Diagnostyka silnika Mazda użyciu programu FORScan i ELM327
Witam. Panowie mam pytanie jak nazywa się ta złącze?? Chcę kupić przejściówkę na obd2 żeby zdjagnozowac parę rzeczy.
-
Konrad9900
Potocznie te wejście nazywa się DLC, mam pytanie co potrzeba jeszcze do tego kabla? ELM?
-
malina323c
Jeśli macie w okolicy sklep elektroniczny, to nie trzeba wcale kupować adapterów. Wystarczy wziąć ELMa, i kupić parę "wsuwek" które będą dobrze siedziały na pinach w ELMie.
Jestem pewien że na forum już się przewijało, ale wrzucę jeszcze raz.
Koszt: max 1zł + 5 minut na zapięcie wtyczek na jakiś kablach.
Przejściówka DLC –> ELM robi dokładnie to, co za obrazku wyżej, łączy odpowiednie piny we wtyczkach. Potrzebujesz interfesju który się dogada z ECU, czyli np. ELM327 v1.5. Do tego ściągasz darmowego Forscana na laptopa, lub płatnego Forscan na smartfona (najpierw sprawdź czy demo zagada), i masz tam wszystko czego potrzeba.
Łączność po kablu czy bo bluetooth nie ma znaczenia, według mnie po BT jest wygodniej. Mocujesz ELMa pod maską i masz podgląd live podczas jazdy tego co potrzebujesz.
Jestem pewien że na forum już się przewijało, ale wrzucę jeszcze raz.
Koszt: max 1zł + 5 minut na zapięcie wtyczek na jakiś kablach.
malina323c napisał(a):Potocznie te wejście nazywa się DLC, mam pytanie co potrzeba jeszcze do tego kabla? ELM?
Przejściówka DLC –> ELM robi dokładnie to, co za obrazku wyżej, łączy odpowiednie piny we wtyczkach. Potrzebujesz interfesju który się dogada z ECU, czyli np. ELM327 v1.5. Do tego ściągasz darmowego Forscana na laptopa, lub płatnego Forscan na smartfona (najpierw sprawdź czy demo zagada), i masz tam wszystko czego potrzeba.
Łączność po kablu czy bo bluetooth nie ma znaczenia, według mnie po BT jest wygodniej. Mocujesz ELMa pod maską i masz podgląd live podczas jazdy tego co potrzebujesz.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Chciałam zrobić diagnostykę ale nie wiem czy wogóle z rocznikiem 95' zagada, chciałam ogólnie kupić taki zestaw http://allegro.pl/sdprog-interfejs-diag ... 3074de7456 ale jeśli mam wydać nie potrzebnie kasę to nie wiem co o tym sądzic
-
malina323c
A Tobie chodzi tylko o kody usterek czy o podgląd parametrów pracy? Jeśli podgląd parametrów to co takiego Cię interesuje?
Z rocznikiem 95` niestety nie zagada. Zagada dopiero z poliftowymi 323 od roku 96`
To urządzenie z aukcji to ten sam ELM327 który możesz kupić za 20zł, albo 2$ na aliexpress. Różni się tylko obudową. Wszystkie urządzenia poniżej kilkuset złotych, to ten sam ELM327, ale w różnych obudowach.
ELM327 to interfejs, czyli płytka drukowana która umożliwia komunikację pomiędzy ECU (i innymi modułami) a komputerem. Ile by nie kosztował, i jak ładnie by nie wyglądała obudowa, w środku będzie ta sama płytka drukowana. Jedyne na co trzeba zwracać uwagę to na wersję hardware urządzenia. Do 1.5 było spoko, ale chińczycy stwierdzili że conieco zmienią, i przestało gadać ze starszymi japońćami.
Podobno jest do kupienia ELM327 który hardware ma takie jak 1.5, ale oprogramowanie 2.1, ale nie testowałem, więc nie wiem czy działa.
Co do oprogramowania, sprawa ma się podobnie. Poza profesjonalnymi rozwiązaniami, a zarazem bardzo drogimi, nie ma nic lepszego do Mazdy niż Forscan.
To urządzenie z aukcji to ten sam ELM327 który możesz kupić za 20zł, albo 2$ na aliexpress. Różni się tylko obudową. Wszystkie urządzenia poniżej kilkuset złotych, to ten sam ELM327, ale w różnych obudowach.
ELM327 to interfejs, czyli płytka drukowana która umożliwia komunikację pomiędzy ECU (i innymi modułami) a komputerem. Ile by nie kosztował, i jak ładnie by nie wyglądała obudowa, w środku będzie ta sama płytka drukowana. Jedyne na co trzeba zwracać uwagę to na wersję hardware urządzenia. Do 1.5 było spoko, ale chińczycy stwierdzili że conieco zmienią, i przestało gadać ze starszymi japońćami.
Podobno jest do kupienia ELM327 który hardware ma takie jak 1.5, ale oprogramowanie 2.1, ale nie testowałem, więc nie wiem czy działa.
Co do oprogramowania, sprawa ma się podobnie. Poza profesjonalnymi rozwiązaniami, a zarazem bardzo drogimi, nie ma nic lepszego do Mazdy niż Forscan.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Potwierdzam na swoim "przypadku", że w roczniku 1995 ELM nie nawiązuje połączenia ze sterownikiem silnika :–(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Andrzej najlepiej oby dwie te rzeczy, mogłabym się z tego co nie co dowiedzieć, chociaż jeśli się nie da to chociaż odczytać jakie błędy są, bo nie wierze że ich nie ma, u mnie auto podstroić trzeba, i przerywa trochę jak puszczam pedał gazuAndrzej414 napisał(a):A Tobie chodzi tylko o kody usterek czy o podgląd parametrów pracy? Jeśli podgląd parametrów to co takiego Cię interesuje?
-
malina323c
No to najlepiej sobie kody wymigać diodą. Jak widać Marek próbował elmem i nie poszło.
Chciałabym to zrobić tylko boję się że coś popsuję, pisałam w tej kwestii to pewnego użytkownika o pomoc ale w , poszło wszystko i pytanie bo to musi być zmostkowane przed uruchomieniem pojazdu a ja mam immo i może powodować to potem coś w elektryce?
-
malina323c
Ja takie kostki diagnostyczne robiłem kiedyś i wtykało się w złącze i czytało błędy. Mam jeszcze jedną albo dwie więc mogę wysłać. Więcej na priv.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości