Witam, otóż mam 2 pytania :
1 Czy sonda lambda działa poprawnie ?Wydaje mi sie ze dioda powinna szybciej świecić.
2 Czy obroty w trybie serwisowym nie sa za niskie? ciezko mi go odpalić (gen ten +B FEN)
Problem z identyfikacją problemu
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 6 mar 2015, 11:24 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa linku do filmu
Powód: Poprawa linku do filmu
-
jerba323f
Co do sondy to jest wszystko opisane MarekObd wrzuci tutaj link jak wpadnie
A co do tego cos z mostkowal to masakra jakas Mostkuje sie tylko GND + TEN . Silnik ma byc rozgrzany do 90 C .
A co do tego cos z mostkowal to masakra jakas Mostkuje sie tylko GND + TEN . Silnik ma byc rozgrzany do 90 C .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
silnik byl rozgrzany lambde sprawdza sie na diodzie +b fen.. serwis gnd +ten kabelkiem dioda ma migac ..przynajmniej 8 razy na 10 s mi miga mniej ...moze byc uwalona czy swiruje (nie mam kata).
-
jerba323f
Poprawiłem linki do filmików.
A z ta diodą to coś nakombinowałeś zbytnio
Diodę LED wpinamy pomiędzy B+ i MEN
W czasie pracy silnika pokazuje ona nam pracę sondy lambda.
Podczas tego testu oczywiście nie mostkujemy GND z TEN czyli nie wprowadzamy sterownika w stan serwisowy. Ale oczywiście silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury.
Inna kwestia to brak głównego katalizatora nie ma wpływu na prace sondy bo jest on przecież za sondą.
Są wersje Z5 (taką ja akurat mam), że zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator wstępny (zwany jako "prekat") który też jest umiejscowiony za sondą.
Obroty biegu jałowego (w trybie serwisowym!) trochę możesz podnieść ale też pamiętaj o warunkach wymaganych do ich regulacji czyli nagrzany silnik i wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.
Zrób test jeszcze raz tak jak wcześniej opisywałem i zobacz efekty.
W zasadzie też nie zaszkodzi jak sprawdzisz ustawienie TPS – poszukaj bo było to opisywane już na Forum.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
A z ta diodą to coś nakombinowałeś zbytnio
Diodę LED wpinamy pomiędzy B+ i MEN
W czasie pracy silnika pokazuje ona nam pracę sondy lambda.
Podczas tego testu oczywiście nie mostkujemy GND z TEN czyli nie wprowadzamy sterownika w stan serwisowy. Ale oczywiście silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury.
Inna kwestia to brak głównego katalizatora nie ma wpływu na prace sondy bo jest on przecież za sondą.
Są wersje Z5 (taką ja akurat mam), że zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator wstępny (zwany jako "prekat") który też jest umiejscowiony za sondą.
Obroty biegu jałowego (w trybie serwisowym!) trochę możesz podnieść ale też pamiętaj o warunkach wymaganych do ich regulacji czyli nagrzany silnik i wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.
Zrób test jeszcze raz tak jak wcześniej opisywałem i zobacz efekty.
W zasadzie też nie zaszkodzi jak sprawdzisz ustawienie TPS – poszukaj bo było to opisywane już na Forum.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pamiętaj na przyszłość, że mamy regułę: jeden problem = jeden temat
Dlatego nie łącz na przyszłość różnych problemów w jednym temacie.
Dlatego nie łącz na przyszłość różnych problemów w jednym temacie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości