323f BA cykanie z aparatu zapłonowego [film]

Postprzez stec » 17 cze 2012, 13:04

Witam, mam problem z cykaniem aparatu zapłonowego. Na początku myślałem, że są to wtryskiwacze LPG bo na gazie jakby częściej "cykało" ale na benzynie też cyka tylko rzadziej. Kopułka, palec i kable WN były wymieniane pół roku temu tj. 8k km na nich przejechałem. Podczas jazdy mazda jakby trochę traciła moc na niskich obrotach i wolniej się wkręca na wyższe obroty. Poniżej dodaję nagranie, w którym słychać owe "cykanie" dochodzące z okolic aparatu zapłonowego. Jaka może być przyczyna?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez Bomber.ktmg » 17 cze 2012, 16:44

a to przypadeczkiem nie zawory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez puznies0 » 17 cze 2012, 18:27

stec napisał(a):Witam, mam problem z cykaniem aparatu zapłonowego. Na początku myślałem, że są to wtryskiwacze LPG bo na gazie jakby częściej "cykało" ale na benzynie też cyka tylko rzadziej. Kopułka, palec i kable WN były wymieniane pół roku temu tj. 8k km na nich przejechałem. Podczas jazdy mazda jakby trochę traciła moc na niskich obrotach i wolniej się wkręca na wyższe obroty. Poniżej dodaję nagranie, w którym słychać owe "cykanie" dochodzące z okolic aparatu zapłonowego. Jaka może być przyczyna?



a jak dotkniesz aparatu to czujesz że to z niego to cykanie??? sprawdź wieczorem jak będzie ciemno czy gdzieś ci iskra nie skacze... może któryś przewód źle siedzi i to co słyszysz to uciekająca iskra... to może też odpowiadać za osłabienie mocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez rafał88 » 17 cze 2012, 22:08

Wlasnie slychac ze iskra skacze, ale silnik rowno pracuje. Sprawdz wieczorem i najlepiej wez sobie taki spryskiwacz jak jest z plynem do okiem i psiknij odrazu Ci pokaze skok iskry:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 18 cze 2012, 11:22

Słychać przeskakiwanie iskry, zrób tak jak koledzy wyżej piszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez stec » 8 lip 2012, 13:59

Odkopuję temat, sprawdzałem przewody w nocy psikając rozpyloną wodą, ba nawet dotykałem przedodów i nie ma przebicia na nich. Byłem u mechanika i powiedział, że to aparat zapłonowy. W domu wyczyściłem nożem kopułkę i palec i dalej to samo(palec był lekko czarny po stronie "ząbkowanej"). Czytałem trochę i prawdopodobnie jest przebicie na cewce ;/ I teraz pytanie: czy kupić używany aparat z dawcy? czy próbować go jakoś regenerować? Jak auto stoi na biegu jałowym na LPG to obroty falują od 200-1000 jakby zaraz miało zgasnąć, na benzynie jest lepiej ale3 też faluje. Jak auto się wkręci powyżej 1500 obrotów to jedzie ale jest odczuwalny brak mocy. Co radzicie?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez puznies0 » 8 lip 2012, 15:03

stec napisał(a):Odkopuję temat, sprawdzałem przewody w nocy psikając rozpyloną wodą, ba nawet dotykałem przedodów i nie ma przebicia na nich. Byłem u mechanika i powiedział, że to aparat zapłonowy. W domu wyczyściłem nożem kopułkę i palec i dalej to samo(palec był lekko czarny po stronie "ząbkowanej"). Czytałem trochę i prawdopodobnie jest przebicie na cewce ;/ I teraz pytanie: czy kupić używany aparat z dawcy? czy próbować go jakoś regenerować? Jak auto stoi na biegu jałowym na LPG to obroty falują od 200-1000 jakby zaraz miało zgasnąć, na benzynie jest lepiej ale3 też faluje. Jak auto się wkręci powyżej 1500 obrotów to jedzie ale jest odczuwalny brak mocy. Co radzicie?



a zobacz czy aparat zapłonowy jest suchy od spodu ( czy nie ma oleju)... w miejscu gdzie się styka z głowicą... jeśli jest mokry od oleju to może dostał przebicia i szlag go trafił... trzeba uważać na to miejsce bo oringi lubią padać i przez to aparaty kończą swoje żywota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez stec » 8 lip 2012, 15:20

tak, od spodu jest mokry i cieknie na przewód od chłodnicy(już go skracałem bo napuchł od oleju) bo pewnie oring na aparacie trafiło.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez puznies0 » 8 lip 2012, 22:52

stec napisał(a):tak, od spodu jest mokry i cieknie na przewód od chłodnicy(już go skracałem bo napuchł od oleju) bo pewnie oring na aparacie trafiło.


no to masz odpowiedź... pewnie dostał oliwy i robi gdzieś zwarcie... jeśli go wyczyścisz i odtłuścisz to być może jeszcze uratujesz aparat ... i wymień oring na aparacie koniecznie... jeśli się nie uda to musisz szukać drugiego aparatu... najpierw jednak spróbuj wyczyścić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez arkadiuszek1 » 9 lip 2012, 15:38

a od kiedy olej jest przewodnikiem?? to nie woda:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez puznies0 » 9 lip 2012, 18:52

arkadiuszek1 napisał(a):a od kiedy olej jest przewodnikiem?? to nie woda:P


może i nie woda ale przez to że aparat jest zalany zaczyna szwankować... jakby miał pracować w oleju to by nie był od niego izolowany uszczelniaczami...olej może nie przewodzi prądu ale wystarczy, że dostanie się do płytki ( halla) która jest w środku aparatu zapłonowego i może zakłócić jego pracę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Piotrek.84 » 9 lip 2012, 20:26

A mnie się wydaje,że coś w środku aparatu ociera.Sprawdzałeś czy nic w środku nie jest wytarte??

Tak na marginesie:
ba nawet dotykałem przedodów i nie ma przebicia na nich

Nie rob tak wiecej.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez stec » 10 lip 2012, 19:35

niedługo wyciągnę aparat i wymienię oring wg. fotorelacji
viewtopic.php?f=116&t=57932
mam pytanie czy tylko tutaj się wymienia oring? znajomy mi mówił, że powinien być na tym wałku simering do wymiany i to prawdopodobnie on puszcza olej ale na fotorelacji nic nie ma ;/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez flywin » 10 lip 2012, 21:40

wymień ten co na fotorelacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323