Ile Twój Z5 pali oleju?

Ile Twój Z5 pali oleju na 1000km

nic
133
33%
< 0,3L
125
31%
< 0,5L
45
11%
< 1L
57
14%
> 1L
38
10%
 
Liczba głosów : 398

Postprzez rider143 » 13 lut 2013, 20:14

lesiux napisał(a):rider143 – nie rozumiem tego pytania czemu jeździłem na 10W40 po remoncie, przecież ta klasa oleju jest tam samo polecana jak i 5w
w PL polecanym olejem jest 5W30 do Z5.
lesiux napisał(a):A ten środek powyżej co polecasz to niby czym się różni od motodoktora? Wg mnie to jeden kit...
Zamieściłem link, ale widzę że ciężko przeczytać cokolwiek o tym środku bo "wg mnie" to to samo co motodoktor. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 14 lut 2013, 21:34

no tak się składa, że poczytałem trochę i opinii jak zwykle wiele, bo jedni piszą, że to zwykły zagęszczacz oleju a drudzy, że przywraca elastyczność uszczelkom. Jeżeli to drugie to prawda to przy problemach z pierścieniami raczej nie bardzo pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez kropekm » 14 lut 2013, 21:39

Nikt nie pisał, że to ma na pierścienie pomóc tylko ewentualnie na uszczelniacze

Wysłane z HTC Sensation XL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 21:43

lesiux napisał(a):przywraca elastyczność uszczelkom
to jest właściwe działanie tego produktu. Ale także wszelkim "gumowym" uszczelniaczom i o-ringom.
lesiux napisał(a):przy problemach z pierścieniami raczej nie bardzo pomoże.
na zapieczone pierścienie pomaga płukanka i porządny olej, albo ich wymiana :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 17 lut 2013, 14:27

rider143 napisał(a):płukanka i porządny olej


możesz coś polecić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rider143 » 17 lut 2013, 15:15

Plukanka z Liqui Moly, Motula, Valvoline, Amsoil'a, Millers'a...

Olej Millers, Amsoil, Motul, Liqui Moly...
Dla tego silnika obojętnie czy pełny syntetyk czy HCek-oba rodzaje spiszą się dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 17 lut 2013, 20:37

czyli generalnie potem jakiś olej 5W z firm wyżej wymienionych jak dobrze rozumiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rider143 » 17 lut 2013, 20:50

Zgadza się. Jak lubisz deptać do podłogi to ACEA A3-najwyższy HTHS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 18 lut 2013, 20:10

Nie deptam bo przy mojej spokojnej jeździe pali mi aktualnie 14 więc nie ma co pogarszać ;)
Trochę się zastanawiam czy przechodzić na rzadszy olej bo szczerze wątpię, że pierścienie są zapieczone po 30kkm po remoncie, prędzej obstawiałbym, że źle się ułożyły przez łagodne docieranie i jak zaleje rzadszy olej to będzie piła jeszcze więcej. Sam już nie wiem na jaki zmienić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flywin » 18 lut 2013, 22:24

[quote="lesiux"]prędzej obstawiałbym, że źle się ułożyły przez łagodne docieranie/quote]

Raczej ,Kiepskiej Jakości ,Pierścienie, bo zawsze się powinno docierać łagodnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rider143 » 18 lut 2013, 22:41

lesiux napisał(a):Trochę się zastanawiam czy przechodzić na rzadszy olej
Nie ma żadnych przeciwwskazań.
lesiux napisał(a):prędzej obstawiałbym, że źle się ułożyły przez łagodne docieranie
Skąd takie wnioski? Coś się dzieje nienormalnego z silnikiem?
lesiux napisał(a):Sam już nie wiem na jaki zmienić...
Zalecany przez producenta.

flywin napisał(a):Pierścienie, bo zawsze się powinno docierać łagodnie
Heh, przy łagodnym docieraniu nigdy nie osiągnie się wymaganej szczelności złożenia tłok-pierścień-cylinder. Tym bardziej gdy w silniku były wymienione same pierścienie-jeśli silnik nie zostanie obciążony-pierścienie nigdy się właściwie nie ułożą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ProboszczV6 » 19 lut 2013, 00:05

rider kolega lesiux miał jakiś czas temu robiony remont silnika 1.8, poskładano go na pierścieniach Hastings, z moich wiadomości które zbierałem przez jakiś czas wynika że do mazdowych silników nadają się tylko pierścienie oryginalne(cena zwala z nóg), RIK, NPR,
niby Hastings zaleca docieranie "na ostro" ale tak czy srak nie wydaje mi się że był to najlepszy wtedy wybór...możliwe że jeśli pierścienie olejowe zablokowało, płukanka/nafta, dobry olej je ruszy i puszczą, przestanie tak pić, jeśli się źle dotarły to nawet lepszy olej im nie pomoże.... w sumie można spróbować, zalać 5w-30 i pokręcić go odpowiednio do docierania na ostro, chociaż po takim czasie to już chyba późno, ale, gorzej nie będzie ;)
spalanie na poziomie 14l/100km to lekka przesada, jak auto jest przelane to zmywa olej ze ścianek cylindrów i dodatkowo go rozrzedza, nie jest to dobre zjawisko... masz sprawną lambde i czujnik temp, termostat, szczelne wszystko?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 lut 2013, 00:38

ProboszczV6 napisał(a):rider kolega lesiux miał jakiś czas temu robiony remont silnika 1.8, poskładano go na pierścieniach Hastings, z moich wiadomości które zbierałem przez jakiś czas wynika że do mazdowych silników nadają się tylko pierścienie oryginalne(cena zwala z nóg), RIK, NPR,
jak ktoś ma dojście to ceny są przystępne :P
ProboszczV6 napisał(a):w sumie można spróbować, zalać 5w-30 i pokręcić go odpowiednio do docierania na ostro
przecież na 5w30 nic się nie dotrze-możesz upalać do woli i złożenie tłok-pierścień-cylinder się nie zmieni.
Jak docierać to tylko pod obciążeniem, tym bardziej same pierścienie-inaczej się nie da tego prawidłowo wykonać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ProboszczV6 » 19 lut 2013, 14:34

5w-30 wpłynie na popuszczenie pierścieni jeśli są chwycone, może troche się dotrze, może, nie powiedziałem że tak będzie na 100% :P do docierania się daje 10w-40 przez 1tys. km. i dociera się na ostro.
RIK i NPR nie są aż takie drogie, ale w dalszym ciągu droższe prawie dwukrotnie od Hastingsa i innych podobnych wynalazków, cena oryginałów zwala z nóg :D np do KL komplet NPR 380zł, oryginał ~1300zł, więc różnica jest :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 lut 2013, 15:12

ProboszczV6 napisał(a):5w-30 wpłynie na popuszczenie pierścieni jeśli są chwycone
tak, ale te popuszczanie pierścieni potrwa kilka wymian oleju, nie od razu. 5W30 to nie rozpuszczalnik :D
ProboszczV6 napisał(a):do docierania się daje 10w-40 przez 1tys. km
Trochę za krótko, zazwyczaj są to przebiegi rzędu 2500km. Wszystko zależy od skoku tłoka i jego średniej prędkości, stopnia sprężania itd.
ProboszczV6 napisał(a):np do KL komplet NPR 380zł
A do Z5 ok 110zł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez flywin » 19 lut 2013, 19:37

heh rider pogadamy na Spocie w Lublinie :P co do części i docierania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

PostTen post został usunięty przez radar88 21 lut 2013, 19:56.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 21 lut 2013, 19:55.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 21 lut 2013, 19:57.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 21 lut 2013, 19:58.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron