Remont Z5

Postprzez semenjr » 2 mar 2010, 19:38

moim zdaniem te wszystkie mazdy z zapieczonymi pierscieniami maja dobrze ponad 250tysiecy a my jestesmy ofiarami uczciwych handlarzy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:22
Posty: 51
Skąd: Chełm
Auto: była mazda 323f BA 1.5 98

Postprzez go_wisnia » 2 mar 2010, 19:51

To fakt, handlarze kręcą liczniki. Wystarczy wejść na allegro, 90% aut tam ma przebiegi nie wieksze niż 200k km, przy czym wiek auta nie ma znaczenia.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 18:08
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V

Postprzez esina » 3 mar 2010, 00:02

To fakt,
Obserwowałem aukcje Mazdy z Bydgoszczy, wystawiał tą samą Mazdę 323F 3 razy ,,,,,,za każdym następnym razem z mniejszym przebiegiem ;)).
Zaczynał od 160.000, potem już było 140.000 i na końcy Mazda już miała 127.000 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Marcin_1985 » 5 mar 2010, 12:36

Powiem jeszcze że ważne jest gdzie sie wymienia olej i jaki się leje znam takich speców co to niby wymieniają olej na warsztacie a w rzeczywistości wytrą tylko filtr oleju wyczyszczą korek spustu oleju i efekty widać gołym okiem, jak sprowadziłem auto to wylałem coś co mało przypominało olej z benzyniaka.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez farciarz » 1 maja 2010, 16:29

No i na mnie padło. Nie sądzilem że tak się stanie , no ale niestety życie bywa brutalne i po wymianie rozrządy i pompy wodnej przez źle założoną jedną uszczelkę a w zasadzie oring silnik się przegrzał !! ...... i teraz czeka go operacja pod nazwą wymiana pierścieni i uszczelniaczy ... Hehehe

No ale za to mam nadzieję że pokula jeszcze kilka ladnych tysiączków
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez rafał88 » 1 maja 2010, 16:40

Ja tez zauwazam cos ze ubytek oleju zaczuyna sie zwieszkac moze przez to ze silnik dostaje za duzo na zimno:/ ale nie jest takzle. mam tylko takie pytanie bo jak odpale auto jest lux nie dymi ani nic z tych rzeczy tylko gorzej jak sie da gazu:/wtedy wychodzi z tlumika niebieski dym:/ ale jak juz silnik pochodzi jakies 2 minutki to jest czysto nic nie widac tylkoze znowu czuc jak sie dluzej przytrzyma na obrotach tak w granicach przykladowo 3500rmp czuc taki dziwny sfąd z tlumika. I pytanie jest takie co siedzi uszczelniacze czy raczej pierscienie czy najlepiej byloby jedno i drugie wymienic??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lesiu » 1 maja 2010, 17:57

według mnie jak robić to robić wszystko, bo zrobisz jedno a za chwilę możesz robić drugie – bez sensu
nie krzyw się że silnik dostaje za dużo na zimno tylko użyj głowy i zmień swoje dziwne przyzwyczajenia i styl jazdy
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 12:18 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez rafał88 » 1 maja 2010, 18:39

Latwo powiedziec zima owszem grzeje silnik ale latem rzadko mi sie to zdarza, no ale mysle ze jak bym robil pierscienie to i tak wtedy trzeba wszytko zrobic uszczelniacze itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez levis119 » 8 maja 2010, 12:57

Witam mam problem....a wiec zaczne tak ...mam zajechana uszczelka pod zaworami ( pod klawiatura) w tyg wymieniam ja, druga sprawa błoto w zbiorniczku wyrownawczym co jest przyczyna( czyzby olej mi bral) , fakt rano mi pusci dymek po odpaleniu ale nie kopci na niebiesko tylko na bialo a wrecz bezbarwny dym....Hmmm czyzby szykowal mi sie remont?? Prosze o porady i mozliwe polecenie jakiegos speca z mazur:) Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 8 maja 2010, 14:14 przez levis119, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Mako » 8 maja 2010, 13:15

Prosze o dopisanie o jaki silnik chodzie zebym wiedzial gdzie Ciebie przerzucic z tym tematem.

Edit
Lacze z tematem dotyczacym remontu silnika Z5
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lukasz 323C » 8 maja 2010, 17:58

levis119 napisał(a):Witam mam problem....a wiec zaczne tak ...mam zajechana uszczelka pod zaworami ( pod klawiatura) w tyg wymieniam ja, druga sprawa błoto w zbiorniczku wyrownawczym co jest przyczyna( czyzby olej mi bral) , fakt rano mi pusci dymek po odpaleniu ale nie kopci na niebiesko tylko na bialo a wrecz bezbarwny dym....Hmmm czyzby szykowal mi sie remont?? Prosze o porady i mozliwe polecenie jakiegos speca z mazur:) Pozdrawiam


Pewnie uszczelka pod głowicą ci padła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Maciek90 » 23 maja 2010, 19:08

Jako że mojemu Z5 również bardzo smakuje olej zapadła decyzja o jego remoncie. Mam znajomego mechanika, który najprawdopodobniej dostąpi zaszczytu remontu mojego sławnego Z5. Niedawno z nim rozmawiałem, chcąc się dowiedzieć m.in. jakich kosztów mam się spodziewać. Powiedział mi, że jeżeli konieczna będzie sama wymiana pierścieni i uszczelniaczy to koszty będą znośne, ale powiedział również, że po rozebraniu silnika może okazać się, że do zrobienia jest jeszcze głowica, gniazda zaworowe, zawory itp. (może coś przekręcam bo nie jestem jakimś wielkim znawcą tematu) a to może znacząco podnieść koszty całej zabawy. Dlatego kieruję do was pytanie drodzy forumowicze. Jak wygląda sprawa wymienionych przeze mnie podzespołów silnika? No bo to że Z5 ma słabe pierścienie to powszechnie wiadomo, ale czy to jedyny mankament tych jednostek napędowych?
I jeszcze jedno. Moją Mazdą jeżdże od października ub.r. Przez ten czas zrobiłem 6 tys. km. Oczywiście cały czas pilnowałem stanu oleju i dolewki robiłem zawsze na czas. Czy taka jazda z zajechanymi pierścieniami i chmurką dymu po porannym odpaleniu mogła jakoś dodatkowo wykończyć silnik lub jakiś inny podzespół samochodu?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez farciarz » 24 maja 2010, 00:18

Maciek90 napisał(a):Jako że mojemu Z5 również bardzo smakuje olej zapadła decyzja o jego remoncie. Mam znajomego mechanika, który najprawdopodobniej dostąpi zaszczytu remontu mojego sławnego Z5. Niedawno z nim rozmawiałem, chcąc się dowiedzieć m.in. jakich kosztów mam się spodziewać. Powiedział mi, że jeżeli konieczna będzie sama wymiana pierścieni i uszczelniaczy to koszty będą znośne, ale powiedział również, że po rozebraniu silnika może okazać się, że do zrobienia jest jeszcze głowica, gniazda zaworowe, zawory itp. (może coś przekręcam bo nie jestem jakimś wielkim znawcą tematu) a to może znacząco podnieść koszty całej zabawy. Dlatego kieruję do was pytanie drodzy forumowicze. Jak wygląda sprawa wymienionych przeze mnie podzespołów silnika? No bo to że Z5 ma słabe pierścienie to powszechnie wiadomo, ale czy to jedyny mankament tych jednostek napędowych?
I jeszcze jedno. Moją Mazdą jeżdże od października ub.r. Przez ten czas zrobiłem 6 tys. km. Oczywiście cały czas pilnowałem stanu oleju i dolewki robiłem zawsze na czas. Czy taka jazda z zajechanymi pierścieniami i chmurką dymu po porannym odpaleniu mogła jakoś dodatkowo wykończyć silnik lub jakiś inny podzespół samochodu?


Właśnie jestem po remoncie nieszczęsnego silnika Z5. U mnie przy odpaleniu stawial taką zasłonę dymną, że myślalem że mnie kiedyś sąsiedzi zabiją. Obylo się bez tego i ..... wymianie podległy jedynie pierścionki i uszczelniacze zaworowe. Głowica nie była ruszana bo po sprawdzeniu szczelności okazało się że jest wszystko ok. Jedynie co może dojść do wymiany to półpanewki korbowodowe. U mnie były na nich lekkie ślady zużycia, jednakże nie aż takie aby kwalifikowały się do wymiany.

Pytanie zasadnicze w Twoim przypadku jest takie, czy wymienialeś już rozrząd, bo jeśli nie .... to warto jest to zrobić przy okazji, bo i tak będzie wszystko rozbierane
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Maciek90 » 24 maja 2010, 12:37

Jeżeli chodzi o rozrząd no to właśnie czekam z jego wymianą do remontu, no bo wiadomo jedno rozbieranie i w związku z tym koszta trochę mniejsze.
Czy po remoncie Twojego silnika zużycie oleju wróciło do normy i w jakiej kwocie zamknęła się ta cała zabawa w Twoim przypadku?
Może jeszcze ktoś kto ma już za sobą remont tego silnika wypowie się czy w jego przypadku remontu wymagały tylko pierścienie czy cos jeszcze.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez lesiux » 24 maja 2010, 12:45

ja robiłem remont ale BP i lipa, minął rok i zaś dymi. W przyszłym miesiącu czeka mnie zmiana oleju i liczę że coś się poprawi. Wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, panewki główne no i rozrząd z jednym napinaczem. Po znajomości 1,6k wyszło. Drugi raz się na takie coś nie porwę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flashmaniac » 26 maja 2010, 22:33

lesiux napisał(a):ja robiłem remont ale BP i lipa, minął rok i zaś dymi. W przyszłym miesiącu czeka mnie zmiana oleju i liczę że coś się poprawi. Wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, panewki główne no i rozrząd z jednym napinaczem. Po znajomości 1,6k wyszło. Drugi raz się na takie coś nie porwę.


jakie założyłeś pierścienie (jakiej firmy) ?
czy miałeś wyczuwalny próg ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez lesiux » 26 maja 2010, 22:38

pierścienie Hastings http://www.hastingsmfg.com/ co do progu to podobno nie było, tak mi mówił znajomy co mi robił ten remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flashmaniac » 26 maja 2010, 22:59

lesiux napisał(a):pierścienie Hastings http://www.hastingsmfg.com/ co do progu to podobno nie było, tak mi mówił znajomy co mi robił ten remont.


o tych pierscieniach nie slyszalem.....ale slyszalem ze RIK czy jakos tak sa dobre....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez lesiux » 27 maja 2010, 08:19

ktoś już robił remontu tutaj z forum na Hastingsach i chwalił, RIK i NPR też dobre wg opinii z forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flashmaniac » 27 maja 2010, 10:24

lesiux napisał(a):ktoś już robił remontu tutaj z forum na Hastingsach i chwalił, RIK i NPR też dobre wg opinii z forum.


acha przykra sprawa.....a mechanik dobry jakis ? ma dobre opinię ? czy robil remonty ktore cos daly ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323