Mazda nadal kopci po wym. uszczelniaczy [323 BA Z5]

Postprzez wilu86 » 17 sty 2013, 14:06

u mnie do 3 tys obr jest mulaste a powyżej jest bardzo żwawe i przyśpiesza dość dobrze jak na silnik z5 oczywiście :P

Rudolf wg mnie za bardzo kombinujesz i tracisz czas popytaj znajomych i znajdz jakiegoś dobrego mechanika i 3maj sie jednego dobrego sprawdzonego gościa niech ci wszystko posprawdza raz a dobrze i będziesz miał spokój,,,,ja z doświadczenia wiem że najlepiej się trzymać jednego a dobrego mechanika jak coś się niewie samemu bo nieraz samemu traci sie niepotrzebnie czas i kase a jak ktoś nie widzi co z twoim autem na miejscu to przez forum to takie gdybanie może to może to i czasem pakowanie kasy w niepotrzebne części,oczywiście poradzić się można ale z tego co nieraz widze to każdy widzi inną usterke i jakby chcial to wszystko zmienić to pól auta heheh,,,,ale to tylko moje skromne zdanie
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez Rudolf21 » 17 sty 2013, 16:01

Masz rację szczególnie patrząc na spalanie (za 50zł zrobiłem 70km). Wymienie jeszcze kopułkę i palec bo to nie jest duży koszt jak nie pomoże to jade do mojego mechanika i zobaczymy co on powie.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez mikissj » 17 sty 2013, 20:55

Co do oleju który masz pod aparatem . W którym dokładnie jest on jest miejscu bo może sie okazać że to nie aparat zapłonowy tylko uszczelka pod głowicą sie kończy, i auto ci muli i nie a mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez rafał88 » 17 sty 2013, 21:09

Co jeden to lepszy widze. najlepiej napiszcie "wymien silnik".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez łukaszinio » 17 sty 2013, 21:47

arafal21 napisał(a):Co jeden to lepszy widze. najlepiej napiszcie "wymien silnik".

nie ma to jak szukać dziury w całym
:P
przeciaż widać skąd cieknie wystarczy umyć zatłuszczony obszar i po jakiejś trasie obserwować gdzie się pojawia oliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Rudolf21 » 17 sty 2013, 23:31

z tego co się dowiedziałem to mój aparat nie ma oringu tylko jest wstawiony na sylikon :| . Auto moc ma i to nawet niezłą jak na tą pojemność tylko ze od 4 tyś w górę :D i pali tyle co 3.0 v6
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez lesiux » 17 sty 2013, 23:54

Rudolf21 napisał(a):Masz rację szczególnie patrząc na spalanie (za 50zł zrobiłem 70km).


nie przejmuj się, ja mam podobnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Rudolf21 » 18 sty 2013, 00:04

Jak tu się nie przejmować jak spalanie sięga 15 litrów. Przy mojej jeździe myślę że 10-12 litrów to max jaki powinna spalać.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez łukaszinio » 18 sty 2013, 00:20

15 /100km jak na Z5 to trochę dużo moja zielona strzała pali 9 ale gazu bez ecodraivingu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez rafał88 » 18 sty 2013, 14:47

A sprawdzales jak silnik reaguje po odpieciu sondy? moze to ja boli. wypnij i wtedy sie przejedz, kosc od sondy znaduje sie pod aparatem zaplonowym i nie jakies pierd..enie o sparawdzaniu miernikami bo to hu.a daje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mikissj » 18 sty 2013, 17:48

no tak ja miałem przez prawie dwa lata olej pod niby pokrywą zaworów i pod aparatem zapłonowym ,a tu sie nagle okazuje że to nie uszczelka z pokrywy i z aparatu tylko z pod głowicy, popatrz dobrze, a najlepiej jedź do dobrego mechanika żeby mieć 100 % pewność co to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez rider143 » 19 sty 2013, 01:55

arafal21 napisał(a):i nie jakies pierd..enie o sparawdzaniu miernikami bo to hu.a daje.
to, że może Tobie się nie udało to nie znaczy, że innym również się nie uda. Ja zawsze podpinam sondę pod miernik AFR i zawsze jestem w stanie określić stan sondy. Tym bardziej, że manual podaje wartości V i warunki w jakich można przetestować układ sondy lambda prostszym miernikiem. Także odpinanie jest bezsensowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rafał88 » 19 sty 2013, 08:57

Taa jasne, tylko ze nie trzeba dukac sie z miernikiem bo juz po 100m jestes w stanie okreslic ze sonda jest zesputa. aa i tez jesli trafisz w ten moment ze ona dobrze juz mozna sie walnac bo tak czasem bywa, nie jeden tu pisal ze sonda niby dobrze dziala wg miernika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rudolf21 » 19 sty 2013, 11:00

Dobrze w takim razie jak ją odłączę to czego mam się spodziewać jeśli będzie uszkodzona?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez farciarz » 19 sty 2013, 12:20

Tego że po odłączeniu sondy samochód może będzie normalnie jechał bez żadnego duszenia się i zamulania. Najprostszy test sondy jaki może być to jazda z odłączoną sondą. Jak będzie samochód jechał normalnie to ..... masz odpowiedź :D

Sonda do wymiany :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez rafał88 » 19 sty 2013, 13:35

<jupi> wkoncu wypowiedzial sie ktos z sensem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rudolf21 » 19 sty 2013, 14:03

OK. W takim razie dzisiaj zaczynam dzień jeżdżenia z odłączoną sondą. Jutro zdam relację co i jak.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez MIRU » 19 sty 2013, 14:09

kolega jezdził bez sondy z rok czasu (zapomnieli mu wspawać w nowy kolektor) i nie narzekał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Rudolf21 » 19 sty 2013, 14:35

Jestem ciekawy jak to wpłynie na spalanie. Teraz mam mniej wiecej pojęcie ile auto pali z podpiętą sondą więc zobaczymy ile z odpiętą będzie paliło.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez farciarz » 19 sty 2013, 22:49

To zależy ile jeździsz. Sonda zaczyna działać na rozgrzanym silniku. W okresie zimowym i tak samochód pracuje dłużej na ssaniu. Więc jeśli pokonujesz krótkie odcinki przypuszczam że nawet nie zauważysz różnicy. Co innego jeśli jeździsz dużo w cyklu miejskim, wówczas może być to zauważalne bo na trasie i tak się jednak troszkę depta więc i tak jest jazda na otwartej przepustnicy :D więc wówczas spalanie i tak powinno pozostać bardzo podobne :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323