Kiepski dźwięk po usunięciu katalizatora.

Postprzez DRAGO » 1 paź 2005, 12:05

Po przeczytaniu różnych postów usunąłem katalizator i wstawiłem zamiast niego rurkę, zupełnie zwykłą rurkę o tej samej średnicy. Niestety dźwięk, który wydostaje się z wydechu, to już nie pomruk, jaki miałem wcześniej, ale straszne 'pierdzenie' jak w starym Poldku FSO :|. Dzieje się to głównie w zakresie 2.500-3.000 obrotów. W układzie mam środkowy tłumik i końcowy tłumik sportowy.

I teraz pytanie głównie do tych, którzy robili taką przeróbkę:
– Czy to normalne po usunięciu katalizatora i w takiej konfiguracji wydechu, jaką teraz mam?
– Czy można to usunąć np. przez założenie strumienicy (np. prymitywnej, luskowej)?

OT: Czy ktokolwiek, kto robił takie przeróbki i założył dodatkowo filtr stożkowy zauważył lekko nierównomierną pracę silnika w zakresie do 3.500 obrotów?

_____________________________________________
323F BA Z5 1,5i 1.489ccm 16v DOHC 88KM 132Nm 1995r.
www.v6gryfice.pl

Kupujesz samochód ? Nie daj się nabrać ! Pomożemy Ci:

– Wybrać używany samochód
– Profesjonalnie zdiagnozować wybrany pojazd
– Wynegocjować niższą cenę
Ponadto:
– Zmierzymy twój czas na 1/4 mili, moc, moment obrotowy twojego pojazdu na sprzęcie G – Tech Pro Competition
– Zdiagnozujemy komputerowo usterki twojego samochodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 00:20
Posty: 10 (0/1)
Skąd: gryfice
Auto: honda legend 3,2 v6

Postprzez Blastar » 1 paź 2005, 20:09

Witam
Ja w mojej Mazdzie też wywaliłem katalizator i założyłem strumienicę luskową na wzór kata. Środkowy tłumik zostawiłem, (bo w środku wygląda, jak zwykła rurka, więc pewnie i tak to nic nie zmieni) a zamiast końcowego założyłem jakiś przelotowy (trochę przerobiony pod kątem wizualnym, ponieważ są 2 rury, jest trochę niedopracowany, ale już nie chce mi się przerabiać) i nie zauważyłem jakiegoś dziwnego dźwięku, chodzi troszkę głośniej na niższysz obrotach, a na wyższych to prawie nie słychać, więc jeśli chodzi o mnie, to wydaje mi się, że jest dobrze, bo nie podoba mi się, gdy auto tak "ryczy", że w środku nie da się wytrzymać. Apropo filtra, to też zmieniłem, ale nie zauważyłem takich zmian. Oczywiście filtr mam narazie źle założony, ponieważ jest w miejscu starego, a to dlatego, że nie ma czasu domówić części, żeby sprowadzić go nieco niżej, ale jest to w planach.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 paź 2005, 20:42 przez Blastar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez GofNet » 1 paź 2005, 20:21

Blastar napisał(a):założyłem strumienicę Luskosa
Nie znam tej firmy...
Po przeczytaniu różnych postów
Więc zapewne przeczytałeś, że po wyjęciu katalizatora i wspawaniu rury/strumienicy często wydawany przez układ wydechowy dźwięk przypomina bardziej brzęczącą puszkę, niż ryk sportowego bolida...

Powinieneś mieć na względzie nie tylko dźwięk, lecz i środowisko a jedno i drugie będzie lepsze po ponownym zamontowaniu katalizatora (używanego w dobrym stanie, nowego, itp.).

Co do stożka, to sprawdź świece, przewody WN i skład mieszanki. Potwierdż szczelkość układu między filtrem powietrza a układem wtryskowym (Injection).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez mefyoo » 2 paź 2005, 01:51

Ja w swojej Madzi 323 BG wywaliłem całkowicie katalizator i zamiast niego wstawiłem strumienicę, podobnie zrobiłem z tłumikiem środkowym – tam też założyłem strumienicę. Wydech końcowy mam oryginalny (brak funduszy) jeśli chodzi o dźwięk, nie jest za sportowy na niskich obrotach, słychać go tak samo (tak, jak było oryginalnie) tylko poprostu głośniej (niewiele głośniej), dopiero przy wyższych obrotach słychać taki metaliczny dźwięk syczenie połączone z rykiem trąby :P (mi się podoba). Poprawiły się trochę osiągi – auto lepiej reaguje na gaz, wydaje mi się, że mniej pali (może 0,5 do 1l na 100 różnicy).
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez dizzi » 2 paź 2005, 12:07

A ja pisałem już wielokrotnie, że aby mieć lepsze odejście po usunięciu katalizatora, ale nie uświadczyć nieprzyjemnego pogorszenia dźwięku należy wstawić zamiast kata zwykły tłumik najzwyklejszy – jest to taki sam efekt...

Ja mam stożek i nie falują mi obroty i nigdy nie falowały...
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez DRAGO » 2 paź 2005, 12:54

GofNet napisał(a):Powinieneś mieć na względzie nie tylko dźwięk, lecz i środowisko a jedno i drugie będzie lepsze po ponownym zamontowaniu katalizatora (używanego w dobrym stanie, nowego, itp.).
Niestety ze względu na finanse zdecydowałem się na taką operację, czeka mnie jeszcze kilka ważniejszych remontów, więc wybrałem takie rozwiązanie.
GofNet napisał(a):Co do stożka, to sprawdź świece, przewody WN i skład mieszanki. Potwierdż szczelkość układu między filtrem powietrza a układem wtryskowym (Injection).
Nie wiem, jak z przewodami WN,podobno kwalifikują się do wymiany niedługo... Układ jest całkowicie szczelny na odcinku filtr-aparat wtryskowy, a powiedz mi GofNet czy mógłbym sam wyregulować np. skład mieszanki lub inne paramatry silnika?
dizzi napisał(a):należy wstawić zamiast katalizatora zwykły tłumik najzwyklejszy – jest to taki sam efekt...
Jaki tłumik wstawiłeś u sebie? Jakiś od Mazdy, czy może inny?

OT: @GofNet: zamontowałem te ledy, jako postojowe. W dzień spisują się całkiem nieźle a w nocy są dużo lepsze od zwykłych żarówek,jaśniejsze i lepiej widoczne. To samo zrobię ze światłami stopu i oświetleniem rejestracji.
www.v6gryfice.pl

Kupujesz samochód ? Nie daj się nabrać ! Pomożemy Ci:

– Wybrać używany samochód
– Profesjonalnie zdiagnozować wybrany pojazd
– Wynegocjować niższą cenę
Ponadto:
– Zmierzymy twój czas na 1/4 mili, moc, moment obrotowy twojego pojazdu na sprzęcie G – Tech Pro Competition
– Zdiagnozujemy komputerowo usterki twojego samochodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 00:20
Posty: 10 (0/1)
Skąd: gryfice
Auto: honda legend 3,2 v6

Postprzez dizzi » 2 paź 2005, 13:26

DRAGO napisał(a):Jaki tłumik wstawiłeś u siebie? Jakiś od Mazdy, czy może inny?
Ja mam od modelu 323 z 1989 roku, ale to nie ma znaczenia – najtańszy zamontuj.
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez marek » 2 paź 2005, 14:05

DRAGO napisał(a):Niestety ze względu na finanse zdecydowałem się na taką operację, czeka mnie jeszcze kilka ważniejszych remontów, więc wybrałem takie rozwiązanie.
Katalizator w zamienniku kosztuje 360zł do silnika ponad 2,5 o mocy ponad 160KM (duża przepustowość) a katalizator do silników 100-140KM kosztuje poniżej 300zł.
A środowisko czyste pozostaje i dźwięk silnika jest normalny.
dizzi napisał(a):ale to nie ma znaczenia – najtańszy zamontuj
Można zamontować najtańszy, ale rozsypie się po roku.
Dotyczy się to wszystkich tłumików.
Ja kupiłem Walkera środkowy do swojej Mazdy i kosztował około 300zł i był jakościowo znacznie lepszy, niż jakiś "rzemieślnik" za 100zł i pasował bez problemu. A jeżdżę już rok na nim i rdza się w ogóle go nie ima.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Xionc » 2 paź 2005, 14:11

Poza tym są na rynku tłumiki, które zewnętrznie wyglądają jak katalizator. Można też zrobić inaczej. Po pierwsze: jak działa tłumik absorbcyjny? To zwyczajna podziurawiona rura idąca w metalowej puszcze. Resztę powierzchni wypełnia wata tłumiąca (pewnie szklana). Tu jest link: Tłumik absorpcyjny. Dlatego taki tłumik można zrobić samemu, albo każdy tłumikarz może to przerobić...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez dizzi » 2 paź 2005, 14:25

marek napisał(a):Można zamontować najtańszy, ale rozsypie się po roku.
Dotyczy się to wszystkich tłumików.
Ja kupiłem Walkera środkowy do swojej Mazdy i kosztował około 300zł i był jakościowo znacznie lepszy, niż jakiś "rzemieślnik" za 100zł i pasował bez problemu. A jeżdżę już rok na nim i rdza się w ogóle go nie ima.
A ja mam taki za 50zł i jeżdże już 2 lata i wygląda, jak nówka :].

0% rdzy.
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez GofNet » 2 paź 2005, 19:35

DRAGO napisał(a):powiedz mi GofNet czy mógłbym sam wyregulować np. skład mieszanki
Niestety posiadając układ wtryskowy nie wyregulujesz ręcznie składu mieszanki, gdyż jest to zadanie komputera, który na podstawie odczytów między innymi z sondy LAMBDA ustala wspomniany skład mieszanki. Na podstawie nagaru na świecy oraz wskazać z badania spalin możesz spróbować określić skład mieszanki.

Samemu możesz wyregulować jedynie obroty biegu jałowego. Do tego jest śrubka przykryta kapturkiem, znajdująca się przy przepustnicy, na kołnierzu "Injection" :).

Możesz jeszcze przeprowadzić reset pamięci KAM w ECU. Spowoduje to ponowne odbudowanie mapy zapłonu, wtrysku, które i tak są ciągle modyfikowane na podstawie danych z czujników itp. Nie mniej jednak ta operacja nie zaszkodzi.
<czytaj> Reset ECU – Co to zmienia i co daje?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323