Wymiana napinacza łańcuszka rozrządu (BA Z5)
1, 2
Witam!
Mam jak w opisie "efkę" 1.5 z 1995r. i w najbliższym czasie przymierzam się do wymiany rozrządu.
Mam już komplet części (pasek, rolki, pompa wody) ale wydaje mi się, ze mam tez luźny łańcuszek spinający oba wałki rozrządu. Po prostu jak przygazuję to z okolicy głowicy dochodzi taki dziwny odgłos jakby "rzężenia"
Łańcuszek kupić i wymienić to nie jest chyba kłopot – interesuje mnie bardziej temat tego napinacza.
Czy ktoś z was to wymieniał?
Jak określić czy jest on w dobrym stanie czy też kwalifikuje się do wymiany?
Pozdrawiam!
Marek
Mam jak w opisie "efkę" 1.5 z 1995r. i w najbliższym czasie przymierzam się do wymiany rozrządu.
Mam już komplet części (pasek, rolki, pompa wody) ale wydaje mi się, ze mam tez luźny łańcuszek spinający oba wałki rozrządu. Po prostu jak przygazuję to z okolicy głowicy dochodzi taki dziwny odgłos jakby "rzężenia"
Łańcuszek kupić i wymienić to nie jest chyba kłopot – interesuje mnie bardziej temat tego napinacza.
Czy ktoś z was to wymieniał?
Jak określić czy jest on w dobrym stanie czy też kwalifikuje się do wymiany?
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku z mojego doświadczenia jak robiłem głowicę, to kupiłem Ori nowy łańcuszek
ale po wymianie nie zauważyłem żadnej zmiany może wymiana napinacza coś pomoże, ale chyba ten typ tak ma :/
ale po wymianie nie zauważyłem żadnej zmiany może wymiana napinacza coś pomoże, ale chyba ten typ tak ma :/
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
No cóż – te ok 370PLN za napinacz "piechotą nie chodzi".
Pofzekam z decyzją na opinie jeszcze paru osób.
Pofzekam z decyzją na opinie jeszcze paru osób.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
U mnie pomogła wymiana samego łańcucha na nowy i jest git. Napinacz zostawiłem stary.
U mnie pomogła wymiana samego łańcucha na nowy i jest git. Napinacz zostawiłem stary.
-
Rado79
Takie "efekty" szybciej są powodem "kończącej się" cewki zapłonowej
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Są do tego chyba zamienniki bo zapłaciłem coś około 130PLN za łańcuszek (ale cena to tak trochę z pamięci bo to było ponad rok temu).
Faktycznie wymiana samego łańcuszka wyciszyła pracę rozrządu.
A że było to robione wraz z wymiana rozrządu to nie było jakichś większych problemów z montażem.
Ogólnie nastaw się z rozbieraniem na tyle czasu ile schodzi z wymianą rozrządu + trochę samej zabawy z wymianą łańcucha.
Warto od razu tez zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod pokrywą rozrządu.
Faktycznie wymiana samego łańcuszka wyciszyła pracę rozrządu.
A że było to robione wraz z wymiana rozrządu to nie było jakichś większych problemów z montażem.
Ogólnie nastaw się z rozbieraniem na tyle czasu ile schodzi z wymianą rozrządu + trochę samej zabawy z wymianą łańcucha.
Warto od razu tez zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod pokrywą rozrządu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pokrywę zaworów, aparat zapłonowy i oba wałki. Rozrządu nie ma sensu demontować-wystarczy odkręcić kółko zębate od wałka-wtedy wymiana łańcuszka nie zajmie więcej niż 45min.no_fear napisał(a):Co należy zdemontować, żeby go wymienić ?
Jeśli stara nie cieknie i nadal jest elastyczna to jest to zwykłe burżujstwoMarek 161BD081 napisał(a):Warto od razu tez zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod pokrywą rozrządu.
Marku-sprawdź w jakim stanie są ślizgi łańcuszka na napinaczu.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
rider143 napisał(a):Jeśli stara nie cieknie i nadal jest elastyczna to jest to zwykłe burżujstwo
Koszt nowej nie jest aż taki wysoki a ze starą to różnie bywa przy jej odklejaniu.
rider143 napisał(a):Marku-sprawdź w jakim stanie są ślizgi łańcuszka na napinaczu
Szczerze to .... nawet tego nie ogladałem bo zleciłem całą robotę w ramach "długu wdzięczności"
Co prawda marudzili, że sprężyna napinacza paska była dosyć rozciągnięta ale na temat napinacza łańcuszka już nic nie mówili aby miał być znacząco zużyty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak wiesz ona tylko służy do wstępnego napięcia paska.Marek 161BD081 napisał(a):Co prawda marudzili, że sprężyna napinacza paska była dosyć rozciągnięta
Przed zakupem napinacza łańcuszka-dokładnie obejrz stary podczas wymiany rozrządu.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
rider143 napisał(a):Przed zakupem napinacza łańcuszka-dokładnie obejrz stary podczas wymiany rozrządu.
Po wymianie łańcuszka na razie działa wszystko ok więc zapewne nie będę wymieniał napinacza.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak nie jest wytarty to byłoby "burżujstwem" go wymieniać
Ale fakt jest faktem, że po dłuższej lekturze postów to raczej ludzie głównie wymieniają łańcuch a napinacz pozostaje bez zmian.
Ale fakt jest faktem, że po dłuższej lekturze postów to raczej ludzie głównie wymieniają łańcuch a napinacz pozostaje bez zmian.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Hmmm – wydaje mi sie, że kolizyjny czy bezkolizyjny to sie raczej czego innego tyczy niż stopień sprężania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Stopień sprężania wynika z objętości komory spalania oraz pojedyńczego cylindra (ograniczony skokiem tłoka). U mnie pojemność komory spalania została zmniejszona poprzez zeszlifowanie głowicy co bezpośrednio zmieniło stopień sprężania silnika. Natomiast obniżenie głowicy spowodowało zbliżenie się zaworów do tłoka do tego stopnia, że tłok będący w GMP uniemożliwia pełny skok zaworu=silnik kolizyjny.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Tak trochę OT:
Nie mam pewności czy seryjny silnik też nie jest "kolizyjny".
Swoją drogą to dużo splanowałeś głowicę?
rider143 napisał(a):Natomiast obniżenie głowicy spowodowało zbliżenie się zaworów do tłoka do tego stopnia, że tłok będący w GMP uniemożliwia pełny skok zaworu=silnik kolizyjny.
Nie mam pewności czy seryjny silnik też nie jest "kolizyjny".
Swoją drogą to dużo splanowałeś głowicę?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości