Otóż ostatnio kupiłem mx3 i wszystko jest fajnie pięknie, oprócz dwóch rzeczy.
1. Po dolaniu oleju i płynu chłodniczego i przejechaniu hmm 500km, lecz obroty prawie cały czas były wyższe niż 4,5 tyś brakło i płynu i oleju.
2. Napewno zauważyłem 2 rzeczy rozwalone, pierwsze korek spuszczania oleju, cieknie z niego dobrze,w sumie nawet wtedy by się z olejem wyjaśniło, a po drugie uszczelka pod klawiaturą, i to było by wszystko w porządku jak by nie to co zobaczyłem wczoraj, niżej zdjęcie
I sam nie wiem co robić, jak silnik się nagrzeje wogóle nie dymi nawet przy chłodniejszych temperaturach, po odpaleniu na zimnie, leci normalny dym, jak z każdego auta na zimnym.
Nie wiem czy warto teraz kompresje sprawdzać jak jest wywalona uszczelka, bo akurat z tej górnej leje porządnie i to co na zdjęciu to raczej przeciągnięcie śruby jest.
Jeśli zna ktoś kogoś z okolic Rzeszowa, co się zna porządnie na właśnie 1.8 v6, żeby zobaczył czy warto cokolwiek tutaj dokładać czy lepiej od razu swap zrobić, prosiłbym bardzo o jakiś kontakt.
Mazda MX-3 EC K8 1993 dziwne objawy silnika remont czy swap
Strona 1 z 1
Wymień uszczelki pod pokrywa zaworow i po problemie, u mnie 70zl za dwie :-D
Korek spustowy oleju to pewnie uszczelka miedziana przepuszcza.
A kompresję zawsze mozesz sprawdzic i nawet byloby to zalecane zeby ocenic stan silnika
Korek spustowy oleju to pewnie uszczelka miedziana przepuszcza.
A kompresję zawsze mozesz sprawdzic i nawet byloby to zalecane zeby ocenic stan silnika
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
To trzeba będzie gdzieś w wolnej chwili się udać zobaczyć co się dzieje
może nie będzie takiej tragedi, bo bardzo chciałbym wyremontować ją
może nie będzie takiej tragedi, bo bardzo chciałbym wyremontować ją
Obadaj czy nie masz nigdzie wycieku płynu chłodniczego. Bo jeśli cały układ masz szczelny a w 500km zniknął ci płyn chłodzący to pewnie uszkodzona uszczelka pod głowicą/głowica czego nie opłaca się robić. Oczywiście o ile nie przegrzałeś silnika w między czasie.
Wycieki z pod korka spustowego czy pokryw zaworów to pikuś.
Wycieki z pod korka spustowego czy pokryw zaworów to pikuś.
właśnie teraz patrzyłem i przy spokojnej jeździe nic powyżej 5 tyś obrotów, stan płynu chłodzącego się raczej nie zmienił ani oleju, wcześniej troszkę w palnik dostawała mazda, a teraz nic, a czy jest możliwość że chłodnica była zapowietrzona bo jak ją kupiłem już nie było płynu chłodniczego, i 1 partię wzieła bez problemu drugą już przystopowało, wlałem tak lekko ponad minimum i tyle zostało teraz jeszcze dolałem do max i zobaczymy, bo olej tyle samo co było. a jeśli się zmieniło to minimalnie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości