Mazda bardzo słabo przyspiesza w upalne dni [BA Z5]

Postprzez pablo19 » 26 cze 2012, 22:21

Ja mam podobny problem. Po nagrzaniu silnika mazda traci moc i nie chce się wkręcać
w obroty zarówno na gazie jak i na benzynie.
Po odpięciu sondy lambdy bez zmian, chyba że 2.0 V6 ma dwie sondy i powinienem obie odpiąć.
Dolot sprawdzony, kable WN zmienione dwa lata temu na NGK, świece rok temu i są ok.
Też już nie wiem co może jej dolegać. Może lenia ma poprostu.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 52
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez flywin » 26 cze 2012, 22:32

sprawdź błędy tak silnik V6 ma 2 sondy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bobinho » 27 cze 2012, 10:34

Przez ostatni tydzień temperatury u mnie nie przekraczały 25 stopni i auto było żwawe, sprawdziłem w tym czasie dosłownie wszystko i doszedłem do wniosku że tak juz musi być. Powodem może być gorący kolektor dolotowy a rozwiązaniem dolot zimnego powietrza bo seryjny najwyraźniej przy bardzo wysokich temperaturach nie jest zbyt skuteczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez lesiux » 27 cze 2012, 10:54

Całkiem możliwe, najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma CAI zrobiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez olik110 » 27 cze 2012, 11:57

a zmienić dolot na stożek ? nie dla szpanu czy osiągów tylko może nie będzie się tak grzało powietrze jak przy zwykłym filtrze
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

PostTen post został usunięty przez olik110 27 cze 2012, 12:15.
Powód: wysłany dwa razy ta sama wiadomość

Postprzez lesiux » 27 cze 2012, 13:22

jak zamienisz tylko puchę na stożek to będzie jeszcze gorzej. Trzeba by dać go niżej albo zrobić lepszy dolot zimnego powietrza do filtra + izolacja termiczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez olik110 » 27 cze 2012, 20:43

jak zamienisz tylko puchę na stożek to będzie jeszcze gorzej. Trzeba by dać go niżej albo zrobić lepszy dolot zimnego powietrza do filtra + izolacja termiczna.


no tak tak :) zmienić dolot i wywalić zwykły filtr, a może tylko zrobić na seryjnym dolocie izolację i zobaczyć czy coś to da
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Andrzej414 » 28 cze 2012, 19:01

Jedna kwestia jaką chciałbym dodać. Spróbuj też sobie zatankować gdzie indziej na innej stacji z lepszym paliwem. Zobaczysz wtedy różnice. Wystarczy że gdzieś przepier....lą z dodatkiem jakimś i już sie robi syf.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MIRU » 28 cze 2012, 19:08

przeciez ori pucha łapie zimne powierze z nadkola. Po prostu upalne dni maja mniej tlenu mówiąc najprościej :P
jak to ktos kiedys powiedział..."najlepszym tunerem jest zima" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez olik110 » 28 cze 2012, 21:52

hehe popieram MIRU :D ja w swoim różnicy nie czuję :D
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez blizni129 » 4 lip 2012, 08:58

u mnie łapał gorące powietrze z komory silnika zamiast z ori dolotu w nadkolu:( powodem było złe umiejscowienie komputera/sterownika do podtlenku LPG czyli wcisneli to za puche filtra i trochę mineło zanim się zorientowałem , że element wchodzącuy w puchę filtra poprostu do niej nie sięga a pucha zamiast przykręcona do mocowań to od dołu na szeklokach była złapana...... ku.....wa jak tu trza każdemu na rece patrzeć żeby było dobrze zrobione :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 4 lip 2012, 10:46

daj znać czy po poprawieniu tego dalej muli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez blizni129 » 4 lip 2012, 12:29

wiem wiem głupi pomysł ale może by po prostu zamiast do bocznej kratki nawiewu koło kierowcy zimne powietrze po klimie :> doprowadzić do puchy filtra oczywiście zostawiając ori dopływ powietrza .
na lato przyjemne z pożytecznym... a może się mylę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez olik110 » 4 lip 2012, 15:15

a ja "móżdżyłem" inaczej :) otóż żeby przerobić trochę instalację i małym przewodem poprowadzić do rury dolotowej niedaleko od przepustnicy powietrze od klimy :) Ciekawe jakby tak silnik dostał zastrzyk mroźnego powietrza... :) ale to takie tylko przemyślenia :D
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez blizni129 » 4 lip 2012, 16:07

no to nie pozostaje nic tylko sprawdzić czy to coś da :P ja to pewnie sprawdze jak dzieci dorosną dopiero hehe bo na nic nie mam czasu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 4 lip 2012, 19:34

Włączona klima pewnie zabierze więcej mocy niż da ta kombinacja ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez olik110 » 4 lip 2012, 20:41

i tu masz rację :) dlatego proponuję odgrodzić od silnika rury dolotowej i będzie git :) ja w sierpniu sprawdzę jak moja będzie przyśpieszała w ekstremalnych temperaturach :) +37'C ;)
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez blizni129 » 5 lip 2012, 08:25

Pewnie macie rację lecz ta opcja i tak wydawała się atrakcyjna biorąc pod uwagę fakt , że autko i tak cały czas śmiga na właczonej klimie :) więc co miał stracić mocy to i tak traci :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez bobinho » 6 lip 2012, 16:59

Udało mi się prawie całkowicie rozwiązać problem, otóż zrobiłem reset ECU i adaptowałem kompa w największy upał jaki się dało. Adaptację wykonałem na trasie ze średnią prędkością ok 100 km/h. Auto dużo lepiej przyspiesza nawet w upał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323