Wymiana napinacza łańcuszka rozrządu (BA Z5)

Postprzez Marek 161BD081 » 16 sie 2011, 13:59

Witam!
Mam jak w opisie "efkę" 1.5 z 1995r. i w najbliższym czasie przymierzam się do wymiany rozrządu.
Mam już komplet części (pasek, rolki, pompa wody) ale wydaje mi się, ze mam tez luźny łańcuszek spinający oba wałki rozrządu. Po prostu jak przygazuję to z okolicy głowicy dochodzi taki dziwny odgłos jakby "rzężenia" :(
Łańcuszek kupić i wymienić to nie jest chyba kłopot – interesuje mnie bardziej temat tego napinacza.
Czy ktoś z was to wymieniał?
Jak określić czy jest on w dobrym stanie czy też kwalifikuje się do wymiany?

Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Majki88 » 16 sie 2011, 16:41

Marku z mojego doświadczenia jak robiłem głowicę, to kupiłem Ori nowy łańcuszek
ale po wymianie nie zauważyłem żadnej zmiany może wymiana napinacza coś pomoże, ale chyba ten typ tak ma :/
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Marek 161BD081 » 16 sie 2011, 18:22

No cóż – te ok 370PLN za napinacz "piechotą nie chodzi".
Pofzekam z decyzją na opinie jeszcze paru osób.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rado79 » 26 sie 2011, 16:06

Witam.
U mnie pomogła wymiana samego łańcucha na nowy i jest git. Napinacz zostawiłem stary.
Rado79
 

Postprzez balboa » 13 wrz 2011, 16:58

Witam mam pytanie. Czy wyrobiony napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu może być przyczyną szarpania i dławienia przy przyspieszaniu?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 08:21
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V 97r.

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2011, 22:22

Takie "efekty" szybciej są powodem "kończącej się" cewki zapłonowej :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez no_fear » 19 mar 2013, 10:55

...
Ostatnio edytowano 28 lip 2013, 22:02 przez no_fear, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2013, 11:12

Są do tego chyba zamienniki bo zapłaciłem coś około 130PLN za łańcuszek (ale cena to tak trochę z pamięci bo to było ponad rok temu).
Faktycznie wymiana samego łańcuszka wyciszyła pracę rozrządu.
A że było to robione wraz z wymiana rozrządu to nie było jakichś większych problemów z montażem.
Ogólnie nastaw się z rozbieraniem na tyle czasu ile schodzi z wymianą rozrządu + trochę samej zabawy z wymianą łańcucha.
Warto od razu tez zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod pokrywą rozrządu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 19 mar 2013, 13:18

no_fear napisał(a):Co należy zdemontować, żeby go wymienić ?
Pokrywę zaworów, aparat zapłonowy i oba wałki. Rozrządu nie ma sensu demontować-wystarczy odkręcić kółko zębate od wałka-wtedy wymiana łańcuszka nie zajmie więcej niż 45min.
Marek 161BD081 napisał(a):Warto od razu tez zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod pokrywą rozrządu.
Jeśli stara nie cieknie i nadal jest elastyczna to jest to zwykłe burżujstwo :D
Marku-sprawdź w jakim stanie są ślizgi łańcuszka na napinaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2013, 15:14

rider143 napisał(a):Jeśli stara nie cieknie i nadal jest elastyczna to jest to zwykłe burżujstwo

Koszt nowej nie jest aż taki wysoki a ze starą to różnie bywa przy jej odklejaniu.

rider143 napisał(a):Marku-sprawdź w jakim stanie są ślizgi łańcuszka na napinaczu

Szczerze to .... nawet tego nie ogladałem bo zleciłem całą robotę w ramach "długu wdzięczności" ;)
Co prawda marudzili, że sprężyna napinacza paska była dosyć rozciągnięta ale na temat napinacza łańcuszka już nic nie mówili aby miał być znacząco zużyty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 19 mar 2013, 15:31

Marek 161BD081 napisał(a):Co prawda marudzili, że sprężyna napinacza paska była dosyć rozciągnięta
Jak wiesz ona tylko służy do wstępnego napięcia paska.
Przed zakupem napinacza łańcuszka-dokładnie obejrz stary podczas wymiany rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2013, 15:52

rider143 napisał(a):Przed zakupem napinacza łańcuszka-dokładnie obejrz stary podczas wymiany rozrządu.

Po wymianie łańcuszka na razie działa wszystko ok więc zapewne nie będę wymieniał napinacza.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 19 mar 2013, 16:11

Swój napinacz oglądałem wczoraj i wylądował z powrotem na swoim miejscu <spoko>
Ale rozrząd muszę wymienić bo od soboty moje Z5 jest kolizyjne <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2013, 18:47

Jak nie jest wytarty to byłoby "burżujstwem" go wymieniać :D
Ale fakt jest faktem, że po dłuższej lekturze postów to raczej ludzie głównie wymieniają łańcuch a napinacz pozostaje bez zmian.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 19 mar 2013, 18:48

a czemu kolizyjne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rider143 » 19 mar 2013, 22:35

flywin napisał(a):a czemu kolizyjne?
Bo stopień sprężania przekroczył 11:1 w wyniku obniżenia głowicy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2013, 22:51

Hmmm – wydaje mi sie, że kolizyjny czy bezkolizyjny to sie raczej czego innego tyczy niż stopień sprężania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 20 mar 2013, 00:18

Stopień sprężania wynika z objętości komory spalania oraz pojedyńczego cylindra (ograniczony skokiem tłoka). U mnie pojemność komory spalania została zmniejszona poprzez zeszlifowanie głowicy co bezpośrednio zmieniło stopień sprężania silnika. Natomiast obniżenie głowicy spowodowało zbliżenie się zaworów do tłoka do tego stopnia, że tłok będący w GMP uniemożliwia pełny skok zaworu=silnik kolizyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 20 mar 2013, 09:05

Tak trochę OT:
rider143 napisał(a):Natomiast obniżenie głowicy spowodowało zbliżenie się zaworów do tłoka do tego stopnia, że tłok będący w GMP uniemożliwia pełny skok zaworu=silnik kolizyjny.

Nie mam pewności czy seryjny silnik też nie jest "kolizyjny".

Swoją drogą to dużo splanowałeś głowicę?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 20 mar 2013, 11:25

Marek 161BD081 napisał(a):Nie mam pewności czy seryjny silnik też nie jest "kolizyjny".
Sprawdzałem-jest bezkolizyjny.
Marek 161BD081 napisał(a):Swoją drogą to dużo splanowałeś głowicę?
Ponad 2mm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323