Demontaż i uszczelnienie miski olejowej (BA Z5)

Postprzez darecki 323 » 31 lip 2012, 20:57

FOTORELACJA – Demontaż miski olejowej oraz jej uszczelnienie Mazda 323F BA 1.5 16v
Więc aby zdemontować miskę olejową w naszym autku należy niestety zdemontować:
Kolanko pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem
Katalizator
Części które musimy odkręcić zaznaczone strzałką
1-ukadmazdastr.jpg

Katalizator oraz kolanko można odkręcić w całości lub osobno jedną część osobno drugą. Ja zrobiłem to w ten 2 sposób.
Przed odkręceniem kolanka należy również odkręcić sondę lambda.
Kolanko przykręcone jest do kolektora 3 śrubami. Klucz nr 14.
Tak wygląda kolanko po odkręceniu
2-91773608.jpg

Edit by Marek: Niektóre auta w miejscu tego kolanka mogą mieć tzw. katalizator wstępny.

A tak katalizator
3-99670729.jpg

Kiedy już pozbędziemy się kata i kolanka
Wtedy dopiero jest dostęp do śrub trzymające miskę olejową.

Następny krok to spuścić olej z naszego autka. Korek spustowy jest po lewej stronie patrzą od przodu auta.

Po odkręceniu miski ukaże nam się taki widok.
4-36887276.jpg


5-26598378.jpg


Śrub jest 13 jak widać na załączonym obrazku. Klucz nr 10.
6-img0757bb.jpg


Teraz myjemy całą miskę olejową ze starego oleju dokładnie wycierając wszystkie zabrudzenia.
Ja użyłem płynu do mycia silnika Moje auto. Działa świetnie na olej i inne zabrudzenia.
7-img0758ct.jpg


Czyścimy miskę ze starej uszczelki a dokładniej ze starego silikonu jak inżynierowie mazdy tam zastosowali.
A żeby potomni już o to nie pytali podkreślam niema czegoś takiego jak uszczelka miski w Mazdach 323F 1.5
Jest tylko warstwa silikonu !!

A zatem jak już wspomniałem czyścimy miskę z brudu i silikonu
8-42914544.jpg


9-20021990.jpg

Czyścimy również blok silnika ze starego silikonu najlepiej żyletką oraz odtłuszczamy powierzchnię
Odtłuszczamy również powierzchnię miski olejowej
Następnie nakładamy silikon. Ja zakupiłem firmy DIRKO w Carsspidzie

10-54947790.jpg

Nakładamy silikon na miskę oraz blok silnika tzw mokre na mokre

11-80082043.jpg

Składamy wszystko do kupy czekamy jeszcze około godzinki na związanie silikonu wlewamy olej i możemy ruszać w drogę, cieszą się że niema już wycieków z pod miski.
Mam nadzieje że komuś pomogłem w sprawie demontażu miski olejowej w naszej Madzi.

EDIT by Marek:
Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez Lantis 89 » 31 lip 2012, 21:00

Super fotorelacja <spoko> <spoko> <spoko>
Lantis 89
 

Postprzez pulkownik » 1 sie 2012, 10:26

Jak się trzyma miska na tym silikonie? Nie ma żadnych nieszczelności?

Tapatalk – Wysłane z SGS2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez darecki 323 » 1 sie 2012, 10:39

Autko od tygodnia jeździ po naszych kochanych drogach i na razie zero jakichkolwiek wycieków czy pocenia się miski.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez Zapek88 » 12 sie 2012, 15:51

super fotorelacja <spoko> <spoko> <spoko> ile wlałeś oleju ogólnie ?
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez jaaco » 12 sie 2012, 17:02

Na forum jest napisane że oleju wchodzi 3.4 l oleju (jeśli wymieniamy też filtr).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez darecki 323 » 13 sie 2012, 15:46

Banieczka 4 litrowa w zupełności wystarczy. Jeszcze zostanie parę setek na ewentualne dolewki w przyszłości.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez Andrzej414 » 26 sie 2015, 16:27

Witam. Czy ktoś z Was wie czy powierzchnia styku miski z blokiem silnika jest planowana? Chodzi mi o to czy obie te powierzchnie są na tyle równe by można wsadzić uszczelkę zamiast silikonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 26 sie 2015, 21:03

Aa po co takie kombinacje?? Blok napewno jest rowny , gorzej z miska ,ktora napewno nie jest rowna. Dlatego pewnie ma byc klej a nie uszczelka.

W czym Ci ten klej przeszkadza???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 26 sie 2015, 21:21

Przeszkadza to za dużo powiedziane. Poci mi się a nie chce mi się tego kleić. Jako że mam dostęp do materiałów na uszczelki, do plotera na którym można je wyciąć oraz do oprogramowania to chce z tego skorzystać. Dlatego pytam o to. Bo jeśli uszczelka zda egzamin to sylikonowanie mam w głębokim poważaniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 26 sie 2015, 21:27

Wiesz miske mozesz sprawdzic czy jest rowna, a to blacha to mozna zawsze podrownac ;)
Dziwne ,ze Ci sie poci... Pewnie dany jakis sylikon a nie masa do mis.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 26 sie 2015, 21:33

Trudno określić. Poci się odkąd kupiłem auto. W Polsce nie było z tym nic robione bo Mazda była prosto z Niemiec. Oglądając miskę powiedzieć mogę tylko ze w dwóch miejscach wychodzi nadmiar uszczelniacza i jest w kolorze kremowym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 26 sie 2015, 21:46

Aha. Mowie miska jest metalowa to mozna ja podklepac i uszczelke tak leciutko tylko śliznac zeby nie chodzilo przy przykrecaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez radekn2o » 8 lut 2024, 08:59

ma ktoś może informację jakim momentem dokręcić misę ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 13:24
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 323F 1.5 16V 97r

Postprzez Andrzej414 » 11 lut 2024, 07:30

12Nm wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323