Regulacja zaworów w BA Z5?
Czy moja Madzia 323f V6 posiada HLA
- Od: 12 cze 2010, 07:33
- Posty: 9
- Skąd: Nasielsk
- Auto: Mazda 323F V6
cała seria K. V6 miała hydraulike poza KJ Miller
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Czy ktoś mógłby mi napisać jak sie wymienia te płytki – czy trzeba zdejmować wałki?
Mozna wyciagac bez, najlepiej w 2 osoby. Naciskasz popychacz a 2 osoba podwaza plytke i wyciaga. Pamietaj tylko zeby nie ruszac walkami bez plytek bo popychacze sie wykrusza.
-
Przemek323c
Część, mógłby mi ktoś pomóc? Mam tu filmik z pracy silnika mojej mazdy, mógłby ktoś ocenić czy klepie jakiś zawór? Czy muszę oddać auto na regulacje luzów?
https://www.youtube.com/watch?v=u8D29Qk ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=u8D29Qk ... e=youtu.be
- Od: 23 maja 2014, 16:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v
Witam mam mazdę 323f Ba 1.5 16v silnik z oznaczeniem Z5. Ktoś wie jaką średnice i grubość ma płytka regulująca zawory??
Dobry Bass, Szybka jazda to jest to!:]
- Od: 20 lip 2014, 23:29
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F Ba 1.5 16v dohc 1996r.
Witam!
Mam mały dylemat w kwestii regulacji luzu zaworowego.
Jakieś 10kkm temu robiłem remont silnika i wstępnie wyregulowałem wówczas luz w granicach max luzu, gdyż zakładałem lekkie "siądnięcie" zaworów podczas pracy.
Parę dni temu zrzuciłem pokrywę w celu weryfikacji luzów po takim okresie użytkowania.
W zasadzie nie jest tragicznie ale .... nie wiem czy tak pozostawić na razie czy korygować.
Skrajne przypadki luzu na zaworach mam: 0.40mm (czyli za dużo o 0.09mm) i 0.20mm (czyli za mało o 0.05mm).
Teraz pytanie: regulować luzy już czy na razie pozostawić to tak jak jest i wrócić do tematu za np. następne 10kkm?
P.S. Składając głowicę spisałem sobie gdzie i jakie płytki zastosowałem więc z dorobieniem właściwych nie będzie większego problemu.
Mam mały dylemat w kwestii regulacji luzu zaworowego.
Jakieś 10kkm temu robiłem remont silnika i wstępnie wyregulowałem wówczas luz w granicach max luzu, gdyż zakładałem lekkie "siądnięcie" zaworów podczas pracy.
Parę dni temu zrzuciłem pokrywę w celu weryfikacji luzów po takim okresie użytkowania.
W zasadzie nie jest tragicznie ale .... nie wiem czy tak pozostawić na razie czy korygować.
Skrajne przypadki luzu na zaworach mam: 0.40mm (czyli za dużo o 0.09mm) i 0.20mm (czyli za mało o 0.05mm).
Teraz pytanie: regulować luzy już czy na razie pozostawić to tak jak jest i wrócić do tematu za np. następne 10kkm?
P.S. Składając głowicę spisałem sobie gdzie i jakie płytki zastosowałem więc z dorobieniem właściwych nie będzie większego problemu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Szczerze to coś tam sobie cyka ale nie jest to na tyle głośny stuk aby zwracać na niego większą uwagę.
Swoją drogą to nie bardzo wiem dlaczego taki luz wyszedł skoro "uklepujacy" się zawór i gniazdo maja tendencje przecież do zmniejszania luzu.
Może jakiś błąd zrobiłem przy pomiarach podczas składania.
Po następnych 10kkm spojrzę do tego bo w zasadzie nie jest to zbyt wiele roboty.
Swoją drogą to nie bardzo wiem dlaczego taki luz wyszedł skoro "uklepujacy" się zawór i gniazdo maja tendencje przecież do zmniejszania luzu.
Może jakiś błąd zrobiłem przy pomiarach podczas składania.
Po następnych 10kkm spojrzę do tego bo w zasadzie nie jest to zbyt wiele roboty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja tak mialem w poprzednim silniku, musialem kupic 10plytek wiekszych bo luz byl za duzy A tym co mam teraz wlasnie jest chyba tylko na jednym 0.35 a tak reszta okolo 0.20-0.25.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pogrubić płytki się nie da – trzeba kupić nową
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Spoko – będę pamiętał
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Rene70 – w FAQ masz link do manuala z tego silnika.
Ściągnij go sobie a tam masz wszystko dokładnie opisane.
Ściągnij go sobie a tam masz wszystko dokładnie opisane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Rene70 – w FAQ masz link do manuala z tego silnika.
Ściągnij go sobie a tam masz wszystko dokładnie opisane.
Link bardzo fajny ale dla mnie to on mógł by być w orginalnym japońskim przynajmniej
tłumaczenie w google była by zabawniejsza.
- Od: 19 wrz 2012, 22:36
- Posty: 21
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.
No niestety ale aż tak dobrze to nie mamy aby posiadać wszystkie dokumentacje przetłumaczone na PL.
Ale i tak uważam, że jęz. angielski jest łatwiejszy w zrozumieniu przez większość z nas niż np. fiński czy hindi
Do tego tłumaczenia wujka google to faktycznie bywają dosyć zabawne, że ciężko cokolwiek zrozumieć.
A tak już w kwestii formalnej to wydzieliłem twoje posty i przeniosłem do istniejącego tematu o regulacji zaworów.
Polecam lekturę tego całego tematu
P.S. no i kłania się w tym momencie niekorzystanie z szukajki
Ale i tak uważam, że jęz. angielski jest łatwiejszy w zrozumieniu przez większość z nas niż np. fiński czy hindi
Do tego tłumaczenia wujka google to faktycznie bywają dosyć zabawne, że ciężko cokolwiek zrozumieć.
A tak już w kwestii formalnej to wydzieliłem twoje posty i przeniosłem do istniejącego tematu o regulacji zaworów.
Polecam lekturę tego całego tematu
P.S. no i kłania się w tym momencie niekorzystanie z szukajki
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości