Z półsyntetyka na syntetyk 1.8 V6
Sam myśle nad przesiadkąna z Mobil 10W40 na cos typu 10W50-60 w syntetyku .
Mam pytanie czy na głośne popychacze poprostu może najlepiej wymienic olej taki jaki był na nowy i dolać jakiego specyfiku ulepszającego ?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86661767
Mam pytanie czy na głośne popychacze poprostu może najlepiej wymienic olej taki jaki był na nowy i dolać jakiego specyfiku ulepszającego ?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86661767
- Od: 22 cze 2004, 15:59
- Posty: 219
- Skąd: średniej wielkości
- Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH
MAXX napisał(a):Mam pytanie czy na głośne popychacze poprostu może najlepiej wymienic olej taki jaki był na nowy i dolać jakiego specyfiku ulepszającego ?
Wymieniaj tylko na nowy olej ( a jaki to juz sam zadecyduj ) ten ulepszacz z allegro ci nic nie da ( stosowalem go ) wymienilem zaworek i dopiero byla cisza w szklankach.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
No więc mam gościa który w olejach siedzi od lat... Pooglądał samochód, Sprawdził przebieg, spytał ile bierze oleju i bez pytania mnie o zdanie wlał zamiast półsyntetyku mineral. Auto chodzi dużo lepiej. Przejechałem 500 km i na razie OK. Jak coś się bedzie działo to dam znać!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Od: 14 mar 2006, 19:21
- Posty: 11
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323f 1,8 GT 16V DOHC '91
Dobry minerał jest lepszy od gównianego i zużytego semisyntetyka. Napiszę więcej! Jeśli dzwonią Ci popychacze i chcesz zmienić olej na nowy, to jeśli postawisz przy sobie 5 różnych semisyntetyków, to nagle się okaże, że na jednych popychacze słychać, a na innych HLA są cichutkie. Mimo, iż wszystkie są w tej samej technologii wykonane, to jednak znaczenie mają proporcje i dodatki a nie aż tak bardzo baza.
Podstawą do doboru oleju nie jest przebieg auta, lecz stan silnika oraz rodzaj bieżącego oleju. Przebiegu nigdy nie możemy być pewni, zwłaszcza w "nowo" nabytym pojeździe. Opierając się na przebiegu np. 100kkm, możemy faktycznie jeździć autem z przebiegiem 200kkm. Stan silnika można ocenić po kulturze pracy jednostki, zużyciu oleju, osadach, nagarze na świecach, itp. Wymieniany olej zaś zazwyczaj znamy i wiemy, czy był to syntetyk, czy minerał.
Oczywiście argumentów jest więcej, lecz powyższe są uważane za podstawowe. To właśnie na podstawie powyższych dobieramy lepkość czy technologię produkcji oleju. Takie rzeczy, jak marka, czy inne chwyty reklamowe stoją na drugim miejscu – zazwyczaj są wynikiem subiektywnych odczuć.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Podstawą do doboru oleju nie jest przebieg auta, lecz stan silnika oraz rodzaj bieżącego oleju. Przebiegu nigdy nie możemy być pewni, zwłaszcza w "nowo" nabytym pojeździe. Opierając się na przebiegu np. 100kkm, możemy faktycznie jeździć autem z przebiegiem 200kkm. Stan silnika można ocenić po kulturze pracy jednostki, zużyciu oleju, osadach, nagarze na świecach, itp. Wymieniany olej zaś zazwyczaj znamy i wiemy, czy był to syntetyk, czy minerał.
Oczywiście argumentów jest więcej, lecz powyższe są uważane za podstawowe. To właśnie na podstawie powyższych dobieramy lepkość czy technologię produkcji oleju. Takie rzeczy, jak marka, czy inne chwyty reklamowe stoją na drugim miejscu – zazwyczaj są wynikiem subiektywnych odczuć.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mam pytanie.
Czy jeśli samochód przedtem jeździł (230 tys) na oleju syntetycznym Mobil 5W-50 to wlanie Lotosa 10W-40 lub inny semisynetic może spowodować jego większe branie?
Nie wiem jak rozpoznac czy ten 5W-50 jest gęstszy niż jakiś 10W-40
Po czym się tą lepkość czy gęstość poznaje ? Dlaczego niby Lotos 10W-40 jest jak czytałem przedtem w tym wątku niby najrzadszy z półsyntetyków 10W-40
Ewentualnie jaki Półsyntetyk powinien być zamiennikiem oleju 5W-50 aby nie było lipy
Czy jeśli samochód przedtem jeździł (230 tys) na oleju syntetycznym Mobil 5W-50 to wlanie Lotosa 10W-40 lub inny semisynetic może spowodować jego większe branie?
Nie wiem jak rozpoznac czy ten 5W-50 jest gęstszy niż jakiś 10W-40
Po czym się tą lepkość czy gęstość poznaje ? Dlaczego niby Lotos 10W-40 jest jak czytałem przedtem w tym wątku niby najrzadszy z półsyntetyków 10W-40
Ewentualnie jaki Półsyntetyk powinien być zamiennikiem oleju 5W-50 aby nie było lipy
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
no to się doinformowałem czytając tą dyskusję.
zakupiłem już olej midland avanza 5w40 i się zastanawiam, czy napewno będzie dobry do mojego silnika z przebiegiem ok 140kkm. wcześniej nie wiem co było wlane (samochod z niemiec) ale nie sądzę, żeby coś mineralnego – niemcy aż tak by nie oszczędzali...
silnik jest w dobrej formie, nie bierze oleju (chyba ze byl wlany doktor) popychacze cichutkie a z rana samochód szybko pali, a rozrusznik nie ma dużego oporu.
chciałem spróbować stosować syntetyki wysokiej jakosci i stąd moj wybor oleju, ale czy ktoś może na pryzkladzie tych danych okreslic, czy napewno dobrze robie?
samochód to mazda mx-3 1.6 16v 1993 (podobno, a z tego co widzę to napewno wymieniany silnik)
zakupiłem już olej midland avanza 5w40 i się zastanawiam, czy napewno będzie dobry do mojego silnika z przebiegiem ok 140kkm. wcześniej nie wiem co było wlane (samochod z niemiec) ale nie sądzę, żeby coś mineralnego – niemcy aż tak by nie oszczędzali...
silnik jest w dobrej formie, nie bierze oleju (chyba ze byl wlany doktor) popychacze cichutkie a z rana samochód szybko pali, a rozrusznik nie ma dużego oporu.
chciałem spróbować stosować syntetyki wysokiej jakosci i stąd moj wybor oleju, ale czy ktoś może na pryzkladzie tych danych okreslic, czy napewno dobrze robie?
samochód to mazda mx-3 1.6 16v 1993 (podobno, a z tego co widzę to napewno wymieniany silnik)
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Mazda zaleca olej zależnie od klimatu. Nigdzie nie jest napisane, że ma to być 5W-40 czy 10W-40.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jak wynika z tabelki naszym ma być 10W40, w Niemczech 10W30 (tak mam napisane w instrukcji:])
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Prawdę mówiąc ja raczej bym optował za 5W-40, 5W-50, ale to moje zdanie. Każdy ryzykuje na własną odpowiedzialność. Większość cieszy się silnikiem w przynajmniej dobrej kondycji...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
witam, i od razu pomolestuje GofNet'a
Moja 323f 96r, ma przejechane 140k km, jest zalana minerałem 15w40 Castrola... W Polsce jest od 1,5 roku i raczej właściciel nie miał jej zalanej doktorem, bo kupiłem ją znienacka.
Zagłębiając się w tajniki olejów silnikowych dowiedziałem się, iż niedobrze mieć silnik zalany olejem mineralnym, tak więc myślę o zmianie na syntetyk lub semisyntetyk. Czy może pozostać przy mineralnym?
Doradzcie proszę co robić.
Mazda pali na dotyk, cichutko pracuje, popychacze nie hałasują.
Moja 323f 96r, ma przejechane 140k km, jest zalana minerałem 15w40 Castrola... W Polsce jest od 1,5 roku i raczej właściciel nie miał jej zalanej doktorem, bo kupiłem ją znienacka.
Zagłębiając się w tajniki olejów silnikowych dowiedziałem się, iż niedobrze mieć silnik zalany olejem mineralnym, tak więc myślę o zmianie na syntetyk lub semisyntetyk. Czy może pozostać przy mineralnym?
Doradzcie proszę co robić.
Mazda pali na dotyk, cichutko pracuje, popychacze nie hałasują.
- Od: 28 maja 2007, 08:27
- Posty: 43
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA Z5
Bo są płytki...DoM1N napisał(a):popychacze nie hałasują
Jeśli:
1. Nie bierze oleju.
2. Nie kopci z rana.
3. Pali na dotyk.
To nie widzę potrzeby kombinować. Lać to, co lejesz i cieszyć się tym, co masz. Jeśli miałbyś jakieś problemy, to można wtedy pokombinować, zalać semisyntetyk, czy gęściejszy syntetyk, ale tak, to nie widzę sensu...
Lepsze jest wrogiem dobrego...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Oooczywiście silnik zachowuje dłużej dobrą kondycję, jeśli pracuje na syntetyku, ale nie można tak po prostu przejść z mineralnego na syntetyk. Trzeba dokładnie przepłukać specjalnym środkiem silnik (na wolnych obrotach bez obciążenia) a następnie zlać preparat, zmienić filtr i olej (na syntetyk) a następnie pojeździć ~kkm. Później wymienić ponownie olej (na syntetyczny) i dopiero rozpocząć normalną eksploatację. W przeciwnym przypadku można nabawić się problemów...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Po przeczytaniu tego wszystkiego to juz sam niewiem jakim olejem zalac.Mam mx-3 od 3 dni niewiem co było wlewane wczesniej przebieg niby 148 tys silnik 1.6 ,narazie nie zauważyłem zeby brał olej.Tez mysle zeby zalac 10w50 co wy na to?? pozdrawiam
-
enrike
To może lepszym wyjściem GofNet jest zalanie pół-syntetykiem? Czy tutaj też potrzeba zrobić lewatywe silnika?
Logicznie myśląc nic się w zasadzie nie powinno stać jakbym zalał silnik (pół)syntetykiem 15w40, jeśli dotychczas używam minerała 15w40. Czy się mylę?
Czy może rzeczywiście zostawić Castrola 15w40 i dać sobie siana
ps. no właśnie mi o kondycje chodzi i o problem zapiekania się pierścieni w Z5
Logicznie myśląc nic się w zasadzie nie powinno stać jakbym zalał silnik (pół)syntetykiem 15w40, jeśli dotychczas używam minerała 15w40. Czy się mylę?
Czy może rzeczywiście zostawić Castrola 15w40 i dać sobie siana
ps. no właśnie mi o kondycje chodzi i o problem zapiekania się pierścieni w Z5
- Od: 28 maja 2007, 08:27
- Posty: 43
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA Z5
Nie mogę Ci doradzić bezwarunkowo na odległość. Musisz mieć świadomość, że nigdy nie można być pewnym, czy po zmianie oleju nie pojawią się problemy. Nie można jednak z góry zakładać, że każda zmiana kończy się komplikacjami. Wiem, że taka odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje, ale tak właśnie jest.
Jeśli przechodzić, to z 15W-40 na 10W-40 (semisyntetyk – nie z beczki).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Jeśli przechodzić, to z 15W-40 na 10W-40 (semisyntetyk – nie z beczki).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam! Jestem nowym uzytkownikiem forum ale tez od nie dawna posiadam mazde. Postanowilem kupic mx-3 1.8 V6 w silniku ok 6tys kilometrow temu byl zmieniony olej na orlen semisyntetyk 10W-40(wczesniej nie wiem na czym jezdzil)!Mazda ma przejechane 206km! Silnik bierze troszke oleju i nie wiem czy mam pozostac przy tym ktory jest teraz czy jadnak cos kombinowac z sentytekami? Z gory dziekuje!
- Od: 11 cze 2007, 18:12
- Posty: 52
- Skąd: Radom
- Auto: CX-5 SkyPassion
2.0 SkyActiv-G 160KM 6AT, kolor Jet Black
Była
323 BJ 1.3
Mx-3 1.8 K8 V6
Wykrzyknik jest zbędny. Taki przebieg na tych silników, to fraszka.Smola napisał(a):Mazda ma przejechane 206km!
Gdyby był to syntetyk, to z Orlena jeszcze mógłby być, semi a co najgorsze – minerały są raczej niezbyt OK. Polecam syntetyczny olej silnikowy 10W-50 do silników z przebiegiem powyżej 100kkm. Makra? Ano Elf, Midland, Mobil, Shell, Valvoline. Po prostu dobry.Smola napisał(a):olej na orlen semisyntetyk 10W-40
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ja przeszedłem z Mobil1 10W-40 na Midland 10W-50 przejechałem 1kkm i nic złego się nie dzieje
przebieg mam 196 tys ale raczej na pewno licznik był kręcony:P
przebieg mam 196 tys ale raczej na pewno licznik był kręcony:P
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości