Przeskoczył pasek rozrządu

Postprzez GofNet » 5 sie 2005, 00:05

Bez przesady, pasek po miesiacu nie bedzie luzny....
Po miesiącu może i nie, ale po trzech, to już zachodzi drobne prawdopodobieństwo. Zwłaszcza, jeśli pasek był naciągnięty wyjątkowo słabo – czytaj: luźny, jak pasek od sieczkarki :D
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2005, 08:29

Kontrole naciagu paska powinno przeprowadzac sie co rok lub raz na 10-15kkm. Odpowiedni naciag paska zapewnia sprezyna przy napinaczu czyli: luzujemy srube rolki napinajacej ewentualnie wybieramy luz po stronie czynnej(lekko obracajac walek rozrzadu przeciwnie do ruchu wskazowek zegara) i dokrecamy srube rolki
Jesli jest cos nie tak, to albo sprezyna jest za slaba(sprawdzenie sprezyny patrz Workshop Manual) albo robil to ktos kto nie ma pojecia.
Paski nie luzuja sie co trzy miesiace(chyba ze ktos w tym czasie zrobil 30kkm)
Sa ludzie ktorzy nigdy nie zagladaja do paska tylko wymieniaja co 90kkm i tez nic sie nie dzieje
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 6 sie 2005, 00:48

tomekrvf napisał(a):Paski nie luzuja sie co trzy miesiace
Nowy pasek się nie luzuje, ale przy wymianie rozrządu (pasek, rolka napinacza, prowadząca...) wszystko podczas jazdy się układa. Dlatego też mile widziana jest kontrola takiego paska po właśnie około miesiącu, czyli około 5.000 – 10.000 kilometrów. Podobnie jest z wizytą na dociągnięcie głowicy po jej zdjęciu, itp.

Najprostrzym przykładem jest... rower :)
Po założeniu nowych łożysk do suportu lub na oś do koła, po przejechaniu kilkuset kilometrów warto wziąć klucz i zmniejszyć luz, który zapewne się pojawił. Mały, ale jest. Niektórzy ściskają mocniej łożyska do miseczek, ale tylko dlatego, aby nie robić sobie pracy za pewien czas. Niestety cierpią na tym łożyska i miseczki.

Przykład powyższy jest banalny, ale w/g niego chyba każdy zrozumiał, o co chodzi :)

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 6 sie 2005, 12:15

GofNet napisał(a):Nowy pasek się nie luzuje, ale przy wymianie rozrządu (pasek, rolka napinacza, prowadząca...) wszystko podczas jazdy się układa. Dlatego też mile widziana jest kontrola takiego paska po właśnie około miesiącu, czyli około 5.000 – 10.000
Gdzie to wyczytałes?Chyba ze czytałes o paskach wielorowkowych JC ( one potrafią sie wyciągać )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 6 sie 2005, 19:30

Jaksa napisał(a):Chyba ze czytałes o paskach wielorowkowych JC ( one potrafią sie wyciągać )
Nigdy nie wiadomo, co klientowi zakłada jakiś tam zakład. Niektórzy minimalizują koszty tak bardzo, że łaszczą się nawet części, które ogólnie uznawane są za najgorsze :|
Ostatnio edytowano 6 sie 2005, 20:19 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 6 sie 2005, 20:17

GofNet napisał(a):Niektórzy minimalizują koszty tak bardzo, że łaszczą się nawet części, które ogólnie uznawane są za najgorsze
Czyli JC <lol> ale nawet JC powinno przejechać 50 tysiecy ( tak mi się wydaje, nigdy nie zakładałem paskow JC ).
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323