Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez syeberg » 20 sty 2014, 10:19

spróbuje znaleźć kogoś kto by mi użyczył na chwile aparat, ale to chyba graniczy z cudem. dzięki za odpowiedz pozdrawiam <spoko>
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez rafał88 » 20 sty 2014, 10:22

Aparat zdycha ;) kup sobie jakis nowy/uzywany ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 20 sty 2014, 10:44

syeberg – przecież nie mieszkasz na końcu świata i możesz o to zapytać np. w wątku regionalnym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 20 sty 2014, 12:09

dzięki, tak tez uczyniłem. pozdrawiam

Dopisano 20 sty 2014, 11:15:

bylem u magika dzisiaj i sprawdził kopułkę, powiedział ze się kończy. wysłał mnie do drugiego na lampę i tamten powiedział ze jest ustawiony dobrze. ja jednak spróbuje przełożyć aparat, albo sama kopułkę bo wciąż nie pracuje tak jak powinna. być morze przez kopułkę.
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 20 sty 2014, 12:32

Pamiętaj, że zapłon ustawia się w trybie diagnostycznym.
Poczytaj o tym na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 20 sty 2014, 12:38

tak wiem, własnie czytałem o tym. popytam o dobrych mechaników i spróbuje to załatwić.
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez syeberg » 22 sty 2014, 11:10

jako ze nie mam zbytnio czasu w tym tygodniu, żeby po mechanikach pojeździć , coś mnie tknęło i zacząłem sprawdzać połączenia wtyczek odnośnie ciężkiego rozruchu i dziwnej pracy silnika. zauważyłem to :( martwi mnie ten jeden przewód którego dalszej części nie mogłem zlokalizować. była na nim taśma izolacyjna i wyglądało to tak jakby się urwał. ktoś wie od czego ten przewód?

Dopisano 22 sty 2014, 12:43:

tak to wygląda. zdjąłem dolot grzebałem,szukałem i nic,czeski film. nie wiem gdzie to powinno być :( .
Załączniki
CAM00568.jpg
CAM00569.jpg
CAM00570.jpg
CAM00573.jpg
CAM00574.jpg
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez HiVu » 22 sty 2014, 16:17

Witam, przeszukałem tutaj większość tematów dotyczących oleju, obrotów itp.

Problem wygląda następującego. Wszystko działało w miarę dobrze jednak po nocy w której intensywnie oblodziło samochody (marznący deszcz) i temperatura spadła lekko poniżej 0*C. Auto odpaliło chwile postało i zgasło, i tak dwa razy po czym nie udało się go odpalić tak jakby aku padł. Po podłączeniu pod kable na początku nie chciał odpalić, ale później ruszył (odpalając dziwny odgłos wydawał, jakby coś go blokowało) podziałał 5 sekund na dość wysokich obrotach ok 1500 i później zgasł mimo, że próbowałem dodać troszkę gazu (zero widocznej reakcji reakcji). I tak za każdym razem odpala i gaśnie. Dodatkowo zaświeciła się lampka aku i oleju. Nigdy nie było takiej sytuacji żeby od tak przestał działać przy ciągłej eksploatacji.

Info:
Niedawno zleciłem czyszczeni przepustnicy (troszkę falowały obroty i lubiło go czasem zamulić mimo że gaz był mocniej wciśniety), wymieniałem: kable, kopułkę, świece, filtr oleju, olej i tu uwaga mechanik wymienił na Orlen Classic 10w40 mimo, że chciałem Valvoline maxlife na którym jeździłem 2 lata i byłem zadowolony. Na obecnym oleju dość dużo dymiło i ulewało się z rury wydechowej (na valvoline nie było tych obiajów).
Mazda 323f Z5 1.5 1996r. 230.000km

Może ktoś połączy te wszystkie wydarzenia i objawy. <co?> Czy to wina oleju czy mechanik coś spartolił (mechanik ogólnie nie do polecenia) i przy minusowej temperaturze coś przestało działać?? Nie mogę nawet zawieźć go do mechanika bo nie odpali.. Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 11:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez Przemek323c » 22 sty 2014, 16:31

Olej jest ? Jak wyglada ? Wszystkie wtyczki w porzadku ?
Przemek323c
 

Postprzez HiVu » 22 sty 2014, 17:54

Olej na dolnej kresce więc nie powinno skutkować od razu gaśnięciem silnika. I kolor dość ciemny ale nie smolisty. W każdym razie lecę dokupić bańkę oleju i może coś pomoże, aku ładuje mi się. Wtyczki te które widzę są ok innych nie jestem w stanie określić, chociaż możliwe ze to coś rzeczywiście z prądem bo często jest tak, że radio albo GPS miga.. :( Zauważyłem tez dość niski stan paliwa chociaż zawsze jeszcze dłuuugo się na takim jeździło, nie wiem czy to objawy sugerujące jakiś syf w baku, ale nie wydaje mi się bo palić pali i ok 5 sekund spoko, ale za chwile gaśnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 11:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez rafał88 » 22 sty 2014, 20:59

To ze sie lampka oleju zawiecila i aku po padnieciu chyba normalne? a dwa wyglada mi to zdechniecie aparatu:) niski stan, to zalezy co rozumiec , ze pozniej skali ? <rotfl> a tak na serio to sprawdz bledy., choc wydaje mi sie ze aparat pada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez HiVu » 23 sty 2014, 18:48

Problem rozwiązany. Okazało się, że niski stan paliwa (dziewczyna lubi jeździć na oparach) i ustawienie na nierówności wszystkiemu winne :) aku pewnie siadł bo ktoś( <serduszka> ) pewnie nie wyłączył światełka wewnątrz.. Pomogło ładowanie i bieg z bańka na stacje :) <lol>
Przepraszam za kłopot. temat do zamknięcia
Mazda niezawodna.
Wniosek: Ufaj bardziej swojej "Madzi", niż swojej dziewczynie. <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 11:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez bartekdw » 25 sty 2014, 17:51

Jeśli masz instalację gazową Stag to jest przewód który powinien być podłączony pod sondę lambdę, nie ma wpływu na pracę silnika, odpalanie, taki pomysł który możesz sprawdzić bo ze zdjęć to jak wróżenie, ale każdy trop jest dobry.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez syeberg » 25 sty 2014, 22:28

no mam własnie staga, szukałem gdzie to mogło być podłączone ale nic nie znalazłem.czemu tak wisi? <co?> nie podłączyli go? dzisiaj jak to ostatnio bywa ,znowu nie odpaliłem Madzi, zadzwoniłem po szwagra i wziął mnie na hol, pociągnął może 2 metry i odpaliła. pożyczyłem akumulator od kolegi, może mój już się kończy? zobaczymy rano co z tego będzie. dzięki za odpowiedz bartekdw

Dopisano 26 sty 2014, 11:02:

akumulator do wymiany, ale problemy z odpaleniem nadal są. odczepiłem czujnik temperatury i mazda szybciej odpaliła, chodził wentylator i nie wkręcała się na obroty, jak go podłączyłem podczas pracy silnika to wentylator się wyłączył i załączyło się ssanie. miałem jeszcze jeden to wymieniłem, ale tamten sprawdzałem miernikiem to wydaje się dobry bo im cieplejszy ty mniejszą miał oporność.
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez syeberg » 27 sty 2014, 18:40

ciągle nie odpala :( beznadzieja, już tracę nerwy :(
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez rafał88 » 28 sty 2014, 00:21

No a odlacz instalacje Lpg i wtedy probuj, dziwne to jest ze po zalazniu PB odpalila, moze byc wina w paliwe, a raczej jego dostaraczniu. a probowales na lpg odpalic? Wiem ze zimno itd, ale powinna zlapac, jesli na lpg Ci zlapie(tylko nie dodawaj gazu bo zdehcnie jesli odapli).
A zeby odplaic, przytrzymaj guzik przelacznia LPG/Pb i przekrec stacyjke na zaplon i krec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 28 sty 2014, 14:57

Lej goraca wode na reduktor i zapali na lpg.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 28 sty 2014, 14:59

Hmm, tez jakas opcja :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pająk » 29 sty 2014, 23:21

Cześć moja mazdzinka znów zawiodła. W czasie jazdy nagle zaczęła dławić się po głębszym dodaniu gazu, jak dodawałem delikatnie to było ok tyle że max rpm 4500. Odpalała bez problemów i równo pracowała. Na drugi dzień przestała odpalać tnz coś tam gdacze ale zapalić nie chce :( w tym miesiącu wymieniłem już cewkę na nówkę tak samo przewody na ngk a świece są z października komp wypluł 08 10 i 16 pierwsze dwa moja wina odpinałem dolot. Jakieś pomysły i sugestie? wykonałem sobie nawet taki moduł http://ford-probe.net/content/view/17/42/ ale z nim to w ogóle nie gdacze nawet.. No chyba że w mazdzie muszę to jakoś inaczej podłączyć. Proszę pomóżcie bo lubię to autko i nie chcę się na nie wkurzać..
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez bioly6 » 31 sty 2014, 13:21

Chcialbym sie podlaczyc pod temat i wyjasnic wam jaki mam problem.
W moim 323f ba 1.5 96r mam problem elektryka w takim sensie ze po nocy jest wstanie rozladowac mi akomulator ktory jest nowy i ma pol roku, Sprawdzalem napiecie aku podczas maksymalnego obciazenia i jest prawidlowe czyli alternator prawidlowo go laduje.
Musi byc jakies zwarcie skoro po jednej nocy jest w stanie sie rozladowac centralnyk zamek przeciez by go nie rozladowal ;d
Pierwsze moze podejrzenie to stacyjka z ktora nie raz mialem problemy (czasami) ze nie moglem przegrecic wgl kluczyka dopiero gdy skrecilem delikatnie kierownica dopiero moglem przegrecic kluczyk i blokada kierownica zostala odblokowana czy to normalne ?
Drugie to moze rozrusznik do regeneracji? czasami nie chce ruszyc tylko tyka... czasami tez sie samo wylacza radio, tak jakby gdy bym chcial go odpalic to automatycznie odcina prad... moze szczotki sa dosc wytarte i czasami zalapie ? ale czy to by mogla rozladowac aku? Nie wiem co moze byc grane i gdzie moze byc zwarcie w elektryce... Macie moze jakies pomysly na co zwrocic uwage i zbadac teren? ;)
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323