Korek od chłodnicy w BA – różne pytania

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2012, 16:45

Lantis 89 napisał(a):podczas wzrostu temperatury wzrasta ciśnienie w układzie i nadmiar płynu jest wtedy wypychany do zbiorniczka

Tak – to co jest powyżej granicy otwarcia pójdzie sobie do zbiorniczka – po prostu ciśnienie uniesie grzybek i część płynu popłynie rurką do zbiorniczka wyrównawczego (bezciśnieniowego!) aż ciśnienie spadnie poniżej poziomu otwarcia.
Jak układ jest dobrze odpowietrzony to nie ma gdzie płyn parować.
Gdyby to był układ bezciśnieniowy to woda (płyn) wyparowałaby z biegiem czasu całkiem ale przy zwiększonym ciśnieniu także parowanie jest mniejsze bo i też przesuwa się punkt wrzenia cieczy.

Lantis 89 napisał(a):to tak od siebie o tych korkach jak by komuś przyszło do głowy zmieniać na kolorowe

W X9 mam korek identyczny kształtem i naklejką jak w BA ale zaznaczeniem, że jest na 1.1 bara.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hisem91 » 7 gru 2012, 21:15

no bo mechanik mi mowil, zebym zmienil korek od chlodnicy, ze niby jest juz lichy... nie cieknie z niego ani nic... nie wiem po co mam zmieniac ale jak mowil to moze i wymienie, ale chyba tylko z ASO kupie... boje sie tych roznych podrobek XD
w ASO myslicie, ze bedzie na zamowienie?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 22:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Lantis 89 » 7 gru 2012, 21:21

Jak masz oryginalny to po jaką chol erę go zmieniać????
nowy kosztuje 88zł w ASO
Lantis 89
 

Postprzez Hisem91 » 7 gru 2012, 21:24

nie wiem co on w tym widzial, fakt, ze jest leciutko pogięty, ale tez nie w jakims tragicznym
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 22:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2012, 23:30

Jeśli korek jest szczelny i zaworek upustowy w nim działa to zupełnie nie widzę podstaw aby go zmieniać.
No chyba, że ktoś ma nadwyżkę gotówki.
Korki takie to naprawdę rzadko sie psuja bo .... nie ma co sie tam popsuć :D
Podejrzewam, że częściej ludzie takie korki kupują z powodu ich zgubienia niż uszkodzenia :D

EDIT:
Wczoraj zanim odstawiłem autko na parking trochę je przegoniłem po mieście i zrobiłem fotkę poziomu płynu w zbiorniczku.
Dzisiaj z rana po całonocnym postoju na parkingu (jakieś -7'C z rana było) zrobiłem kolejne foto.
Jak widać kurczący się płyn wcale nie został zassany ze zbiorniczka.
Pomijam trochę wyższy poziom płynu w zbiorniczku niż maksimum ale to i tak nie ma znaczenia.
Jak widać nawet z rana poziom okazał się ciut wyższy – możliwe, że korek coś tam wypuścił z układu bo przed jazdą dolałem nieco płynu do chłodnicy.

Ciekawostka: kiedyś miałem staaare audi z 1984r., które ... nie posiadało wogóle zbiorniczka wyrównawczego ;)
Ale w korku chłodnicy były dwa zaworki – jeden na nadciśnienie a drugi od podciśnienia w układzie.
Załączniki
poziom_plynu.jpg
Poziom płynu w zbiorniczku
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez łukaszinio » 10 gru 2012, 13:50

Witam Panowie
mam pytanie odnośnie poziomu płynu w zbiorniczku czy to normalne że jak silnik jest zimny i mam płyn po środku podziałki tj między low a max a jak silnik jest nagrzany to poziom podchodzi prawie pod max ?? :) poziom płynu po ostygnięciu wraca spowrotem na środek skali
a dodam jeszcze że płyn jest czysty nie ma śladów oleju czy też bombelków powietrza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 18:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Piterek17 » 10 gru 2012, 13:59

Rozszerzalność temperaturowa cieczy. ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2011, 12:18
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Siemianice/Gdańsk
Auto: Mazda 323F Z5 98' LE

Postprzez łukaszinio » 10 gru 2012, 14:07

też tak myślałem ale do tego stopnia?? to jakaś setka :P faktem jest też że temp krzepnięcia mojego płynu to ok -50 *C :) przeważnie takie płyny
jak borygo petrygo to ok -35
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 18:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Lantis 89 » 10 gru 2012, 14:45

łukaszinio napisał(a):Witam Panowie
mam pytanie odnośnie poziomu płynu w zbiorniczku czy to normalne że jak silnik jest zimny i mam płyn po środku podziałki tj między low a max a jak silnik jest nagrzany to poziom podchodzi prawie pod max ?? :) poziom płynu po ostygnięciu wraca spowrotem na środek skali
a dodam jeszcze że płyn jest czysty nie ma śladów oleju czy też bombelków powietrza :)


Całkiem normalne,dlatego płynu nie wolno lać więcej jak jest przedziałka,bo będzie się wylewał gdy silnik nabierze temperatury.
Lantis 89
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323