Problem z ustawieniem zapłonu Mazda 323F BA 1.5 Z5

Postprzez DNV » 14 lis 2012, 22:56

Ponawiam temat bo nigdzie na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

Czy ustawienie zapłonu do Mazdy 323F 1.5 BA Z5 powinno wyglądać tak?

1. Mostkuje TEN+GND
2. Szukam na kole pasowym 2 znaki
3. Ustawiam lampą żeby lewy znak był na 10 stopni a prawy na literce T(0)
4. Reguluje śrubą wolne obroty na około 750
5. Ustawiam zapłon tak żeby lewy znak pokrył sie z podziałką w miejscu 10 +1

Niektórzy piszą że wystarczy ustawić aby lewy znak był na 10 stopni a prawy na literce T(0) przy obrotach 750 i zapłon jest wtedy ustawiony.

Z service manual wynika to tak. Czyli nic z tego nie wiadomo

http://wstaw.org/m/2012/11/17/zaplon.jpg
Załączniki
zaplon.jpg
Ostatnio edytowano 17 lis 2012, 13:17 przez DNV, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez 10fanta » 15 lis 2012, 14:32

Wolne obroty na sam koniec ustaw i rób to już przy rozgrzanym silniku...
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez DNV » 16 lis 2012, 22:20

Przy jakich obrotach ma być robione ustawienie zapłonu i czy ta instrukcja którą napisałem jest dobra? bo nierozumie po co sa 2 znaki na kole a nie jeden
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez sebawo » 30 gru 2012, 02:11

Dwa znaki są, żeby dokładniej ustalić ich położenie, tak mi się wydaje...
Wczoraj ustawiałem zapłon wg powyższej instrukcji na rozgrzanym silniku, bez wcześniejszej regulacji obrotów jałowego i to działa. Mazda odzyskała wigor i nie muli po depnięciu przy niskich obrotach, także sposób metoda raczej poprawna. I faktycznie obroty jałowego troszkę się zwiększyły, więc teraz trzeba będzie je podregulować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez atamusex » 22 sty 2014, 01:31

Po 4 wizycie u mechanika, zabrałem mu lampe do ustawiania zaplonu. Wlaczylem tryb serwisowy. Auto zdechlo, bo osiagalo obroty ponizej 200. Silnik krokowy nie dawal rady z dawka powietrza, wiec nie krecilem sruba na przepustnicy, tej w takiej "długiej rurce", bo to przewaznie tylko powoduje to ze pozniej nie mozna dojsc do ładu z pracą silnika (byli tacy co krecili i skonczylem to wymianą przepustnicy z silnikiem krokowym, czyszczenie tez nic nie daje, wiec nawet nie rozbieralem tej nowej). Otóż jesli auto zdycha na serwisowym trybie i przy zyciu podtrzymuje go jedynie podciągniecie gazu, czyli otwarcie przepustnicy, to istnieje tam śrubka z kontrą, do której sie dostaniemy po sciągnieciu gumowego weza idącego od filtra do przepustnicy (uwaga na przepływomierz, nie rozbierac tuz przed zgaszeniem silnika). W serwisowym podciągamy śrube na 900 obrotów, ustawiamy kąt zapłonu, ja ustawiłem ząbki (wskazniki) na równo z poczatkiem i koncem skali. Auto dopiero teraz pracuje jak trzeba, nigdy nie spada na wolnych ponizej 750, ani tez nie siega powyzej 750. Dodatkowo wymienilem filtr bo byl zapchany, i az sie dławił od ubogiej mieszanki. Obroty falują tylko o grubość wskazówki od tej pory. Sprzęgło przestało rzęzić, samochód szarpać. Auto ma kopa, odpala też od kopa, i już nie kÓpa złomu :) A mechanik miał zdziwko, że przyjechalem oddać mu lampę i czteropaka po 20 minutach, całkiem naprawionym autem ;d
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5

Postprzez rafał88 » 22 sty 2014, 09:39

I dlatego najlepiej robic samemu przy aucie :) <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 22 sty 2014, 11:13

atamusex napisał(a): Silnik krokowy nie dawal rady z dawka powietrza, wiec nie krecilem sruba na przepustnicy, tej w takiej "długiej rurce", bo to przewaznie tylko powoduje to ze pozniej nie mozna dojsc do ładu z pracą silnika (byli tacy co krecili i skonczylem to wymianą przepustnicy z silnikiem krokowym, czyszczenie tez nic nie daje, wiec nawet nie rozbieralem tej nowej).
atamusex napisał(a):to istnieje tam śrubka z kontrą, do której sie dostaniemy po sciągnieciu gumowego weza idącego od filtra do przepustnicy


O jakiej srubie mowisz?
Przemek323c
 

Postprzez wujekbaniu » 14 wrz 2016, 23:31

Mam głupie pytanie... do czego te lampę podłączyć? i gdzie szukać znaków?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Postprzez Marek 161BD081 » 15 wrz 2016, 22:58

Czujnik lampy zwykle zapina się na kablu do świecy na I cylindrze (ta najbliżej prawej strony auta) a znaki masz na kole pasowym wału korbowego oraz osłonie rozrządu.
Warto jeszcze zmostkować w złączu diagn. GND z TEN
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wujekbaniu » 20 wrz 2016, 20:09

Ok lampe juz mam :D teraz tylko który to ten a który gnd?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Postprzez Marek 161BD081 » 21 wrz 2016, 07:51

Otwórz złączę a pod dekielkiem znajdziesz opis.
Opis znalazłbyś też na Forum – trzeba tylko z szukajki skorzystać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wujekbaniu » 21 wrz 2016, 21:29

Ok, dzięki chyba ustawiłem zapłon.
Chyba bo nie wiem czy pierwsze znaki czy na drugie:
Obrazek

Co ciekawe tam gdzie jest GND ja miałem sGND podpisane :D dziwne, bo nigdzie w sieci nie widziałem takiego podpisu, ale to chyba było to, bo po złączeniu zworką auto bardzo reagowało na przekręcanie aparatu, a przed złączeniem nie do końca.

Tylko czy oby na pewno patrzyłem na dobre znaki?
Jeśli kręcenie aparatem bez trybu diagnostycznego nie zmienia kąta zapłonu to może powinienem przekręcić go w skrajne położenie, przejść w tryb diagnostyczny przekręcić w drugie skrajne, wyjść z trybu itd. aby przewiosłować to znaków "pierwszych"? Niby kto by dawał znaki pod paskiem, ale z paskiem nie widać podziałki (paskiem od klimy i wspomagania).
Co myślicie?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323