Hej!
Niedawno kupiłem sobie Mazdę 323c 1.5 DOHC 16V z 1997 roku. Autko mi się podoba, generalnie jestem z niego zadowolony, aczkolwiek mam do Was parę pytań. Aktualnie auto jest w warsztacie ( wymiana przegubu ). Chciałbym się od Was dowiedzieć pare rzeczy, tak żeby przy odbiorze auta podpytać o to jeszcze mechanika.
1. Strasznie falują obroty w aucie, a jeżeli gwałtownie wciskam i puszczam pedał hamulca to auto potrafi spaść do takiego poziomu, że samo "dodaje gazu" i wskakuje na ok. 2000 :O Gwałtowne ruchy kierownicą również powodują falowanie obrotów. Wymieniłem rurę przepustnicy ( z innego silnika, ale pasuje w sam raz ). Poprzednia była klejona taśmą. To nie pomogło, obroty dalej dziwnie chodzą. Przymierzałem się do czyszczenia przepustnicy i tego czujnika powietrza, ale auto poszło na warsztat z przegubem.
2. Po przekręceniu kluczyka do pozycji I lub II słychać z pod maski "syczenie". Coś jak wolno pracujący wentylator(?). Nawiew wyłączony, auto posiada klime, ale chłodnica jest dziurawa i nie ma gazu. Z resztą i tak jest wyłączona. Szukałem troche w Internecie, ale znalazłem informacje dot. innych aut. Ponoć może to być nieszczelny wężyk paliwa i dlatego tak syczy. Czy to prawda? Gdzie mogę go znaleźć żeby ewentualnie to sprawdzić? ( Obstawiam że możliwe że to ten wężyk – spaliłem jakieś 15 – 17 litrów na 117 kilometrów, fakt faktem że jeździłem do 5 tysięcy obrotów i dość przegazowywałem przy ruszaniu ( brak mi troche wyczucia jeszcze ), ale żeby aż tyle spalić?! )
Dość dużo się rozpisałem, ale mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto to przeczyta i pomoże
Dziwne obroty, syczenie na zapłonie
Strona 1 z 1
Zazwyczaj stosujemy zasadę: jeden problem = jeden temat.
Tematów odnośnie nierównej pracy silnika mamy trochę – podstawa to szczelny dolot, prawidłowo ustawiony TPS i brak błędów na kompie. A to wszystko jest do znalezienia na Forum – polecam na początek lekturę FAQ.
Spalanie określaj tyko i wyłącznie tankując zbiornik do pełna bo wskaźnik na desce pełni tylko funkcję informacyjną a jego dokładność jest "taka sobie".
Zresztą aż tak bardzo nie trzeba się starać aby takie zużycie paliwa mieć – wystarczy pojeździć z ciężką nogą
Na włączonym tylko zapłonie może tak też "hałasować" zawór wolnych obrotów.
Swoją drogą uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Tematów odnośnie nierównej pracy silnika mamy trochę – podstawa to szczelny dolot, prawidłowo ustawiony TPS i brak błędów na kompie. A to wszystko jest do znalezienia na Forum – polecam na początek lekturę FAQ.
Spalanie określaj tyko i wyłącznie tankując zbiornik do pełna bo wskaźnik na desce pełni tylko funkcję informacyjną a jego dokładność jest "taka sobie".
Zresztą aż tak bardzo nie trzeba się starać aby takie zużycie paliwa mieć – wystarczy pojeździć z ciężką nogą
Na włączonym tylko zapłonie może tak też "hałasować" zawór wolnych obrotów.
Swoją drogą uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za informacje!
Przepraszam za kilka problemów w jednym temacie, przeoczyłem to :/
Zrobiłem dolot na nowo ( zakupiłem używany ) i dalej ten sam problem, obroty falują. Natomiast poprawa nastąpiła bo wyczyszczeniu kopułki, czyli prawdopodobnie zakupie nowe świece i kable. Nie wiem dlaczego, ale na jednym z kabli zrobiło się coś na kształt zaschniętego oleju – gęsta, czarna maź.
Profil już uzupełniam
Przepraszam za kilka problemów w jednym temacie, przeoczyłem to :/
Zrobiłem dolot na nowo ( zakupiłem używany ) i dalej ten sam problem, obroty falują. Natomiast poprawa nastąpiła bo wyczyszczeniu kopułki, czyli prawdopodobnie zakupie nowe świece i kable. Nie wiem dlaczego, ale na jednym z kabli zrobiło się coś na kształt zaschniętego oleju – gęsta, czarna maź.
Profil już uzupełniam
- Od: 29 wrz 2014, 19:58
- Posty: 31
- Skąd: Kraków - Nowa Huta
- Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997
Pod klawiatury, czyli pod głowicą? Sprawdziłem jak ona wygląd ( bez rozkręcania czegokolwiek ) i w paru miejscach mam wrażenie że guma wyszła poza pokrywe silnika :o
Czy wymiana uszczelki jest na tyle łatwa że dam radę zrobić to sam, na parkingu ?
Czy wymiana uszczelki jest na tyle łatwa że dam radę zrobić to sam, na parkingu ?
- Od: 29 wrz 2014, 19:58
- Posty: 31
- Skąd: Kraków - Nowa Huta
- Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997
Uszczelkę pod pokrywą rozrządu wymienisz bez problemów na parkingu. Potrzebne do tego dwie ręce (lewa i prawa)
Do tego nowa uszczelka, silikon, benzyna do umycia powierzchni, jakieś szmaty, klucz sztorcowy lub nasadowy10 i kombinerki czyli nic z nietypowych narzędzi.
Do tego nowa uszczelka, silikon, benzyna do umycia powierzchni, jakieś szmaty, klucz sztorcowy lub nasadowy10 i kombinerki czyli nic z nietypowych narzędzi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Od razu zainteresuj sie polkolem z prawej strony pod pokrywa zaworow i oringiem aparatu, tam tez lubi dobrze uciekac.
-
Przemek323c
6,9 – 10,7 Nm
Poszukaj sobie manuala do Z5
Poszukaj sobie manuala do Z5
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości