Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez Lukano » 21 gru 2009, 11:25

Raczej małe prawdopodobieństwo. Ale nigdy nie wiadomo, musiał byś sprawdzić. wepnij się miernikiem za złączem i wszystko będziesz wiedział. A słabe zaizolowanie może wyjść dopiero po jakimś czasie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mario1616 » 8 sie 2010, 20:20

Witam :)
Silnik w mojej madzi troche nierowno pracuje, faluja obroty o 100~~, czasem drgaja;p. Falowanie jest najbardziej widoczne jak schodzi z ssania i jest ponizej 1k obr. Po wypieciu sondy samochod chodzi idealnie, zadnych falowan czy drgan :) i tutaj mam dylemat: wymieniac sonde czy nie? Pali mi 10l po miescie ( nie jezdze jak emeryt), analiza spalin jest ok... Jaka sonde polecacie? NGK ? Bosch?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez flywin » 8 sie 2010, 21:14

to powiem że dużo pali spr błędy kompa powinno pokazać czy masz uszkodzoną sondę..
jak będziesz kupował kup sobie sondę NGK uniwersalną 4 przewodową bo takie są 323F
a uniwersalna bo poco dopłacać z 300,– za wtyczkę :P jak możesz starej użyć pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Pietrzor » 9 sie 2010, 16:59

sprawdz regulator napięcia


--------------------------------------------
Sprzedam mazde 323f BA rok 1998 skora, klima, gaz, sportowe zawieszenie, wydech remus
Kontakt gg 2750541 tel. 512-202-553
Pietrzor
 

Postprzez petru23 » 8 lis 2010, 11:38

Panowie, wtrące słówko...

Jaki koszt Lambdy do 1,8l? I czy można też użyć tej uniwersalnej, o której mowa wyżej. I czy ta uniwersalna pasuje zarówno do 1,5 oraz 1,8l

edit:
170zł za Racinga uniwersalnego to normalna cena?
Bosch kosztuje 300zł
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez levis119 » 8 lis 2010, 12:29

witam podepne sie pod temat...jestem laikiem w tym wiec moje pytanie dotyczy saondy lambdy ...gdzie ona sie dokladnie znajduje jak wyglada?? Czy przez sonde moze samochód duzo palic?? Mi sie wydaje ze duzo kopci:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez petru23 » 8 lis 2010, 13:44

może może. Mnie właśnie coś za dużo pali (nawet 14-15l LPG) i ze 12L Pb w mieście. Powinno być mniej.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez mariushjj » 10 lis 2010, 17:13

Sonda lambda znajduje sie przed katalizatorem i jest wkręcona w kolektor wydechowy. Przez wadliwa sonde silnik bedzie palił wiecej ponieważ podaje ona zafałszowane dane na temat ilości tlenu w spalinach.
mariushjj
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 14:12
Posty: 26
Skąd: kraśnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 16v 1998r.

Postprzez Arek516 » 13 lis 2010, 17:07

Petru23 kupuj lambde spalanie sie zmiejszy koszt to 100zł uniwerslana ngk 4 przewodowa... tylko trzeba przeciąć dolutować do końcówki ja za używke oryginlną do 1.8 dałem 80zł Pozdro
Arek516
 

Postprzez flywin » 13 lis 2010, 21:03

panie sondy lambda nie wolno lutować!!!! poczytaj dopiero mów dobre i sprawdzone informacje!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez petru23 » 13 lis 2010, 23:21

używaną Lambdę? Ryzykowna sprawa...
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez flywin » 14 lis 2010, 03:01

kopić Uniwersalna NGK 4 przewodową :) to samo jakbyś kupił orginał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez ralf8484 » 14 lis 2010, 22:54

to w uniwersalnej jak jest w końcu z tą wtyczką i ile taka sonda kosztuje i czy nie padnie po paru miesiącach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez flywin » 14 lis 2010, 23:10

http://allegro.pl/uniwersalna-nowa-sond ... 19572.html

sondę masz bez wtyczki
kupując sondę dostajesz specjalne konektorki termokurczliwe
stara sondę odpinasz i odkręcasz z kolektora wydechowego, następnie ucinasz kable oczywiście kładąc obok starej nowa i zrób tak zęby było trochę więcej kabla przy wtyczce tak wrazie coś ,
następnie z przewodów z nowej sondy i wtyczki zdejmujesz izolacje z kabli i łączysz pojedynczo poprzez dołączone konektorki i przypalasz zapalniczka i dobrze jest po ściśnięciu opaski zaizolować zady kabelek z osobna ,żeby przypadkiem nie wypadł z tych konekotrków i to samo tylko ze całość zaizolować

*PS co do łączenia kabli koloru Białego +/– to nie ma znaczenia jak się podłączy bo ma zmienna polaryzacje w sondzie
białe do podgrzania grzałki
czarny sygnałowy 0-1V
Szary nie pamiętam....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez hydrant23 » 17 lis 2010, 23:33

witam , ja tu pytanie do znawcow lpg 2gen LANDI, ale w mojej 323 poj 1.5, od pewnego czasu zauwazylem lekki wzrost zapotrzebowania na gaz, a zaczelo sie od 10-11 l w korkach w poznaniu przy normalnej jezdzie co jeszcze spokojnie akceptowalem , po jakims czasie 12-13 stalo sie norma wiec wymienilem swiece , filtr powietrza dolalem plynu chlodzacego , i co i nic ciagle oscylacja 12-13 , wiec wykrecilem rozebralem i przeczyscilem parownik (zdziwilem sie iz membrany nie sparciale nie sztywne a srodek lekko brudny tylko byl a przejechane na nim 140 000 km) , po tym cudownym zabiegu spalanie 12-14 wiec sie zwiekszylo (fakt ze auto troszke zywsze sie zrobilo),no to sobie przypomnialem iz filtr gazu byl nie wymieniany ok 100 000 wiec wymienilem , niestety po tym wszystkim wciaz spalanie 13-14 na setke , czyzby sonda lambda zdechla? () , po odlaczeniu sondy spalanie wyszlo 13/100 mimo zwawszej jazdy spalanie jakby niezmienne , wymiana sondy? u mnie jest 3 przewodowa , szukac takiej czy 4ro kupic i masowy przewod do masy laczyc?
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez qazxsw1 » 18 lis 2010, 18:29

Ludzie, te sondy NGK na allegro po 80 zł to chińczyki z wytłoczonym logo NGK, więc radzę uważać. Normalna, oryginalna NGK powinna kosztować koło 160 zł. Dlaczego niby Bosh kosztuje blisko 200, a NGK/NTK 80? Dlaczego inne NGK/NTK kosztują więcej? Pomyślcie, coś tu nie gra.

Jak już coś to szukajcie takiej sondy, prawdziwej, która niestety jest 2x groższa od tych z allegro: OZA624-E4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez luk-kk » 24 lis 2010, 02:43

Też uważam że to co pisze kolega wyżej to prawda, potwierdza to także gazownik do którego czasem zaglądam. Nie ma szans żeby oryginalna sonda uniwersalna ngk kosztowała poniżej 100 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez hydrant23 » 27 lis 2010, 15:40

wlasnie zakupilem uniwersalna sonde lambda 3-przewodowa mazda 323 1.5 ba '95,
poniewaz poprzedania sonda byla juz uniwersalna i kabelki uciete(i laczenia) byly blisko wtyczki musialem uciac kable przed laczeniem – niestety przewody okazaly sie za krotkie i teraz szukam wtyczki od sondy 3-przewodowej z conajmniej 10cm dlugosci kabelkami lub dluzszymi
ma ktos ?
wiadomosc na prv dzieki wielkie
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez scheinwerfer » 27 lis 2010, 19:21

dorób sobie przewód ze starej sondy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez hydrant23 » 29 lis 2010, 12:23

a czy dwa laczenia nie beda mialy zbyt duzego wplywu na sygnal z sondy?
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323