FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez andrewac » 14 cze 2012, 19:42

A to że gaz jest bardziej czuły i szybciej wychodzi czy cewka jest walnięta. Na benzynie możesz jeździć bez problemu i nie odczuć tego a na lpg odczuwasz to że zaczyna szarpać.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 07:43
Posty: 5

Postprzez rafał88 » 14 cze 2012, 20:41

No to w takim razie najlepiej jezdzic na seri jak co pol roku wymieniac cewka i pchac sie w niepotrzebne wydawanie pieniedzy i denerwowanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez hopek » 14 cze 2012, 20:50

Lukano napisał(a):
lesiux napisał(a):Tadziol wstawia zewnętrzną cewkę i też daje dożywotnia gwarancję.

W poprzedniej zielonej mx robiłem u tadziola. wysiadła po pół roku, skończyło się holowaniem.
gadałem ze smirnoffem. Ma w cenie używki nową cewkę. Kolejny raz nie będę się bawił w zewnętrzne.

dokładnie, w cenie druta masz nową cewkę i moduł.
lesiux napisał(a):wow to mnie zaskoczyłeś. Co na to Tadziol?

no co, kasuje jak każdy a reszte ma gdzieś ;P znajomy mi opowiadał swoje przejścia z aparatem i jego reklamacje <nie powiem>
btw jaką daje gwarancję ?? na piśmie ?? czy tylko ustną dla zachęty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Piotrek.84 » 14 cze 2012, 21:55

Zapytałem Tadziola ile za przeróbkę i.... podziękowałem.Zrobiłem sam.Są niewielkie przerwy przy 2000 tys.ale nie zawsze i nie wiem,jak na razie badam.
Niestety nie było mnie stać na usługi Tadka.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Lukano » 14 cze 2012, 22:32

lesiux napisał(a):wow to mnie zaskoczyłeś. Co na to Tadziol?

Nie wiem.
Wysiadła mi w zimę, przy -30, w środku niczego jak na reklamie Playa, tylko tam wysiadło Ferrari :P
Zasuwałem na pieszo 12km w śnieżycy. Jak tylko zaholowałem samochód do domu i odmarzłem, w pierwszym odruchu wyrwałem wszelkie kable od aparatu i cewki. A z takimi powyrywanymi to już nawet o gwarancję nie pytałem ;)
Teraz się z tego śmieję, ale wtedy nie było mi do śmiechu.
hopek napisał(a):btw jaką daje gwarancję ?? na piśmie ?? czy tylko ustną dla zachęty

Pewny nie jestem bo to 3 lata temu było, ale chyba ustną.
Piotrek.84 napisał(a):Zapytałem Tadziola ile za przeróbkę i.... podziękowałem.Z

Ile teraz? Ja chyba 350 płaciłem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 15 cze 2012, 10:25

Heh w takich warunkach to nie dziwię się, że nie było Ci do śmiechu. Ja robiłem swoją w podobnym czasie jak Ty i za podobną ceną jak dobrze kojarzę. Gwarancja też ustna. Jak na razie moja działa z tym, że mazdzinka za wiele nie jeździ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez andrewac » 20 cze 2012, 22:06

No i moja Madzia odmówiła posłuszeństwa. Samochód nagle zgasł i nie odpala. Czasami odpali ale chwile pochodzi i gaśnie. Sprawdzałem i brak jest iskry na świecy. Kopułkę zdjąłem i przeczyściłem wszystkie styki i palec. Ale to nic nie dało iskry dalej brak. Cewka jest dobra, przewody też. Trochę mnie zastanawia zasilanie do cewki, mierzyłem i pokazuje 7 v a chyba powinno być więcej skoro cewka jest 12 voltowa. Czy ktoś może zmierzyć u siebie i powiedzieć ile ma?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 07:43
Posty: 5

Postprzez Piotrek.84 » 27 cze 2012, 16:13

Jak tam testował ktoś z Was patent,sprawdza się??
Miałem problemy z przerywaniem,ale po wymianie palca i aparatu na nowe problem zniknął.W fotorelacji użyłem starej kopułki i palca z lenistwa tak zostawiłem :] Najważniejsze,że już Hula :D
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez gramian » 9 lip 2012, 12:12

czy te znaki są konieczne? Zapomniałem ich zrobić ...Poskładałem wszystko i czekam aż zaschnie silikon wiem tylko którą stroną tak naprawdę było to śmigiełko nacięte które wchodzi w silnik ale te blaszane "kółeczka" i palec włożyłem na oko kierując palec w stronę owego nacięcia... <glupek2> Jest to bardzo istotne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez Piotrek.84 » 9 lip 2012, 20:17

Z tego co mi wiadomo,przynajmniej w M3 tak jest,że palec wchodzi tylko w jednej pozycji więc nie ma możliwości pomyłki.
Jeśli chodzi o ten "wiatraczek" co przecina czujnik halla w module to również w M3 jest nacięcie i inaczej nie wejdzie.
Generalnie w moim przypadku nie było potrzeby robić tych znaków.Wszystko zależy od tego jaki masz aparat,jeśli M3 to luuuzik :)
Ps.Jak już zamontujesz i potestujesz to pamiętaj aby z łaski swojej napisać jak się spisuje owy patent i jaką cewkę zastosowałeś :)
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez gramian » 10 lip 2012, 07:40

Aparat P5. Cewka za 120zł ze sklepu motoryzacyjnego we W-ku, kupiona jesienią. Zaizolowałem silikonem aparat bo zaczęło się pocić z okolicy oringu. Jak składałem te blaszki co się kręcą przy magnesach, to ta mniejsza miała wypustkę a ta większa co wchodziła na nią miała 4 możliwości do spasowania ( 4 dziurki ) . Albo coś mi się wydawało <rotfl> . Co do palca to był czysty przypadek, że wszedł. Kiedy ściągałem raz jeszcze kopułkę bo nie mogłem odpalić na zworce, zobaczyłem że rzeczywiście u mnie w P5 też tylko jest 1 opcja włożenia palca. Zmartwiło mnie też mocne wytarcie styków kopułki, palec je wręcz splanował. Nie miałem już tej gumowej uszczelki co jest w aparacie i może dlatego kopułka za "głęboko" weszła i się przytarła ?! Albo uprzednio palec nie był idealnie dociśnięty... <glupek2> Bynajmniej auto przestało szarpać podczas ekonomicznej jazdy, choć do końca silnik równo nie pracuje. Udało mi się go trochę ustabilizować śrubką wolnych obrotów , bo zmiana kontu zapłonu albo go muliła albo stawiała na nogi ale bez uzyskania więcej niż 700-750 obr. Wiem, że to jest tylko chwilowa reanimacja bo już znam ten wątek od czasu 3 cewek w ciągu 2,5 roku. Tak czy inaczej czeka mnie kolejna cewka. Wczoraj na alledrogo widziałem za 145plus Poczta, ale chyba zajadę tam gdzie ostatnio. Jesienią w tamtym sklepie oferowano mi też cewkę Hitachi jak kojarzę za ok 340 zł, ale na jedną i drugą nie dawali gwarancji a na alledrogo dają i nie wiem co wybrać...Inwestował ktoś w droższe cewki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez Lukano » 10 lip 2012, 18:50

gramian napisał(a): Zaizolowałem silikonem aparat bo zaczęło się pocić z okolicy oringu.

było przy okazji zmienić oring, drogi nie jest.
gramian napisał(a):u mnie w P5 też tylko jest 1 opcja włożenia palca.

Nie wiem od czego to zależy, ale ja mam P5, tylko w mx3.
Byłem święcie przekonany, że palec nie wejdzie źle. złożyłem, odpalam a tu nic. mówię co do........
rozebrałem, sprawdzam, w końcu świece zmieniłem. myślałem, że przewody źle założyłem. Zmieniałem przewody na wszystkie strony :P
Na koniec wkurzyłem się, myślałem, że nowa cewka i nie działa. Zdjąłem palec założyłem całkiem odwrotnie. założyłem i chodzi jak marzenie <czarodziej>
gramian napisał(a): sklepie oferowano mi też cewkę Hitachi jak kojarzę za ok 340 zł,

na allegro zawsze dają, żebyś kupił, a potem samy problemy.
Ja kupiłem od Smirnoff-a cewkę mobiltron, czy jakos tak. 12 miesięcy gwarancji.
Samochód śmiga od dołu do odcinki. jak nowo narodzony. mam nadziej, że tak długo będzie. :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gramian » 11 lip 2012, 07:55

Oring zmieniałem, ale mam ukręcone 2 śruby, które jakby dociskają to miejsce w okolicy oringu i dlatego się poci...Te śruby to spadek po poprzedniku , a we Włocławku nikt się nie chcę podjąć rozwiercenia ich bez zdejmowania głowicy...Jeżeli to nie tajemnica to pochwal się ile taki Mobiltron u Smirnoffa by mógł kosztować.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez Lukano » 11 lip 2012, 15:54

gramian napisał(a):ale mam ukręcone 2 śruby,

aha czaje, te od góry. Z nimi możesz mieć problem, zrobić się da bez zdejmowania głowicy, ale pewnie boją się i nie chcą :|
gramian napisał(a):Jeżeli to nie tajemnica to pochwal się ile taki Mobiltron u Smirnoffa by mógł kosztować.

Żadna tajemnica, miałem w poprzednim poście napisać, tylko jakoś zapomniałem.
Zapłaciłem 180 zeta z odbiorem osobistym.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez radecki » 4 wrz 2012, 17:28

mam Mazde 626 GE w której własnie padł aparat zapłonowy.. czyu to samo da si9e w moim aparaciue zrobić ?
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez Przemek323c » 5 wrz 2012, 07:48

Lukano napisał(a):aha czaje, te od góry. Z nimi możesz mieć problem, zrobić się da bez zdejmowania głowicy, ale pewnie boją się i nie chcą


Bez problemu mozna przegwintowac na wiekszy rozmiar (wymagany porzadny gwintownik i troche dokladnosci) lub wsadzic sprezyne helicoil. Do zdemontowania tylko caly dolot i aparat.
Przemek323c
 

Postprzez krzysek71 » 5 wrz 2012, 12:35

Ja bym najpierw spróbował wykrętakiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Burchi » 25 paź 2012, 14:04

Pytanie mam. Opory wewnętrzne cewki jak zmierzyć? Rozebrałem aparat zapłonowy na części i przy cewce pomierzyłem rezystancje (gniazdo z 3 pinami) i wyszły mi dwa wyniki przy różnych kombinacjach połączeń: 1,1 Oma i 1kilo Oma. Patrząc na pomiary podane na forum (oporność pierwotna 0,49-0,79Oma i wtóra 2kiloOma-3kiloOma) to by wynikało,że mam walniętą cewkę. Chyba, że chodzi o to, że trzeba podać jeszcze jakieś napięcie?
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 10:50
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja

Postprzez Marek 161BD081 » 27 paź 2012, 08:23

Burchi napisał(a):Pytanie mam. Opory wewnętrzne cewki jak zmierzyć? Rozebrałem aparat zapłonowy na części i przy cewce pomierzyłem rezystancje (gniazdo z 3 pinami) ...

Uzwojenia wtórnego tam na złączu przecież nie masz wyprowadzonego więc co chcesz zmierzyć?
Mierz samo uzwojenie cewki BEZ dołączonej elektroniki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek.84 » 3 lis 2012, 00:19

Ktoś z Was wcześniej pisał o przegrzewaniu się cewki.Niestety w moim przypadku cewka jest zimna,a autko zaczęło szarpać na gazie.Obstawiam na moduł.
Tak się zastanawiam,czy nie wylutować modułu,wyciągnąć na zewnątrz aparatu i podczepić go pod jakiś radiator? Wydaje mi się,że to on się grzeje.
Marek co Ty o tym sadzisz? <co?>
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323