Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez rafal93 » 8 kwi 2013, 18:38

a jak takie coś wygląda, bo nie mam pojęcia
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Postprzez Marek 161BD081 » 8 kwi 2013, 18:46

Do kupienia chyba już chyba na każdej stacji paliw ;)
Np. takie coś: http://allegro.pl/led-w5w-w3w-t10-posto ... 84978.html
Oczywiście musisz dodać do tego jakieś kabelki aby przedłużyć wyprowadzenia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 10 kwi 2013, 21:23

Koledzy witam.
Szukam pomocy.Po zmostkowaniu i włączeniu zapłonu dioda zapala się na kilka sekund i gaśnie.To jeszcze rozumiem ale później zapala się i swieci swiatłem ciągłym.Ło co chodzi, pomożecie????
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez pawcio1017 » 10 kwi 2013, 22:40

Marek 161BD081 napisał(a):
rafal93 napisał(a):mam pytanie czy da się odczytać błędy bez rezystora?
Jeśli masz sama diodę to nie bo ją po prostu uszkodzisz (lub coś jeszcze).
Użyj nawet takiej 'żaroweczki' LED bo one mają w sobie wbudowany rezystor.



Nie prawda. Wystarczy podłączyć samą diode i zmostkować GND-TEN i błędy wymiga a nic sie nie spali ;P
Ostatnio edytowano 11 kwi 2013, 07:49 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 11 kwi 2013, 07:40

Kolego pawcio1017 – jeśli już cytujesz kogoś to patrz jak to robisz bo zacytowałeś kolegę plishh a nie mnie! A podejrzewam, że zupełnie co innego chciałeś zacytować :D
Zedytuj proszę post tak jak powinien on wyglądać.

Zwykła dioda LED nie jest w stanie wytrzymać więcej niż te kilkadziesiąt mA prądu przewodzenia więc podłączając ją pod jakieś źródło napięcia siłą rzeczy trzeba ten prąd ograniczyć jakimś rezystorem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawcio1017 » 11 kwi 2013, 07:53

Marek 161BD081 napisał(a):Kolego pawcio1017 – jeśli już cytujesz kogoś to patrz jak to robisz bo zacytowałeś kolegę plishh a nie mnie! A podejrzewam, że zupełnie co innego chciałeś zacytować :D
Zedytuj proszę post tak jak powinien on wyglądać.

Zwykła dioda LED nie jest w stanie wytrzymać więcej niż te kilkadziesiąt mA prądu przewodzenia więc podłączając ją pod jakieś źródło napięcia siłą rzeczy trzeba ten prąd ograniczyć jakimś rezystorem.


Sorki coś mi sie pochrzaniło wczoraj i źle mi wkleiło. I nie musisz krzyczeć kolego :P Wracając do tematu diody – nigdy sie nie zastanawiałem i nie przeliczałem jaka rezystencja powinna być na niej, ale zapewniam Cie że podłączenie diody (niebieskiej czy czerwonej – bo takie podłączałem) nie spowoduje jej spalenia :P Jak jeszcze nie wierzysz to postaram sie wrzucić fotke w najbliższym czasie
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez HOGUM » 11 kwi 2013, 08:02

HOGUM napisał(a):Koledzy witam.
Szukam pomocy.Po zmostkowaniu i włączeniu zapłonu dioda zapala się na kilka sekund i gaśnie.To jeszcze rozumiem ale później zapala się i swieci swiatłem ciągłym.Ło co chodzi, pomożecie????
Pomożecie???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Garbage1989 » 11 kwi 2013, 18:46

przeprowadź procedure kasowania błędów i sprawdź wtedy czy nadal wystepuje ten problem jeżeli nadal będzie występowała taka anomalia to bedzie trzeba uderzyć do specjalisty
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Fryta86 » 1 maja 2013, 17:08

Cześć!

Przetestowałem autko.
Błędy z silnika po resecie na razie nie powróciły więc pomijam – sprawdzę jak trochę km zrobię i zobaczymy.

Chodzi mi o układ ABS.
Testowałem w obu trybach i pokazuje mi błędy 14 i 63.
Jeśli chodzi o 14 – czujnik obrotów koła LT – to proste muszę wyczyścić a jak to nie pomoże to wymienić czujnik na nowy.
Gorzej z błędem 63 – zasilanie – o co chodzi i gdzie szukać awarii???
Po resecie błędów – błędy nie kasują się!

Za wszelką pomoc z góry dzięki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Garbage1989 » 1 maja 2013, 20:58

sprawdź zasilanie modułu zacznij od sprawdzenia bezpieczników i ich obsadek czy nie zaszły syfem a jeżeli to nie pomoże to trzeba przejść dalej i sprawdzić kostkę samego modułu czy przychodzi do niego napięcie i ewentualnie jak z masą bo to też bardzo ważne
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 2 maja 2013, 21:41

Na razie ogarnij czujnik. Czasem blad zasilania wyskakuje razem z czujnikiem a po wymianie czysto.
Przemek323c
 

Postprzez Xsi » 4 maja 2013, 16:32

Cześć,

Dioda dioda wymigała mi między innymi kod 53 – przekaźnik silnika pompy / silnik. Czy ktoś miał z tym doczynienia i moze podpowiedziec jak to interpretowac albo od czego zacząć? Nie wiele mi mowi ten opis niestety :/
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 18:16
Posty: 21
Skąd: Ustrzyki Dolne / Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16v '95

Postprzez Garbage1989 » 4 maja 2013, 20:07

polecam lekturę z początku wątku DIAGNOSTYKA
poza tym w liście błędów włącznie z DTC nie ma błędu o numerze 53, a opis jaki podajesz dotyczy kodu o numerze 51 i dotyczy przekaźnika pompy paliwa, a znajdziesz go w skrzyneczce pod maską na której powinieneś mieć namalowane który to jest. Sprawdź go a jeśli nic nie będzie budziło podejrzeń to pooglądaj połączenia czy nie są zbyt zaśniedziałe albo przykopcone. Przyczyną zapisania błędu mogła być jakaś anomalia chwilowa i zostać w pamięci jak coś to skasuj wg procedury podanej na początku i po jakimś czasie odczytaj znowu czy jest znowu zapisany ten błąd
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Xsi » 4 maja 2013, 23:48

Zapomnialem dodac ze to kody systemu ABS. Na pierwszej stronie tego tematu jest kod 53 opisany wlasnie tak jak podalem. Bedzie to grubsza sprawa bo jednoczesnie miga mi 3 czujniki, a wszystko zaczelo sie po przeglądzie hamulców u mechanika. O ile czujniki wiem gdzie są i je posprawdzam to wlasnie nie wiem jak sie zabrac za ten ostatni kod.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 18:16
Posty: 21
Skąd: Ustrzyki Dolne / Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16v '95

Postprzez Garbage1989 » 5 maja 2013, 00:10

tutaj masz screen'a z EPC również z naszego forum:

Obrazek

powinno pomóc w poszukiwaniach i z tego co widzę to są te dwa przy zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Xsi » 5 maja 2013, 00:20

Dzięki, jutro sproboję je namierzyc.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 18:16
Posty: 21
Skąd: Ustrzyki Dolne / Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16v '95

Postprzez Garbage1989 » 5 maja 2013, 01:59

jak jesteś w krakowie to zawsze możesz podbić na spota spontanicznego albo cyklicznego to zawsze coś się uradzi a narazie powodzenia w szukaniu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez w0jak » 16 maja 2013, 13:54

Witam. Zrobiłem diagnostykę silnika według instrukcji z pierwszej strony. Takie błędy otrzymałem: 11,11 (11 miga dwa razy), 17. Test na załączonym silniku nie udaje się, bo silnik momentalnie gaśnie. Ogólnie problem z autem jest taki, że na zimnym silniku auto się "zatyka" – obrotu utykają pomiędzy 2 a 3 tyś i albo trzeba odjąć gazu i znów dodać, albo to przeczekać ( trwa to kilka/kilkanaście sekund). Na rozgrzanym silniku wszystko ok. W zimie jak i teraz w lato ciągle to samo. Wymiana filtrów, świec pomaga na 5-6 dni. Auto jeździ normalnie po czym objawy powracają... Jakieś pomysły? Pozdrawiam
w0jak
 

Postprzez Garbage1989 » 16 maja 2013, 15:27

po pierwsze to uzupełnij dane w opisie bo nawet nie wiadomo jaki masz samochód i jaki silnik a to nie forum wróżbiarstwa i chiromancji tylko forum miłośników mazdy narazie z tego co piszesz to wnioskuje że coś jest zepsute a nikt nie jest jasnowidzem żeby wskazać co bez podstawowej wiedzy typu z jakim modelem mamy do czynienia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez w0jak » 16 maja 2013, 20:52

Przepraszam, byłem pewny że wszystko uzupełnione. Z tym że uzupełnione jest na innej stronie... Chodzi oczywiście o 323F BA, Z5 98'. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za niedopatrzenie :)
BTW znalazłem podobny problem w innym temacie ale niestety jest on nierozwiązany ( zapewne zapomniany).
w0jak
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323