Mazda 323f BA – Uszkodzona pompa paliwa?

Postprzez ppaciek » 22 lis 2011, 20:57

Witam,
otóż kupiłem ten samochód i jestem z niego zadowolony, lecz na początku były małe komplikacje – silnik.
Stary okazał się szrotem i musiałem kupić nowy. Nowy okazał się być bardzo dobry (118 tyś), ale przejdźmy do rzeczy, a mianowicie : auto odpala, wszystko ładnie śmiga, ale jest pewien problem. Bardzo ładnie wkręca się na obroty na gazie, ale na benzynie się trochę dławi, więc to raczej nie zapłon. Tu nasuwa się moje pytanie : Jaka może być przyczyna ? Czy może być to pompa paliwa ?

Dodam jeszcze iż jest do silnik 1.5 16v (97')
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez cwany » 22 lis 2011, 21:27

na początek do sprawdzenia kody błyskowe, poszukaj na forum a znajdziesz jak sprawdzić
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez MareckiGTI » 22 lis 2011, 22:26

Sprawdź filtr paliwa.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez mr_willow » 23 lis 2011, 13:09

ja mialem zawalone wytyski...
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 16:55
Posty: 20
Skąd: Krynica

Postprzez klajny90 » 24 lis 2011, 00:14

ja miałem to samo tylko u mnie był zawalony filterek pompy paliwa wez to sprawdz. Jak był by mocno zasyfiony to możesz go przedmuchać powietrzem. Tak możesz spawdzić a wczesniej wymienialem wszystkie filtry swiece przewody i kopulke z palcem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Majki88 » 25 lis 2011, 10:27

filtra paliwa się nie przedmuchuje powietrzem bo go możesz uszkodzić
tylko się wymienia
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MareckiGTI » 26 lis 2011, 09:08

O ile się nie mylę są dwa filtry paliwa jeden przy pompie w baku jego wystarczy delikatnie przedmuchać i drugi uczepiony jest pod kolektorem ssącym na ścianie grodziowej bodajże.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez ppaciek » 1 gru 2011, 20:26

mr_willow napisał(a):ja mialem zawalone wytyski...


No i miałeś rację – u mnie to samo. Wymienione i teraz śmiga. Jeszcze tylko przepływomierz mam do wymiany, bo delikatnie mi obroty skaczą, mniej więcej : 800-1000 obr/min.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez bielak13 » 4 gru 2011, 13:15

Dołączę się do tematu. Mam problem, ponieważ wczoraj auto podczas jazdy nagle zaczęło tracić moc i w końcu zgasło. Miało to miejsce w drodze do domu ze stacji Shell, gdzie zatankowałem 95. Przy odkręcaniu wlewu zauważyłem, że nie było charakterystycznego "syknięcia". Nie wiem co się mogło stać. Czy jest to pompa, czy może coś poważniejszego? Auto to Mazda 323f 1.5 z 1996 roku.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2011, 21:51
Posty: 4
Skąd: Lubzina k/Dębicy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1996r.

Postprzez mazdaOE.pl » 4 gru 2011, 14:15

Witam serdecznie
Zeby odpowiednio zdjagnozowac problem zacznij od wymrugania kodow bledow.
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez bielak13 » 4 gru 2011, 19:39

W tygodniu oddam do mechanika. O rezulatacie napisze. Miejmy nadzieje że wszystko dobrze się skończy :)
Początkujący
 
Od: 16 lip 2011, 21:51
Posty: 4
Skąd: Lubzina k/Dębicy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1996r.

Postprzez ppaciek » 4 gru 2011, 20:58

bielak13 napisał(a):W tygodniu oddam do mechanika. O rezulatacie napisze. Miejmy nadzieje że wszystko dobrze się skończy :)


Powodzenia ! :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez klajny90 » 5 gru 2011, 19:11

jeszcze jedno gdy mam nagrzany silnik to co jakiś czas obroty spadają bardzo nisko i wracają do normy. Silniczek krokowy ma coś do tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez luki_92_92 » 5 gru 2011, 19:35

Koledzy też mam coś podobnego, na gazie chodzi auto normalnie, na benzynie też zawsze jeździło normalnie ale ostatnio 3 miesiące jeździłem z praktycznie pustym bakiem (nie zwróciłem na to uwagi, bo po przełączeniu na gaz wskazówka opada mi zawsze pod skalę), ostatnio zatankowałem za 30 zeta, kilka dni temu za stówę, niby pokazuje że jest ponad połowa baku ale jak się jedzie na benzynie to objawy jak aparat zapłonowy – szarpie, nie reaguje na pedał gazu, są takie "strzały mocy" gdzie wciskamy gaz w podłogę i nic i nagle aż wciska w fotel, i znów zero reakcji na gaz. Niezależnie czy silnik zimny czy ciepły. Na gazie jak już mówiłem jeździ normalnie.

Obstawiam zatartą pompę paliwa – może tak być?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez klajny90 » 5 gru 2011, 19:44

jak pisałem wyżej u mnie to samo było. Wymieniłem filtr paliwa świece przewody kopułke z palcem i nic miałem to samo. Okazało się że to była pompa paliwa jak mechanik stwierdził po przejażdżce ale gdy wziął się za to to jak zobaczył filterek pompy to się załamł :P przedmuchał filterek wsadził spowrotem i wszystko ustało :D teraz już nie mam tych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez luki_92_92 » 5 gru 2011, 20:20

No ja filtr paliwa zmieniałem ten co jest przy silniku, świece i przewody miałem zmieniane rok temu ale były sprawdzane i są dobre, kopułka z palcem są dobre, aparat zapłonowy mam sprawny, zresztą na gazie chodzi normalnie, więc napewno nie jest to problem od elektryki bo gaz jest bardziej wymagający pod względem iskry itp.

A ten filterek gdzie się znajduje konkretnie, jak wygląda? Można gdzieś kupić nowy (jak tak to jakiego szukać konkretnie, może jakieś linki z allegro)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez klajny90 » 5 gru 2011, 20:38

ten filterek jest zamocowany do pompy paliwa. Wejście do pompy jest pod tylna kanapą. Nie patrzałem na allegro tych filterków ja kupywałem pompe i ten filter był już razem z nią a kupywałem w japparts :) dobra firma częsci narazie nie narzekam.. viewtopic.php?f=116&t=107631 tu masz filterek z pompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez MariuS » 5 gru 2011, 20:40

znajduje się na dole pompy i wygląda jak worek starszych modeli odkurzaczy
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez luki_92_92 » 5 gru 2011, 20:44

A tą pompę jak wymontować, normalnie odkręcam śrubki i wychodzi czy jeszcze dojdzie zabawa z jakimiś wężykami i innymi duperelami?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez MIRU » 5 gru 2011, 21:05

Obrazek
wtyczka, 2 wezyki, kilka srubek i pompa out :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323