Ile Twój Z5 pali oleju?

Ile Twój Z5 pali oleju na 1000km

nic
133
33%
< 0,3L
125
31%
< 0,5L
45
11%
< 1L
57
14%
> 1L
38
10%
 
Liczba głosów : 398

Postprzez Przemek323c » 26 maja 2013, 22:30

Jak ktos z glowa uzywal to nie bierze.

Dopisano 26 maja 2013, 22:30:

Jak ktos z glowa uzywal to nie bierze.
Przemek323c
 

Postprzez radek mazda lubawa » 10 lip 2015, 18:40

tak czytam te komentarze i stwierdzam że trafił mi się bardzo zadbany egzemplarz.Moja madzia obecnie ma na liczniku 219tys,na 10tyś km czyli od wymiany do wymiany dolewam jej 1litr oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez AdamKara » 31 paź 2015, 17:25

po 1000 km dodałem 0,3l ale mam delikatny wyciek spod oringu aparatu zapłonowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez rafał88 » 31 paź 2015, 17:37

Juz nic nie spala :D <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dam8971 » 2 lis 2015, 18:56

W sumie to nie wiem ile mój z5 spali. Znajomi mówią że jak przypizduje mu to śmierdzi za mną. Ale dymu nie widać. Wiem że się leje od strony rozrządu i rzyga na wszystko, zawieszenie alternator paski itd. Tak swoją drogą to tam dwa simeringi puszczają?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lis 2015, 07:56

Smród smrodowi nierówny – zapytaj czy faktycznie czuć spalonym olejem.
Swoją drogą to jakby brał olej w dużych ilościach to miałbyś też takie efekty jak np. poranne dymienie na niebiesko
Wałki rozrządu mają swoje uszczelniacze i w zasadzie nie ma co kombinować a jedynie zakładać ori.
Druga sprawa to zapewne puszcza uszczelka pod pokrywą rozrządu – ja swoją pokrywę ściągałem już kilka razy BEZ zmiany uszczelki, którą swego czasu wymieniłem na ori i jak dotąd nie ma tam wycieków oleju.
Ja u siebie po remoncie silnika przez 10kkm jak na razie to nie musiałem dolewać oleju.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dam8971 » 8 lis 2015, 16:58

rano nic dziwnego nie zobaczyłem :) bo to ze zagra rano to normalne <lol> uszczelke u mnie ktos przykleił na sylikon i po zimie sie za to zabiore <spoko>
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lis 2015, 23:40

Przecież wymienić uszczelkę pod pokrywą rozrządu można nawet na parkingu pod blokiem więc jaki masz z tym problem?
Nie są potrzebne żadne specjalistyczne nawet narzędzia a co do silikonu to nawet producent zaleca go w niektórych miejscach dać – gdzie dokładniej to już odsyłam do lektury manuala ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dam8971 » 9 lis 2015, 10:33

Wiem że to jest moment.. Ale jak rozebrać to i polerki trzeba strzelić ;) a teraz to wieczory długie, ciemne ;)
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez AdamKara » 20 lis 2015, 11:32

wymiana oringu na aparacie pomogła na tyle że przejechałem kolejne 1000km i olej stoi cały czas na tym samym poziomie <serduszka> (sprawdzam zawsze w tym samym miejscu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez kslavek » 25 lut 2016, 01:19

Hey, mam pytanie do osób, u których występuje spalanie znacznej ilości oleju w Z5. Czy są jakieś widoczne objawy brania oleju? Widać dym na rozgrzanym silniku przy przegazówce? Jadę oglądać Mazdę 323 z tym silnikiem i nie wiem czy jestem w stanie to skontrolować "na oko".
kslavek
 

Postprzez Garbage1989 » 25 lut 2016, 02:03

musiałaby żreć naprawdę dużo oleju żeby można było po kolorze spalin wywnioskować ubytek tą drogą inna sprawa przy zużytych uszczelniaczach bo przy odpalaniu na zimno potrafi puścić solidną siwą chmurę. także jeżeli przy ciepłym silniku można zauważyć lekko siwe spaliny to silnik jest ale do remontu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 25 lut 2016, 08:39

Po pierwsze warto popatrzeć własnie na pierwsze uruchamianie silnika na zimno np. po całonocnym postoju.
Chmura niebieskiego dymu daje do myślenia ;)
A jeśli auto poddymia niebieskawo-szaro już po rozgrzaniu to jeszcze gorszy będzie "padalec" :(
Teraz jest chłodno więc kolor dymu musi być biały (jak para wodna) bez żadnych dodatkowych odcieni.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323