Mazda bardzo słabo przyspiesza w upalne dni [BA Z5]
Ja mam podobny problem. Po nagrzaniu silnika mazda traci moc i nie chce się wkręcać
w obroty zarówno na gazie jak i na benzynie.
Po odpięciu sondy lambdy bez zmian, chyba że 2.0 V6 ma dwie sondy i powinienem obie odpiąć.
Dolot sprawdzony, kable WN zmienione dwa lata temu na NGK, świece rok temu i są ok.
Też już nie wiem co może jej dolegać. Może lenia ma poprostu.
w obroty zarówno na gazie jak i na benzynie.
Po odpięciu sondy lambdy bez zmian, chyba że 2.0 V6 ma dwie sondy i powinienem obie odpiąć.
Dolot sprawdzony, kable WN zmienione dwa lata temu na NGK, świece rok temu i są ok.
Też już nie wiem co może jej dolegać. Może lenia ma poprostu.
- Od: 30 wrz 2008, 19:59
- Posty: 52
- Skąd: opolskie
- Auto: 323f V6 BA
Przez ostatni tydzień temperatury u mnie nie przekraczały 25 stopni i auto było żwawe, sprawdziłem w tym czasie dosłownie wszystko i doszedłem do wniosku że tak juz musi być. Powodem może być gorący kolektor dolotowy a rozwiązaniem dolot zimnego powietrza bo seryjny najwyraźniej przy bardzo wysokich temperaturach nie jest zbyt skuteczny.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
a zmienić dolot na stożek ? nie dla szpanu czy osiągów tylko może nie będzie się tak grzało powietrze jak przy zwykłym filtrze
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
jak zamienisz tylko puchę na stożek to będzie jeszcze gorzej. Trzeba by dać go niżej albo zrobić lepszy dolot zimnego powietrza do filtra + izolacja termiczna.
no tak tak zmienić dolot i wywalić zwykły filtr, a może tylko zrobić na seryjnym dolocie izolację i zobaczyć czy coś to da
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Jedna kwestia jaką chciałbym dodać. Spróbuj też sobie zatankować gdzie indziej na innej stacji z lepszym paliwem. Zobaczysz wtedy różnice. Wystarczy że gdzieś przepier....lą z dodatkiem jakimś i już sie robi syf.
u mnie łapał gorące powietrze z komory silnika zamiast z ori dolotu w nadkolu:( powodem było złe umiejscowienie komputera/sterownika do podtlenku LPG czyli wcisneli to za puche filtra i trochę mineło zanim się zorientowałem , że element wchodzącuy w puchę filtra poprostu do niej nie sięga a pucha zamiast przykręcona do mocowań to od dołu na szeklokach była złapana...... ku.....wa jak tu trza każdemu na rece patrzeć żeby było dobrze zrobione
- Od: 14 mar 2011, 14:35
- Posty: 45
- Skąd: katowice
- Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D
wiem wiem głupi pomysł ale może by po prostu zamiast do bocznej kratki nawiewu koło kierowcy zimne powietrze po klimie doprowadzić do puchy filtra oczywiście zostawiając ori dopływ powietrza .
na lato przyjemne z pożytecznym... a może się mylę
na lato przyjemne z pożytecznym... a może się mylę
- Od: 14 mar 2011, 14:35
- Posty: 45
- Skąd: katowice
- Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D
a ja "móżdżyłem" inaczej otóż żeby przerobić trochę instalację i małym przewodem poprowadzić do rury dolotowej niedaleko od przepustnicy powietrze od klimy Ciekawe jakby tak silnik dostał zastrzyk mroźnego powietrza... ale to takie tylko przemyślenia
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
i tu masz rację dlatego proponuję odgrodzić od silnika rury dolotowej i będzie git ja w sierpniu sprawdzę jak moja będzie przyśpieszała w ekstremalnych temperaturach +37'C
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Pewnie macie rację lecz ta opcja i tak wydawała się atrakcyjna biorąc pod uwagę fakt , że autko i tak cały czas śmiga na właczonej klimie więc co miał stracić mocy to i tak traci
- Od: 14 mar 2011, 14:35
- Posty: 45
- Skąd: katowice
- Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D
Udało mi się prawie całkowicie rozwiązać problem, otóż zrobiłem reset ECU i adaptowałem kompa w największy upał jaki się dało. Adaptację wykonałem na trasie ze średnią prędkością ok 100 km/h. Auto dużo lepiej przyspiesza nawet w upał.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości