Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez sylwo » 30 sty 2013, 07:48

farciarz napisał(a):czy mam rozumieć że oprucz odcięcia zapłonu dotyczy to również błędu wtrysku paliwa ?

Zdaje się że tak bo mam ten błąd i te same objawy. Ten czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rider143 » 30 sty 2013, 19:26

sylwo napisał(a):Ten czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym?
Tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesio » 7 lut 2013, 19:14

Tak jak w temacie.

Błąd 24- układ ciśnienia zwrotnego. O co chodzi?

EDIT by Marek: Łączę do istniejącego tematu o diagnostyce.
Proszę na przyszłość nazywać tematy zgodnie z Regulaminem
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez rider143 » 7 lut 2013, 19:45

lesio napisał(a):Błąd 24
a to czasem nie błąd związany z sondą lambda?
Podaj więcej danych odnośnie auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesio » 7 lut 2013, 20:15

wykazało błąd nr 24.

Objawy auta:

Obroty w porządku, ale po dodaniu gazu wkręca się w obroty, po czym spadają one do zera, ale samochód nie gaśnie, chwila moment i normują się. Dodam że stało się to po odłączeniu akumulatora, wcześniej chodziła bajkowo.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez rider143 » 7 lut 2013, 20:37

Rozgrzej silnik, wprowadź ECU w tryb serwisowy, ustaw ponownie bieg jałowy na 800rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesio » 7 lut 2013, 20:55

rider143 napisał(a):Rozgrzej silnik, wprowadź ECU w tryb serwisowy, ustaw ponownie bieg jałowy na 800rpm.



Spoko, tylko przetłumacz na polski :)

hehehehehe :)

Jak mam to zrobić, bo nie bardzo kumam. No i czemu ten błąd?

Dopisano 7 lut 2013, 19:57:

Na jałowym mam 800 obrotów, ale po dodaniu gazu spadają one do zera, a potem znowu mam 800 i pięknie i równo pracuje. Po każdej "przegazówce" następuje powtórka z rozrywki :(
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez rider143 » 7 lut 2013, 21:02

lesio napisał(a):Na jałowym mam 800 obrotów, ale po dodaniu gazu spadają one do zera, a potem znowu mam 800 i pięknie i równo pracuje. Po każdej "przegazówce" następuje powtórka z rozrywki
sprawdź szczelność układu ssącego i wydechowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesio » 7 lut 2013, 21:13

dolot jest na bank szczelny, ale może coś z wydechem :) Jutro ogarnę :)

dam znać co wyszło z moich co wyszło :)
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lut 2013, 12:42

lesio napisał(a):Błąd 24- układ ciśnienia zwrotnego. O co chodzi?


Jeśli już to .... "24 – Układ sprzężenia zwrotnego" <lol>
Jak układ wtryskowy próbuje skorygować dawkę paliwa i nie widzi reakcji na zmiany czasu otwarcia wtryskiwaczy to wywalić może taki błąd.
Błąd taki może brać się np. z niewłaściwej pracy sondy lambda, lejących wtryskiwaczy, nieszczelnego układu dolotowego itd.

Na początek sprawdź czy aby napewno dolot jest szczelny, regulację biegu jałowego i pracę sondy lambda.
A poza tym uzupełnij profil o lokalizację.

P.S. Mała podpowiedź: wpisz w wyszukiwarkę Forum hasło "MEN"
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lesio » 8 lut 2013, 22:00

Dzieki za podpowiedź. Mam nadzieje że o to chodziło :)

Diagnostyka Sondy Lambda:

LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.

Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)

Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.

Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.




ps. Błąd pojawił się po odłączeniu aku i kasacji innego błędu. Na razie nie znalazłem na to czasu, ale jadąc dziś zauważyłem że spalanie wzrosło do ok 10l z 9 i motor jest jakby ospały do 4k obrotów, wcześniej pieknie mruczał i szedł jak burza. Będę informował o postępach :)
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 26 lut 2013, 17:09.
Powód: Pytanie zadane w niewlasciwym dziale.

Postprzez plishh » 4 mar 2013, 00:15

Witam, szukam pomocy z moją madzią (323f ba 1.5 95r LPG) po włączeniu czegoś elektrycznego spadają obroty (zwłaszcza jak włącze ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na 4) czyściłem już przepustnice wg. wskazówek z forum, elektrozawór w krokowym działa, rusza się po daniu na niego napięcia, szczelnie domyka kanał. Nie ruszałem tej sprężyny znajdującej się pod taką śrubą ktorej się nie da odkrecić (bez rozwalania jej) ale ona chyba jest odpowiedzialna za obroty na ssaniu (mam ok 1500) Napięcie przy włączonym silniku ~14 V z tym że jeśli włącze coś gwałtownie to dopiero po chwili osiąga to 14 gdy obroty sie nieco podniosą, ustabilizują. Jeśli włącze wszystko co moge to silnik prawie zgaśnie i troszkę się obroty podniosą, łącznie spadają o jakieś 400-500 Często się zdarza że pasek od alternatora się ślizga (po wjechaniu w kałuże) Na gazie i PB jest tak samo. Mam błąd 25 czyli zawór ciśnienia paliwa. Bardzo proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2011, 10:49
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: 323f 1.5 95 r. BA

Postprzez Zapek88 » 22 mar 2013, 21:40

dzis wieczorkiem idę sobie do madzi zobaczyć jakie ma błędy z przekonaniem ze na pewno sa a tu nic nie ma nic nie mrygalo z błędów silnika, ABS, sonda sprawna nie wiem czy mam się bać ze nic nie ma ;p
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2013, 23:41

Zapek88 – odłącz np. czujnik temp. powietrza aby wytworzyć błąd i jeszcze raz zrób test :)

Później skasuj błąd oczywiście.

plissh – sprawdź na początek ustawienie tps i regulacje wolnych obrotów.
Opis znajdziesz na Forum :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez farciarz » 23 mar 2013, 01:59

plishh napisał(a):Witam, szukam pomocy z moją madzią (323f ba 1.5 95r LPG) po włączeniu czegoś elektrycznego spadają obroty (zwłaszcza jak włącze ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na 4) czyściłem już przepustnice wg. wskazówek z forum, elektrozawór w krokowym działa, rusza się po daniu na niego napięcia, szczelnie domyka kanał. Nie ruszałem tej sprężyny znajdującej się pod taką śrubą ktorej się nie da odkrecić (bez rozwalania jej) ale ona chyba jest odpowiedzialna za obroty na ssaniu (mam ok 1500) Napięcie przy włączonym silniku ~14 V z tym że jeśli włącze coś gwałtownie to dopiero po chwili osiąga to 14 gdy obroty sie nieco podniosą, ustabilizują. Jeśli włącze wszystko co moge to silnik prawie zgaśnie i troszkę się obroty podniosą, łącznie spadają o jakieś 400-500 Często się zdarza że pasek od alternatora się ślizga (po wjechaniu w kałuże) Na gazie i PB jest tak samo. Mam błąd 25 czyli zawór ciśnienia paliwa. Bardzo proszę o pomoc.


Napisałeś że masz kod błędu 25 a to w/g instrukcji odczytu kodów oznacza :

czujnik regulacji ciśnienia paliwa ale w polskim rozumowaniu dotyczy to raczej czujnika regulacji wolnych obrotów dla tego silnika, gdyż jakikolwiek czujnik "ciśnienia dostarczanego przez pompę" w 1.5 na pewno nie występuje !!

Teraz coś dopowiem jeśli można odnośnie kodu błędu 03 który u mnie się ciągle pojawiał ( i który nadal występuje ). Dla zainteresowanych poinformuję, że szarpanie ustało i nie i nie było wcace spowodowane zwarciami w układzie elektrycznym ani uszkodzeniem aparatu zapłonowego ( cewki lub modułu ). Przyczyną szarpania okazał się syf w baki i zbierająca się tam woda przez uszkodzoną rurę wlewu paliwa.
A kod 03 jak mniemam występuje wciąż przez źle ustawiony zapłon gdyż komputer dostaje wciąż zły sygnał z czujnika hala.

Być może się mylę, no ale piszę tylko co obserwuję u siebie w autku :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez rider143 » 23 mar 2013, 10:42

farciarz napisał(a):A kod 03 jak mniemam występuje wciąż przez źle ustawiony zapłon
W Z5 komp nie sprawdza synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu więc zapłonem możesz jeździć i błędów nie wywali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Zapek88 » 23 mar 2013, 15:30

Marek 161BD081 zrobiłem tak wczesnej i wywaliło błąd i skasowałem potem pojeździłem przez jakiś czas i nic nie było ale dzięki za rade ;]


zrobiłem tak nawet umyślnie bo myslalem ze coś się zwaliło to normalnie był błąd ale tak to nie ma <jupi>
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez rafal93 » 7 kwi 2013, 13:58

mam pytanie czy da się odczytać błędy bez rezystora?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Postprzez Marek 161BD081 » 7 kwi 2013, 16:56

Jeśli masz sama diodę to nie bo ją po prostu uszkodzisz (lub coś jeszcze).
Użyj nawet takiej 'żaroweczki' LED bo one mają w sobie wbudowany rezystor.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323