Dziwne obroty, syczenie na zapłonie

Postprzez Rokodon » 6 paź 2014, 19:40

Hej!
Niedawno kupiłem sobie Mazdę 323c 1.5 DOHC 16V z 1997 roku. Autko mi się podoba, generalnie jestem z niego zadowolony, aczkolwiek mam do Was parę pytań. Aktualnie auto jest w warsztacie ( wymiana przegubu ). Chciałbym się od Was dowiedzieć pare rzeczy, tak żeby przy odbiorze auta podpytać o to jeszcze mechanika.

1. Strasznie falują obroty w aucie, a jeżeli gwałtownie wciskam i puszczam pedał hamulca to auto potrafi spaść do takiego poziomu, że samo "dodaje gazu" i wskakuje na ok. 2000 :O Gwałtowne ruchy kierownicą również powodują falowanie obrotów. Wymieniłem rurę przepustnicy ( z innego silnika, ale pasuje w sam raz ). Poprzednia była klejona taśmą. To nie pomogło, obroty dalej dziwnie chodzą. Przymierzałem się do czyszczenia przepustnicy i tego czujnika powietrza, ale auto poszło na warsztat z przegubem.

2. Po przekręceniu kluczyka do pozycji I lub II słychać z pod maski "syczenie". Coś jak wolno pracujący wentylator(?). Nawiew wyłączony, auto posiada klime, ale chłodnica jest dziurawa i nie ma gazu. Z resztą i tak jest wyłączona. Szukałem troche w Internecie, ale znalazłem informacje dot. innych aut. Ponoć może to być nieszczelny wężyk paliwa i dlatego tak syczy. Czy to prawda? Gdzie mogę go znaleźć żeby ewentualnie to sprawdzić? ( Obstawiam że możliwe że to ten wężyk – spaliłem jakieś 15 – 17 litrów na 117 kilometrów, fakt faktem że jeździłem do 5 tysięcy obrotów i dość przegazowywałem przy ruszaniu ( brak mi troche wyczucia jeszcze ), ale żeby aż tyle spalić?! )

Dość dużo się rozpisałem, ale mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto to przeczyta i pomoże :)
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 19:58
Posty: 31
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2014, 14:34

Zazwyczaj stosujemy zasadę: jeden problem = jeden temat.
Tematów odnośnie nierównej pracy silnika mamy trochę – podstawa to szczelny dolot, prawidłowo ustawiony TPS i brak błędów na kompie. A to wszystko jest do znalezienia na Forum – polecam na początek lekturę FAQ.

Spalanie określaj tyko i wyłącznie tankując zbiornik do pełna bo wskaźnik na desce pełni tylko funkcję informacyjną a jego dokładność jest "taka sobie".
Zresztą aż tak bardzo nie trzeba się starać aby takie zużycie paliwa mieć – wystarczy pojeździć z ciężką nogą :D
Na włączonym tylko zapłonie może tak też "hałasować" zawór wolnych obrotów.

Swoją drogą uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rokodon » 17 paź 2014, 16:54

Dzięki za informacje!
Przepraszam za kilka problemów w jednym temacie, przeoczyłem to :/
Zrobiłem dolot na nowo ( zakupiłem używany ) i dalej ten sam problem, obroty falują. Natomiast poprawa nastąpiła bo wyczyszczeniu kopułki, czyli prawdopodobnie zakupie nowe świece i kable. Nie wiem dlaczego, ale na jednym z kabli zrobiło się coś na kształt zaschniętego oleju – gęsta, czarna maź.

Profil już uzupełniam :)
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 19:58
Posty: 31
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997

Postprzez krzysek71 » 17 paź 2014, 21:43

Uszczelka pod klawiatury do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Rokodon » 18 paź 2014, 16:06

Pod klawiatury, czyli pod głowicą? Sprawdziłem jak ona wygląd ( bez rozkręcania czegokolwiek ) i w paru miejscach mam wrażenie że guma wyszła poza pokrywe silnika :o

Czy wymiana uszczelki jest na tyle łatwa że dam radę zrobić to sam, na parkingu ?
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 19:58
Posty: 31
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 18 paź 2014, 18:05

Uszczelkę pod pokrywą rozrządu wymienisz bez problemów na parkingu. Potrzebne do tego dwie ręce (lewa i prawa) :)
Do tego nowa uszczelka, silikon, benzyna do umycia powierzchni, jakieś szmaty, klucz sztorcowy lub nasadowy10 i kombinerki czyli nic z nietypowych narzędzi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 19 paź 2014, 00:11

Od razu zainteresuj sie polkolem z prawej strony pod pokrywa zaworow i oringiem aparatu, tam tez lubi dobrze uciekac.
Przemek323c
 

Postprzez Rokodon » 19 paź 2014, 14:10

Okej, dzięki :D
A wiecie jakie są momenty dokręcania śrub? Bo rozejrzałem się po Internecie i wszystko niby proste, tylko trzeba znać momenty :<
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 19:58
Posty: 31
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 16V Rok: 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 19 paź 2014, 17:39

6,9 – 10,7 Nm
Poszukaj sobie manuala do Z5
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323