cos piszczy kiedy jest zimny silnik

Postprzez norbson » 15 sty 2009, 18:09

witam,mam maly problem kiedy silnik jest zimny wrzoce bieg cos piszczy niezbyt glosnio ,wydaje mi sie ze to moze byc pasek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez tekkenfan » 15 sty 2009, 19:05

możesz przesmarować paski kredą (najtańsza metoda) lub spsikać specjalnym szprajem jeżeli dalej coś będzie piszczeć to to nie paski ;) chociaż jeżeli po pewnym czasie pisk ustaje to jest to pewnie to
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez marcin5644 » 15 sty 2009, 20:25

tekkenfan napisał(a):możesz przesmarować paski kredą (najtańsza metoda) lub spsikać specjalnym szprajem jeżeli dalej coś będzie piszczeć to to nie paski ;) chociaż jeżeli po pewnym czasie pisk ustaje to jest to pewnie to


Jeśli pasek jest stary to twoje metody kolego podziałają krótki czas i sytuacja wróci do poprzedniego stanu rzeczy... Najprościej wymienić jeśli jest stary a jeśli nie to ponownie naciągnąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez tekkenfan » 15 sty 2009, 21:10

marcin5644 napisał(a):Jeśli pasek jest stary to twoje metody kolego podziałają krótki czas

Zgadzam się w 100% z Tobą, ale jeżeli kogoś wkurza piszczący pasek to do czasu wymiany paska można go kredą potraktować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waldii » 15 sty 2009, 21:18

szare mydlo dziala tak samo jak kreda ;)
waldii
 

Postprzez L A M » 15 sty 2009, 22:02

Witam
A propo piszczenia. Kiedy odpalam madzie rano na zimnym silinku strasznie piszczy, trwa to około 10 sekund potem cichnie i już tego nie ma. Co to może być??
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 17:22
Posty: 28
Auto: 1995r 1.8i 115 KM 16V 4/DOHC B

Postprzez waldii » 15 sty 2009, 22:08

L A M wymien pasek klinowy ten od alternatora albo go naciagnij
waldii
 

Postprzez L A M » 15 sty 2009, 22:20

Dzięki waldii
Waldii co co może być konsekwencją nie dopilnowania naprawy tego paska i ile będzie kosztował sam pasek i wymiana??
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 17:22
Posty: 28
Auto: 1995r 1.8i 115 KM 16V 4/DOHC B

Postprzez waldii » 15 sty 2009, 22:31

L A M napisał(a):co może być konsekwencją nie dopilnowania naprawy tego paska

peknie Ci w najmniej spodziewanym momencie <lol> Jak piszczy to albo luzny albo wymieniaj.Koszt paska pewnie ok 30zl a wymienisz sobie sam ;)
waldii
 

Postprzez chosen » 15 sty 2009, 22:32

pasek kosztuje 14 zł przynajmniej ja tyle zapłaciłem (2 tygodnie temu). Za wymianę po znajomości 20 zł możesz też spróbować sam :)
Ostatnio edytowano 16 sty 2009, 01:54 przez chosen, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 20:12
Posty: 27
Skąd: Zawiercie / Kraków
Auto: 323F BG 1994 1.6 16V LPG

Postprzez tekkenfan » 15 sty 2009, 22:37

L A M napisał(a):co może być konsekwencją nie dopilnowania naprawy tego paska

Brak ładowania akumulatora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez konrad278 » 15 sty 2009, 22:53

albo wspoma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez waldii » 15 sty 2009, 23:51

albo pompa wodna stanie
waldii
 

Postprzez chosen » 16 sty 2009, 01:53

jeżeli piszczy rano to jest to pasek od alternatora a nie od wspomagania. Jak pęknie to poza tym że nie ma ładowania pompa wody też nie jest napędzana gdyż korzysta z tego samego paska. Dlatego lepiej jest naciągnąć jak się jeszcze da lub wymienić pasek. Koszt niewielki więc lepiej to zrobić
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 20:12
Posty: 27
Skąd: Zawiercie / Kraków
Auto: 323F BG 1994 1.6 16V LPG

Postprzez ravi » 16 sty 2009, 10:47

chosen napisał(a):jeżeli piszczy rano to jest to pasek od alternatora a nie od wspomagania. Jak pęknie to poza tym że nie ma ładowania pompa wody też nie jest napędzana gdyż korzysta z tego samego paska. Dlatego lepiej jest naciągnąć jak się jeszcze da lub wymienić pasek. Koszt niewielki więc lepiej to zrobić


Oj kolego, tu mowa o silniku V6 K8. Jako, że jest on podobny do mojego KFa, to śmiem twierdzić, że pompa wody jest na osobnym pasku jednak :) A tak w ogóle to jak pasek piszczy to z reguły nie jest to zależne od wrzucenia biegu i jest to raczej przeraźliwy pisk niż "cichy". Może prędzej jakieś łożysko?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Lukano » 16 sty 2009, 10:56

waldii napisał(a):albo pompa wodna stanie
chosen napisał(a):pompa wody też nie jest napędzana

Wodna w BP i K8 jest raczej na rozrządzie więc nie stanie :) Głównie chodzi o alternator.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ravi » 16 sty 2009, 10:58

Lukano napisał(a):Wodna w BP i K8 jest raczej na rozrządzie więc nie stanie :) Głównie chodzi o alternator.


Nie wiem jak w BP ale w KF/K8 jest na pasku wraz z pompą wspomagania.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Lukano » 16 sty 2009, 10:59

Aha w BP jestem pewny, K8 nie. Czyli w K8 tak jak u mnie, czyli lepiej nie ryzykować tylko zmienić przy pierwszych objawach. mnie się rolka zatarła, pasek spalił i dojechałem do mechanika w ostatniej chwili. Potem to już tylko laweta.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez waldii » 16 sty 2009, 23:38

Lukano wlasnie,pompa wody nie jest na rozrzadzie.A mialem dwa przypadki strzelenia paska i za kazdym razem jeden wchodzil pod drugi i w rezultacie oba spadaly,chyba,ze ja tylko mam takiego pecha <lol>
waldii
 

Postprzez huher » 21 lut 2010, 15:45

Mi tez ostnio piszczy pasek, ale nie mam czasu podjechac do mechanika, a samemu cieżko wymienic w K8?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:57
Posty: 492
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda MX-3 1997 1.8 V6 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323