Regulacja zaworów w BA Z5?

Postprzez jakub12311 » 17 paź 2012, 19:13

Czy moja Madzia 323f V6 posiada HLA <co?>
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 07:33
Posty: 9
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 323F V6

Postprzez ProboszczV6 » 17 paź 2012, 20:26

cała seria K. V6 miała hydraulike poza KJ Miller
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez pulkownik » 10 lip 2013, 14:59

Czy ktoś mógłby mi napisać jak sie wymienia te płytki – czy trzeba zdejmować wałki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Przemek323c » 15 lip 2013, 11:28

Mozna wyciagac bez, najlepiej w 2 osoby. Naciskasz popychacz a 2 osoba podwaza plytke i wyciaga. Pamietaj tylko zeby nie ruszac walkami bez plytek bo popychacze sie wykrusza.
Przemek323c
 

Postprzez jan5 » 11 lip 2014, 21:21

Część, mógłby mi ktoś pomóc? Mam tu filmik z pracy silnika mojej mazdy, mógłby ktoś ocenić czy klepie jakiś zawór? Czy muszę oddać auto na regulacje luzów?
https://www.youtube.com/watch?v=u8D29Qk ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 16:38
Posty: 7
Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v

Postprzez pawelactive » 25 lip 2014, 13:39

Witam mam mazdę 323f Ba 1.5 16v silnik z oznaczeniem Z5. Ktoś wie jaką średnice i grubość ma płytka regulująca zawory??
Dobry Bass, Szybka jazda to jest to!:]
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 23:29
Posty: 4
Auto: Mazda 323F Ba 1.5 16v dohc 1996r.

Postprzez JapanBA » 25 lip 2014, 19:36

Strasznie głupie pytanie, jak sama nazwa wskazuje regulacyjne wiec o różnej grubości, co nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 wrz 2015, 22:53

Witam!
Mam mały dylemat w kwestii regulacji luzu zaworowego.
Jakieś 10kkm temu robiłem remont silnika i wstępnie wyregulowałem wówczas luz w granicach max luzu, gdyż zakładałem lekkie "siądnięcie" zaworów podczas pracy.
Parę dni temu zrzuciłem pokrywę w celu weryfikacji luzów po takim okresie użytkowania.
W zasadzie nie jest tragicznie ale .... nie wiem czy tak pozostawić na razie czy korygować.
Skrajne przypadki luzu na zaworach mam: 0.40mm (czyli za dużo o 0.09mm) i 0.20mm (czyli za mało o 0.05mm).
Teraz pytanie: regulować luzy już czy na razie pozostawić to tak jak jest i wrócić do tematu za np. następne 10kkm?

P.S. Składając głowicę spisałem sobie gdzie i jakie płytki zastosowałem więc z dorobieniem właściwych nie będzie większego problemu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 30 wrz 2015, 19:43

Ja przy 0.20 mm nawet nie ruszalbym ale te 0.40 to juz tak dosyc i raczej przydalaby sie wieksza plytka:) Nie cyka CI silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2015, 09:22

Szczerze to coś tam sobie cyka ale nie jest to na tyle głośny stuk aby zwracać na niego większą uwagę.
Swoją drogą to nie bardzo wiem dlaczego taki luz wyszedł skoro "uklepujacy" się zawór i gniazdo maja tendencje przecież do zmniejszania luzu.
Może jakiś błąd zrobiłem przy pomiarach podczas składania.
Po następnych 10kkm spojrzę do tego bo w zasadzie nie jest to zbyt wiele roboty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 1 paź 2015, 09:28

Ja tak mialem w poprzednim silniku, musialem kupic 10plytek wiekszych bo luz byl za duzy :| A tym co mam teraz wlasnie jest chyba tylko na jednym 0.35 a tak reszta okolo 0.20-0.25.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2015, 09:39

Pogrubić płytki się nie da – trzeba kupić nową ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 1 paź 2015, 19:52

Dokladnie :P Jak cos mam chyba 8-9szt to mozna by nawet listownie nadac ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2015, 22:10

Spoko – będę pamiętał :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rene70 » 18 lis 2015, 14:13

Witam. Czy ktoś podpowie jakie luzy na zaworach w silniku Z5.
I czy na zimnym ,czy na ciepłym.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lis 2015, 15:50

Rene70 – w FAQ masz link do manuala z tego silnika.
Ściągnij go sobie a tam masz wszystko dokładnie opisane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rene70 » 19 lis 2015, 22:37

Marek 161BD081 napisał(a):Rene70 – w FAQ masz link do manuala z tego silnika.
Ściągnij go sobie a tam masz wszystko dokładnie opisane.


Link bardzo fajny ale dla mnie to on mógł by być w orginalnym japońskim przynajmniej
tłumaczenie w google była by zabawniejsza. <jupi>
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lis 2015, 08:26

No niestety ale aż tak dobrze to nie mamy aby posiadać wszystkie dokumentacje przetłumaczone na PL.
Ale i tak uważam, że jęz. angielski jest łatwiejszy w zrozumieniu przez większość z nas niż np. fiński czy hindi :D
Do tego tłumaczenia wujka google to faktycznie bywają dosyć zabawne, że ciężko cokolwiek zrozumieć.

A tak już w kwestii formalnej to wydzieliłem twoje posty i przeniosłem do istniejącego tematu o regulacji zaworów.
Polecam lekturę tego całego tematu :)

P.S. no i kłania się w tym momencie niekorzystanie z szukajki :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323