Problem z odpaleniem silnika

Postprzez marek » 9 gru 2003, 13:12

Proszę o pomoc, mam ostatnio jeden kłopot. Mianowicie silnik zapala normalnie, jeżdżę np 100km i nic, zero objawów, a potem nagle gaśnie, czasem zdąży zpowrotem zaskoczyć, a dziś zgasł i nie mogłem zapalić. a po pół godzinie silnik zapalił jakby się nic nie stało i pojechałem do domu ok 10 km.
Filtry paliwa nowe, przewody WN i świece 2000km
Czasem np podczas jazdy przy niższych obrotach (do 3000) silnik przerywa...
Dziś jak mi zgasł to obroty nie spadły do 0 od razu, a zdarzyło mi się chyba dwa razy że spadły do 0 po zgaśnięciu mimo hamowania silnikiem...
Proszę o pomoc!!!
Aha, silnik jest tylko na benzynę i leje na BP 95-okt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez HERCIK » 9 gru 2003, 13:48

Witam

Podejrzewam ze padl ci modol zaplonowy sprawdz kilka tematow wczesniej bylo cos na ten temat pisane

Pozdrawiam
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez marek » 9 gru 2003, 17:17

Samchód padł już definitywnie...
Brak iskry gdy kręcę rozrusznikiem
Moduł zapłonowy czy rozdzielacz zapłonu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez HERCIK » 9 gru 2003, 17:21

MODOL ZAPLONOWY
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez zbyniu » 9 gru 2003, 17:30

Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez newbie » 9 gru 2003, 22:38

zbyniu napisał(a):Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.


A jak Kolega ożywia "moduł" jak uszkodzony jest nadajnik impulsów ??

Co do S1 wczoraj widziałem w Cronosie takie "ożywienie" że na wstępie mało nie wytarzałem się ze śmiechu, a potem zacząłem podziwiać pomysłowość niektórych "miszczów".
Gość przykołował tym Cronosem (kupionym wg jego relacji 3 tygonie wcześniej) po to żeby zobaczyć jak wygląda cewka zapłonowa. Jak usłyszał, że jest w aparacie jakoś nie mógł uwierzyć. Nie chciało mi się otwierać EPC, więc mówię mu: chodźmy, rzucę soczewą pod maskę.
Hood up i moim oczom ukazał się widok: cewka (ogromna i srebrna od kredensa lub w najlepszym razie poloneza) przyśrubowana do takiego ucha przy głowicy (do unoszenia silnika)...podłączenia + i – cewki oczywiście nakrętkami hahaha ...z cewki wychodzi przewód WN i przez otwór WYWIERCONY w aparacie wchodzi do kopułki...ZGROZA

Fajnie jest, bo się zaoszczędziło kupę kasy na właściwą naprawę, ale co będzie jak ta sztukateria zawiedzie w najmniej spodziewanym momencie?!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 9 gru 2003, 22:44

marek napisał(a):Samchód padł już definitywnie...
Brak iskry gdy kręcę rozrusznikiem
Moduł zapłonowy czy rozdzielacz zapłonu?


W rozdzielaczu jest:
1. cewka
2. nadajnik(i) impulsów
3. koncówka mocy

Trzeba zdiagnozować co umarło...od tego wszak zależy dalsza naprawa.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 10 gru 2003, 15:31

Paść mogł i moduł i cewka posiłkując się Proboszczem (taki ford), znalazłem że przy takich objawach w R4 należy wymienić moduł a V6 moduł i cewkę i don't know why??

Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine

Markets: All

Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak

Summary

Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. To rectify the concern for 2.5L variants, install a new stator assembly and ignition coil and for 2.0L variants, install a new stator assembly.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez niqs » 11 gru 2003, 21:44

swego czasu Michal mial problem z WN w Madzi.
Gosciu w ASO straszyl ze to moze byc modul...ponoc ma to kosztowac 4.000 pln...? O zgrozo! @-Tech powiedz ze to nieprawda, zeby na Marek nie "zszedl"
Internetowy Klub MAZDAspeed
www.mazdaspeed.pl
Szkoła Narciarska www.janosikski.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:53
Posty: 193
Skąd: krakow na stale juz
Auto: najpiękniejsze :)

Postprzez marek » 12 gru 2003, 01:12

Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefoniczny :| i nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300 <jelen> )
Wtedy faktycznie "zejde" <aniołek> (dzięki niqs za współczucie – :* )
A w łodzi nia ma " używek"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez newbie » 12 gru 2003, 07:34

marek napisał(a):Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefoniczny :| i nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300 <jelen> )
Wtedy faktycznie "zejde" <aniołek> (dzięki niqs za współczucie – :* )
A w łodzi nia ma " używek"


Witam, sprawdzenie ohmomierzem cewki może daje pogląd o jej statycznych parametrach...dynamicznie możesz ją przebadać oscyloskopem.
Co do tych rezystancji...musisz wziąć jeszcze pod uwagę rezystancję przewodów pomiarowych (jeśli jakiś niezbyt dokładny miernik i przewody za złotówkę to tak właśnie będzie).
Cewka może mieć dobre parametry statyczne i też może nie działać właściwie...przebicie wewnątrz lub na zewnątrz...to już trudniej ustalić empirycznie.

Powodzenia
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez marek » 13 gru 2003, 12:52

Przewody pomiarowe w moim mierniku dają 0,05Oma i nie kosztowały złotówki :)
Jeżeli są złe parametry statyczne to cewka nie będzie w stanie wzbudzić wysokiego napięcia na kable WN, a jeszcze po drodze jest bezstykowy rozdzielacz, więc tam też jest bewna strata, a jeszcze się okazało że poprzedni właściciel "reanimował" już cewkę <killer>

No i też okazało się że mam szczęście: mam aparat z wymiennymi częściami <jupi> więc nie będzie to 3500 ;P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez simin00 » 29 cze 2007, 19:08

mam problem raptownie zrobil mi sie problem z odpaleniem mazdy zachowuje sie tak jak by nie bylo benzyny a jest 20L rozrusznik kreci lecz nie pali. Mechanik sprawdzil czy jest iskra lecz nie ma wiec co to moze byc???
Ostatnio edytowano 30 cze 2007, 08:04 przez simin00, łącznie edytowano 1 raz
SIMIN
Początkujący
 
Od: 31 sty 2007, 18:14
Posty: 11
Skąd: żyrardow
Auto: mazda mx3 1.8 v6 148KM

Postprzez majes » 29 cze 2007, 20:24

jak nie ma iskry to raczej aparat zaplonowy.ceweczka lub modulik
---------------------------------------
MX-3 V6
RX-7 III :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez marakus » 29 cze 2007, 22:01

Na forum jesteś od pół roku i nadal nie potrafisz poprawnie nazwać tematu. Używasz CapsLocka temacie. Przeczytaj regulamin tego działu. Jeśli nie poprawisz, to za 24h będzie KOSZ.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez simin00 » 30 cze 2007, 08:06

dzieki majes za odpiowiedz, miales tez taki klopot bo moj koleszka tez ma mx3 i ma podobnie jak ja tylko ze jemu odpala po jakims czasie
SIMIN
Początkujący
 
Od: 31 sty 2007, 18:14
Posty: 11
Skąd: żyrardow
Auto: mazda mx3 1.8 v6 148KM

Postprzez majes » 30 cze 2007, 12:57

mialem, wymienilem aparat i odpalal.Tylko ze wymienilem na uzywany i czasami sie zamuli na niskich obrotach, ale jezdzi.
---------------------------------------
MX-3 V6
RX-7 III :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez majes » 30 cze 2007, 12:58

a co masz w samochodzie zrobione ze ma 148 koni??
---------------------------------------
MX-3 V6
RX-7 III :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez marakus » 30 cze 2007, 13:20

Poprawiłem Ci ten temat. Skoro byłeś u mechanika i dostałeś diagnozę, to umieść ją w temacie. W temacie opcjonalnym umieść zawsze model auta, mimo, że jest w Twoim podpisie. Jak ktoś będzie miał podobny kłopot, to łatwo znajdzie odnośnik dotyczący jego modelu. Tobie też radzę użyć opcji SZUKAJ, bo na ten temat jest sporo wątków.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez marek » 30 cze 2007, 13:40

pozostaje jeszcze oczywiście taka banalna rzecz do sprawdzenia jak bezpiecznik główny silnika, ale i tak obstawiam moduł/cewkę. Wymień na nowe bedzeisz miał z głowy na zawsze używka może paść w każdej chwili – bo z tego co widze to jest standard przy przebiegu ok 200kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323