Wysoka temperatura / złe wskazania temperatury

Postprzez Marek 161BD081 » 19 maja 2015, 12:51

W wielu autach coś takiego jest, tak samo jak np. z kontrolką świateł.
Kontrolka bywa jak najbardziej przydatna bo ja widać. Nie gapimy się przecież podczas jazdy ciągle na wskazania zegarów a kontrolkę, która się zaświeca widać od razu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 21 maja 2015, 16:52

Zmieniłem czujnik, teraz nie wskakuje od razu tylko po jakimś czasie na połowę, a dopiero później rośnie (moim zdaniem wraz z otwarciem termostatu).

Zaczął natomiast kopcić na biało jak cholera – w zbiorniczku wyrównawczym bąbelki, a więc zapowietrzenie. W sumie nie dziwne – 2 dni stał bez czujnika więc i powietrze mogło się dostać. Będę chciał go odpowietrzyć – możliwe że czujnik pokazuje źle bo jest zapowietrzony układ?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2015, 18:23

Raczej temperatura nie powinna iść do góry – zwykle dochodzi do połowy i ... tyle.
Dolej wody/płynu do samej chłodnicy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 21 maja 2015, 19:48

NA ten moment jest pełna, zobaczę w trakcie odpowietrzania jak to będzie wyglądać.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Dragon1202 » 22 maja 2015, 22:06

i jak po odpowietrzeniu auta? jak sie zachowuje? i gdzie kupiłeś czujnik, używany? i z jakiej firmy i za ile bo to wazne może droższy kupiłeś?;]
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 17:18
Posty: 13
Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.

Postprzez mathow » 23 maja 2015, 10:29

Właśnie przeprowadziłem odpowietrzanie.

Przez pierwsze pół godziny nic kompletnie się nie działo. Otworzył się termostat, wskazówka na połowie skali, rura do chłodnicy gorąca. Straciłem przez chwilę cierpliwość i go podgazowałem. Przez następne pół godziny rozgrzewała się chłodnica. Bardzo powoli, góra a potem dół. Wskazówka w tym czasie rosła od połowy do maksa. Płyn się non stop wylewał górą.

Po godzinie się wkurzyłem i znów go przygazowałem, chłodnica była już gorąca, wąż od chłodnicy też gorący, po przygazowaniu płyn znów zaczął wylewać się górą, w końcu włączył się wiatrak (wskazówka była już ponad skalą), po kilku minutach włączył się drugi raz i tyle. Jak się włącza wskazówka lekko opada.

Pytanie jeden: czy możliwe żeby wąż ten od chłodnicy do silnika był niedrożny i nagrzewał się, chociaż nie ma tam płynu?

Nie mam już pomysłu. Czujnik nowy, chłodnica gorąca, węże gorące, płyn się nie gotuje...

Elektryka? Zadam drugi raz pytanie – mogę z tym jeździć na razie?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2015, 10:37

A może masz zamuloną chłodnicę, że ma słaby przepływ?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 23 maja 2015, 10:58

czyli znów bez mechanika ani rusz. pytanie jeszcze jedno – auto dymi na biało – co to za znak?

Dopisano 23 maja 2015, 11:52:

Jeszcze jedno mi przyszło: może termostat nie do końca się otwiera?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2015, 11:55

Są takie preparaty, które wlewa się do układu chłodzenia w celu jego wyczyszczenia.
Kupisz je prawie w każdym sklepie moto.
Dymienie na biało jeśli nie jest zbyt mocne to normalny objaw szczególnie jak jest chłodniej.
Szczerze to objaw też zbliżony jest jakby pompa miała za małą wydajność ale .... tam przecież nie ma co się praktycznie zepsuć!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 23 maja 2015, 12:06

A może być tak, że termostat się nie otwiera do końca, więc duży obieg idzie bardzo wolno (wtedy chłodnica tak wolna się nagrzewa) a silnik nabiera przez to temperatury?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez krzysek71 » 23 maja 2015, 12:14

Nagraj filmik jak ci dymi mocno czy średnio bo nie wiadomo do końca o jakim dymieniu mamy do czynienia wywal termostat i zobacz wtedy jak ci się zachowuje temperatura i czy nadal dymi ja obstawiam uszczelke pod głowicą obym sie mylił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2015, 13:49

Coś Ty krzysek71 przyczepiłeś się tej uszczelki?
Tam jest bardziej jakiś słaby przepływ płynu przez chłodnicę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 23 maja 2015, 14:04

Przed chwilą pojechałem w test, ok 20km. Nie dymi – w sensie na biało lekko, normalnie.


Po chwili od uruchomienia silnika wskazówka wędruje od razu na połowę i stamtąd wolno aż do końca skali. Kilka razy podczas tej trasy go wyłączałem, chłodnica gorąca, węże oba gorące (ten od termostatu aż parzy), wiatrak się załącza, płynu nie ubywa. Nie mam już pomysłu. <glupek2> W poniedziałek do elektryka.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez krzysek71 » 23 maja 2015, 15:01

Marek przecież on pisze że chłodnica jak i węże gorące to jaki słaby przepływ .Mathow wywal termostat i zobacz wtedy co będzie się działo bo coś mi się wydaje że duży obieg zapowietrza ci się
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2015, 15:20

Bez termostatu już on jeździł:

mathow napisał(a):2. Pierwsza zmiana
– zdjęcie termostatu – jazda bez
– nowy przekaźnik KA32
– podczas jazdy wskazówka na połowie
– w korkach wskazówka na maksa
– nie działał wentylator
– po odpięciu czujnika temperatury wentylator chodził cały czas
– chłodnica ciepła


Jak ostatnio robiłeś próby z odpowietrzaniem to chłodnica cała była jednakowo ciepła?
Czy na była tylko "ciepła" czy gorąca?
Jak z temperaturą obu węży do chłodnicy?
Jaka była "czystość" płynu podczas jego wymiany?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 23 maja 2015, 16:09

Jak przejechałem to chłodnica była cała gorąca, węże gorące, przy wymianie był syf, teraz jest w miarę ok, ale jakieś lekkie syfki jeszcze widać.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez mathow » 29 maja 2015, 10:10

Nadal nic nie wiem, przeczytałem już chyba wszystkie tematy na forum, mechanicy mówią tylko: jeździć, a wskazówka nadal ponad H.

Aktualna sytuacja:
  • nowy termostat, czujnik temperatury (wymieniany 2 razy), przekaźnik wentylatora, bezpieczniki, płyn chłodniczy, licznik
  • po uruchomieniu silnika po jakichś 500m wskazówka od razu na połowę. Stamtąd powoli do góry ponad skalę
  • duży obieg się otwiera, wąż do chłodnicy gorący, chłodnica gorąca, wąż dolny chłodnicy gorący, układ odpowietrzony, płyn w zbiorniczku i chłodnicy bez ubytków
  • wentylator się załącza i wyłącza prawidłowo, układ odpowietrzony
  • olej silnika w normie
  • gość który ustawiał gaz wpinając się kompem do wtyczki gazu twierdzi, że u niego pokazuje temperaturę 78 st, a silnika jest 10-15 st wyższa
Chciałem podjechać do jakiegoś elektryka, ale nikt nie jest mi w stanie powiedzieć gdzie szukać, a nie chce zapłacić za robotę, która nic nie da. Chcę go jeszcze podpiąć pod komputer. Może to coś da?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Marek 161BD081 » 29 maja 2015, 11:09

Masz "polifta" więc w zasadzie sam możesz go diagnozować – poczytaj np. TUTAJ albo też TUTAJ.
Układ pomiaru temperatury jest prosty dosyć:
7.jpg


I nasuwa się poważne pytanie: jak działa wskaźnik ilości paliwa? Poprawnie czy też oszukuje?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mathow » 29 maja 2015, 11:16

Jak go zalałem benzyną to podskoczył, więc chyba pokazuje dobrze, ale pewności nie mam.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2015, 17:38
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM

Postprzez Marek 161BD081 » 29 maja 2015, 11:23

Bo to może być jakaś prozaiczna przyczyna w postaci np. braku masy w wiązce do licznika albo coś podobnego.
Pokaż ew. ten schemat swojemu "magikowi" od elektryki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323