Zapach paliwa z nawiewów podczas postoju pomocy !!

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez iron_21 » 4 paź 2011, 00:35

Witam
jak w temacie, czuć zapach benzyny jak stoję na światłach i mam włączony nawiew
auto kopa ma więc raczej wykluczam zapchany katalizator
pod maską też delikatnie czuć zapach paliwa
cały wydech od kolektora jest nowy więc nieszczelności raczej nie ma
spalanie w granicach 7,5-8 miasto max
filtra kabinowego nie posiadam BA 1998 (lift) nie ma jak założyć poprostu się nie da brak otworu na filtr
proszę o pomoc, strasznie gnębi mnie ten temat,
a opcja co światła zamykać obieg powoli się nudzi
kiedyś mechanik mi powiedział coś na temat filtra oparów ?? jakoś tak to szło ale nie wiem gdzie takowego szukać
up the iron's
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 323f ba 1.5 1998 (lift)

Postprzez guardiola4 » 4 paź 2011, 08:46

Miałem kiedyś podobny problem.
U mnie okazało się, że miałem pęknięty przewód paliwowy w okolicach silnika. Paliwo kapało na rozgrzane elementy silnika i zapach niósł się do środka.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 11:22
Posty: 13
Skąd: pow. brzeski
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez iron_21 » 4 paź 2011, 10:38

guardiola4 napisał(a):Miałem kiedyś podobny problem.
U mnie okazało się, że miałem pęknięty przewód paliwowy w okolicach silnika. Paliwo kapało na rozgrzane elementy silnika i zapach niósł się do środka.


w takim wypadku musiało ci szybko ubywać paliwa podczas postoju auta zgadza się ??
up the iron's
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 323f ba 1.5 1998 (lift)

Postprzez Mynio 86 » 4 paź 2011, 20:19

Filtr oparów znajduje się w lewym górnym rogu jak staniesz przed samochodem. Jest to średniej wielkości czarna puszka. Myślę, że odnajdziesz ją bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez iron_21 » 4 paź 2011, 23:36

Mynio 86 napisał(a):Filtr oparów znajduje się w lewym górnym rogu jak staniesz przed samochodem. Jest to średniej wielkości czarna puszka. Myślę, że odnajdziesz ją bez problemu.


ok puszkę zlokalizowałem :) faktycznie łatwo znaleźć
myślisz że to jest przyczyną zapachu benzyny w kabinie ??
jaką funkcję spełnia ten filtr ?? bo jakoś w innych samochodach się o takim wynalazku nie słyszy

w krakowie wołają za ten filtr 70zł :/ (nówka) jak często się go wymienia ??
za używkę wołają 30zł po czym poznać że owy filtr ma dość ??
up the iron's
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 323f ba 1.5 1998 (lift)

Postprzez tomek247 » 5 paź 2011, 10:16

A sprawdź czy nie wysunął się z gumowej uszczelki zawór PCV (odpowietrzenie skrzyni korbowej, w pokrywie zaworów, taki mały czarny z rurką, w górę i na prawo od korka wlewu oleju) bo to też daje taki objaw a można przegapić (wiem z własnego doświadczenia).
Filtr oparów to część odpowietrzania układu paliwowego (układ redukcji par-EVAP). Opary nie wydostają się na zewnątrz (bo jest węglowy filtr par) tylko trafiają przez specjalny zawór z powrotem do silnika.
Ostatnio edytowano 11 paź 2011, 15:22 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez iron_21 » 5 paź 2011, 16:25

tomek247 napisał(a):A sprawdź czy nie wysunął się z gumowej uszczelki zawór PCV (w pokrywie zaworów, taki mały czarny z rurką w górę i na prawo od korka wlewu oleju) bo to też daje taki objaw a można przegapić (wiem z własnego doświadczenia).
Filtr oparów to część odpowietrzania układu paliwowego (układ redukcji par-EVAP). Opary nie wydostają się na zewnątrz (bo jest węglowy filtr par) tylko trafiają przez zawór z powrotem do silnika.



tak zgadza się wysunięty był o ok 0.5cm teraz jest ok dzięki stary za pomoc jesteś wielki zaoszczędzone 70 zł <jupi> zamykam temat
up the iron's
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 323f ba 1.5 1998 (lift)

Postprzez tomek247 » 5 paź 2011, 17:17

No i tak ma być :)
Prawdopodobnie będziesz miał błąd zapisany w ECU, jak będziesz miał czas to sobie skasuj:
wyjmij kluczyk ze stacyjki, odłącz tylko minus (–) akumulatora i zabezpiecz żeby się nie podłączył przypadkowo, naciśnij pedał hamulca na dłużej niż 20 sekund (dla pewności możesz przytrzymać dość długo). Potem podłącz minus z powrotem.
Zegarek trzeba będzie ustawić i skasują się stacje w radiu (i jak jest kod to będziesz musiał wpisać).
Po wysunięciu tego zaworka miałem jeden błąd (a wcześniej go nie było).

Plusem kasowania może być też poprawa osiągów jeśli wystąpił kiedyś błąd związany z sondą lambda i układem dolotowym. Sterownik pracuje wtedy w trybie awaryjnym i jest słabe przyspieszenie, spalanie (szczególnie w mieście) rośnie. Też to już przerabiałem i różnica jest odczuwalna.
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323