FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Hmmm – pomysł chyba nie jest zły ale myślę, że raczej niewiele to zmieni. Nie jestem pewien ale raczej nie obstawialbym aby ten moduł miałby się jakoś specjalnie grzać.
Weź pod uwagę konieczność dodatkowego zaizolowania modułu aby mu wilgoć nie zaszkodziła.
Na chwile obecna lepiej jest zwrócić uwagę czy gdzieś nie ma zbyt dużych upływności na przewodach i .... samych "fajkach" do świec.
Gaz potrzebuje nieco większej energii iskry niż przy benzynie.
Weź pod uwagę konieczność dodatkowego zaizolowania modułu aby mu wilgoć nie zaszkodziła.
Na chwile obecna lepiej jest zwrócić uwagę czy gdzieś nie ma zbyt dużych upływności na przewodach i .... samych "fajkach" do świec.
Gaz potrzebuje nieco większej energii iskry niż przy benzynie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W module nie bardzo ma co sie grzac. Na wierzchu jest 1 tranzystor. A reszta aparatu robi i tak troche za radiator. Na benzynie nie szarpie ? Jaka masz przerwe na swiecy ?
-
Przemek323c
Na benzynie nie szarpie.Przerwa na świecy 1.1mm.Przewody były wymieniane i fajki też są w porządku.
Zastanawiam się czy może mapy w kompie od gazu "rozjechały" się.Auto stało dwa tyg. u lakiernika i może to jest przyczyną??
Zastanawiam się czy może mapy w kompie od gazu "rozjechały" się.Auto stało dwa tyg. u lakiernika i może to jest przyczyną??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Chciałem zapytać czy jest obojętne przykręcenie aparatu do głowicy bo przykreciłem i niby wszedł gładko ale nie mogę zbytnio ustawić zapłonu i silnik tylko chodzi dobrze jak aparat jest skierowany na maxa do szyby przedniej
- Od: 19 paź 2011, 20:31
- Posty: 34
- Skąd: Gromnik , małopolskie
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok
prawidłowe ustawienie aparatu a co za tym idzie zapłonu jest bardzo ważne bo to wpływa na prawidłową pracę silnika
A możesz mi powiedzieć jak ustawić zapłon? mam lampę stroboskopową ale na forum każdy pisze inna sposób, jeden pisze że są 2 znaki na kole pasowym drugi co innego. Powiedz jak ustawić ten zapłon
- Od: 19 paź 2011, 20:31
- Posty: 34
- Skąd: Gromnik , małopolskie
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok
najpierw ustawiamy wał korbowy w GMP (górmy martwy punkt czyli pierwszy cylinder od rozrządu suw pracy zawory wydechowe i ssące zamknięte jak przy wymianie rozrządu) potem jak nie jesteś pewny czy dobrzze włożyłeś aparat to go wyjmij i będziesz miał takiego motylka z łopatkami na jednej jest wycięcie ono musi być na wprost znaku na półksiężycu obudowy klawiatry zaworów na wprost znaku chyba strzałka a bok niej znak Z5 . NA OBUDOWIE APARATU TEŻ MASZ ZNAK TAKIE WYCIĘCIE . ten znak musi być też na wprost tego znaku z5.
Czy ma ktoś opis pinów (przewodów) w aparacie M3? Jest to 7 pinowa wtyczka.
Potrzebuję podłączyć się pod wbudowany a aparat czujnika halla, do brania obrotów przez instalkę LPG.
Potrzebuję podłączyć się pod wbudowany a aparat czujnika halla, do brania obrotów przez instalkę LPG.
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
flywin napisał(a):Tasior napisał(a):Ja jestem w szoku i chyba też się o to pokuszę, a mam aparat P9 ... ale wygląda bardzo podobnie, a i gdzieś widziałem opis pinów z kostek P9. A w M3 jest jedna kostka czy dwie na aparacie?
w M3 jest jedna kostka
A tu powiem coś kolegom w ramach ciekawostki. W UK występują również aparaty M3 z dwoma kostkami ( 3 i 6 pinów ) czyli jak w aparatach P5 i P9 .
Mi całe szczęście udało się znależć ori cewkę za naprawdę śmieszne pieniążki. Po 8 latach użytkowania autka padł mi prawie całkowicie aparat P9 więc czeka mnie też zabieg regeneracji lub też zakupu "dwukostkowego " angielskiego M3
I teraz się poprawię. Napisałem błędnie o występowaniu dwu-kostkowego aparatu M3 kierując się rozmową ze sprzedającym z angielskiego Ebaya. Jak się jednak okazało dokonał on pomyłki i podając w opisie aukcji numer aparatu M3 a zdjęcie drugiego aparatu który posiadał a mianowicie P9.
Czyli reasumując. Niezależnie w jakim kraju dokonujemy poszukiwań naszych nieszczęsnych aparatów ... M3 ma jedną kostkę z siedmioma pinami a aparaty P5 i P9 dwie kostki 3+6 pin
Ostatnio edytowano 11 sty 2013, 00:36 przez farciarz, łącznie edytowano 3 razy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Witam w Nowym Roku
Jeszcze przed świętami odebrałem swoją Magdalenę od mechaniora,miała robiony generalny pod kiecką.
Po tym remoncie autko nie przerywa na starej oryginalnej cewce.Zarówno na gazie jak i benzynie jest ok.
Możliwe,że była to wina wypalonego gniazda zaworowego i dlatego na gazie autko przerywało bo układ zapłonowy dostawał po du...
Jak na razie przejechałem jakieś 200km i objawów brak,pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam.
Dopisano 02 sty 2013 16:23:
Dobrze Ci pisze,są dwa znaki na kole.
Dobrze jest wycisnąć trochę"tipeksu" w te dwa wcięcia i przetrzeć szmatką nadmiar,łatwiej później ustawić zapłon,zrobiłem tak u siebie.
Jeszcze przed świętami odebrałem swoją Magdalenę od mechaniora,miała robiony generalny pod kiecką.
Po tym remoncie autko nie przerywa na starej oryginalnej cewce.Zarówno na gazie jak i benzynie jest ok.
Możliwe,że była to wina wypalonego gniazda zaworowego i dlatego na gazie autko przerywało bo układ zapłonowy dostawał po du...
Jak na razie przejechałem jakieś 200km i objawów brak,pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam.
Dopisano 02 sty 2013 16:23:
A możesz mi powiedzieć jak ustawić zapłon? mam lampę stroboskopową ale na forum każdy pisze inna sposób, jeden pisze że są 2 znaki na kole pasowym
Dobrze Ci pisze,są dwa znaki na kole.
Dobrze jest wycisnąć trochę"tipeksu" w te dwa wcięcia i przetrzeć szmatką nadmiar,łatwiej później ustawić zapłon,zrobiłem tak u siebie.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Szarpanie niestety powróciło
Ale do rzeczy. Ostatnio miałem problemy z szarpaniem wyłącznie na na rozgrzanym ( gorącym ) silniku. Aby nie zawracać głowy forumowiczom zacząłem od wymiany świec .... kabli itp.
Jako że objawy nie ustąpiły zakupiłem Ori cewkę do aparatu i wymieniłem. Wszystko było niby ok ale po dwóch dniach znów zaczęło szarpanie po rozgrzaniu silnika w przedziale 1500-3000 obrotów, zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału. Jako że z tego co wyczytałem w 1.5 BA takowy nie występuje zewnętrznie oznacza to że jest to sygnał z czujnika halla który w moim aparacie jest wbudowany w moduł. Czyli jak rozumiem chcąc nie chcąc niepotrzebnie wymieniałem cewkę bo i tak muszę wymienić aparat z uwagi na uszkodzony moduł czy też czujnik halla
Jeśli się mylę to może ktoś mnie naprowadzić czy też są jeszcze inne opcje wywalenia błędu 03 ??
Aby nie było wątpliwości to błąd 03 wywaliło po resecie kompa i ponownym odczycie błędów
Ale do rzeczy. Ostatnio miałem problemy z szarpaniem wyłącznie na na rozgrzanym ( gorącym ) silniku. Aby nie zawracać głowy forumowiczom zacząłem od wymiany świec .... kabli itp.
Jako że objawy nie ustąpiły zakupiłem Ori cewkę do aparatu i wymieniłem. Wszystko było niby ok ale po dwóch dniach znów zaczęło szarpanie po rozgrzaniu silnika w przedziale 1500-3000 obrotów, zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału. Jako że z tego co wyczytałem w 1.5 BA takowy nie występuje zewnętrznie oznacza to że jest to sygnał z czujnika halla który w moim aparacie jest wbudowany w moduł. Czyli jak rozumiem chcąc nie chcąc niepotrzebnie wymieniałem cewkę bo i tak muszę wymienić aparat z uwagi na uszkodzony moduł czy też czujnik halla
Jeśli się mylę to może ktoś mnie naprowadzić czy też są jeszcze inne opcje wywalenia błędu 03 ??
Aby nie było wątpliwości to błąd 03 wywaliło po resecie kompa i ponownym odczycie błędów
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału.
rider143 napisał(a):03-czujnik położenia wałka rozrządu, brak sygnału
Czyli kolego tak jak napisałem w opisie problemu . Ale dotyczy to wału korbowego a nie wałka rozrządu. No chyba że się mylę
A to wg instrukcji jest ciekawostką. Może mi ktoś wytłumaczyć różnicę pomiędzy błędem 02 a 03
Bo korzystając z wątku o odczytach błędów z OBD I wychodzi na to że te dwa błędy to to samo.
viewtopic.php?f=116&t=99250
Za to patrząc na ten wątek i podania kodów w/g autodaty przez użytkownika esina jest delikatnie inaczej
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
I tak jak pytałem wcześniej czy to że nie występuje w naszych mazdeczkach 1.5 czujnik położenia wału świadczy o kończącym się czujniku halla.
Dla pewności że odczyt robię prawidłowo zrobiłem filmik. Jest już na odpalonym silniku. Oczywiście przeprowadzony test na wyłączonym wymrugał dokładnie to samo.
Ostatnio edytowano 12 sty 2013, 23:41 przez farciarz, łącznie edytowano 29 razy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
i po wymianie tego czujnika jak ? czy cały ap[arat zapłonowy wymieniłeś ? ja mam takie same objawy ... tylko na gazie to występuje ...
Moja eFelina :D viewtopic.php?f=312&t=129705&p=2203134#p2203134
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
Wymieniłem cały aparat i nic to nie dało bo kod 03 pozostał. Niestety jak się okazuje niepotrzebnie bo tamten jest dobry. U mnie problem tkwi niestety gdzieś indziej ( instalacja ) lub uszkodzenie komputera. Zauważyłem jednak że mam kablew instalacji poprzecierane więc może tam być problem.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
;/ to ja nie wiem jak już robić chyba na podmianę wezmę jakiś i sprawdzę
Moja eFelina :D viewtopic.php?f=312&t=129705&p=2203134#p2203134
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
Wiem, że to nie giełda ale to nie ogłoszenie tylko info dla walczących z padającymi P5
Po sprzedaży Mazdy został mi 1 lub 2 aparaty P5 – raczej na części + 1 sprawny P5 z cewką zewnętrzną
Jak by ktoś coś chciał to pisać
Po sprzedaży Mazdy został mi 1 lub 2 aparaty P5 – raczej na części + 1 sprawny P5 z cewką zewnętrzną
Jak by ktoś coś chciał to pisać
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości