Z półsyntetyka na syntetyk 1.8 V6

Postprzez MAXX » 23 lut 2006, 00:11

Sam myśle nad przesiadkąna z Mobil 10W40 na cos typu 10W50-60 w syntetyku .
Mam pytanie czy na głośne popychacze poprostu może najlepiej wymienic olej taki jaki był na nowy i dolać jakiego specyfiku ulepszającego ?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86661767
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 lut 2006, 00:44

MAXX napisał(a):Mam pytanie czy na głośne popychacze poprostu może najlepiej wymienic olej taki jaki był na nowy i dolać jakiego specyfiku ulepszającego ?


Wymieniaj tylko na nowy olej ( a jaki to juz sam zadecyduj ) ten ulepszacz z allegro ci nic nie da ( stosowalem go ) wymienilem zaworek i dopiero byla cisza w szklankach.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Teser » 14 mar 2006, 19:48

No więc mam gościa który w olejach siedzi od lat... Pooglądał samochód, Sprawdził przebieg, spytał ile bierze oleju i bez pytania mnie o zdanie wlał zamiast półsyntetyku mineral. Auto chodzi dużo lepiej. Przejechałem 500 km i na razie OK. Jak coś się bedzie działo to dam znać!

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2006, 19:21
Posty: 11
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323f 1,8 GT 16V DOHC '91

Postprzez GofNet » 14 mar 2006, 20:16

Dobry minerał jest lepszy od gównianego i zużytego semisyntetyka. Napiszę więcej! Jeśli dzwonią Ci popychacze i chcesz zmienić olej na nowy, to jeśli postawisz przy sobie 5 różnych semisyntetyków, to nagle się okaże, że na jednych popychacze słychać, a na innych HLA są cichutkie. Mimo, iż wszystkie są w tej samej technologii wykonane, to jednak znaczenie mają proporcje i dodatki a nie aż tak bardzo baza.

Podstawą do doboru oleju nie jest przebieg auta, lecz stan silnika oraz rodzaj bieżącego oleju. Przebiegu nigdy nie możemy być pewni, zwłaszcza w "nowo" nabytym pojeździe. Opierając się na przebiegu np. 100kkm, możemy faktycznie jeździć autem z przebiegiem 200kkm. Stan silnika można ocenić po kulturze pracy jednostki, zużyciu oleju, osadach, nagarze na świecach, itp. Wymieniany olej zaś zazwyczaj znamy i wiemy, czy był to syntetyk, czy minerał.

Oczywiście argumentów jest więcej, lecz powyższe są uważane za podstawowe. To właśnie na podstawie powyższych dobieramy lepkość czy technologię produkcji oleju. Takie rzeczy, jak marka, czy inne chwyty reklamowe stoją na drugim miejscu – zazwyczaj są wynikiem subiektywnych odczuć.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez navroth » 7 gru 2006, 22:54

Mam pytanie.

Czy jeśli samochód przedtem jeździł (230 tys) na oleju syntetycznym Mobil 5W-50 to wlanie Lotosa 10W-40 lub inny semisynetic może spowodować jego większe branie?

Nie wiem jak rozpoznac czy ten 5W-50 jest gęstszy niż jakiś 10W-40 <co?>

Po czym się tą lepkość czy gęstość poznaje ? Dlaczego niby Lotos 10W-40 jest jak czytałem przedtem w tym wątku niby najrzadszy z półsyntetyków 10W-40 ?? ??

Ewentualnie jaki Półsyntetyk powinien być zamiennikiem oleju 5W-50 aby nie było lipy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez brii » 7 gru 2006, 23:02

Lej 10W50 Midlanda – syntetyk, a gęstszy :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GofNet » 8 gru 2006, 00:32

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 11 gru 2006, 12:07

no to się doinformowałem czytając tą dyskusję.

zakupiłem już olej midland avanza 5w40 i się zastanawiam, czy napewno będzie dobry do mojego silnika z przebiegiem ok 140kkm. wcześniej nie wiem co było wlane (samochod z niemiec) ale nie sądzę, żeby coś mineralnego – niemcy aż tak by nie oszczędzali...
silnik jest w dobrej formie, nie bierze oleju (chyba ze byl wlany doktor) popychacze cichutkie a z rana samochód szybko pali, a rozrusznik nie ma dużego oporu.
chciałem spróbować stosować syntetyki wysokiej jakosci i stąd moj wybor oleju, ale czy ktoś może na pryzkladzie tych danych okreslic, czy napewno dobrze robie?

samochód to mazda mx-3 1.6 16v 1993 (podobno, a z tego co widzę to napewno wymieniany silnik)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez brii » 12 gru 2006, 09:16

Mazda zaleca olej 10W30, zalej coś 10W_ _
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GofNet » 12 gru 2006, 20:53

Mazda zaleca olej zależnie od klimatu. Nigdzie nie jest napisane, że ma to być 5W-40 czy 10W-40.

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brii » 12 gru 2006, 21:28

Jak wynika z tabelki naszym ma być 10W40, w Niemczech 10W30 (tak mam napisane w instrukcji:])
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GofNet » 12 gru 2006, 21:47

Prawdę mówiąc ja raczej bym optował za 5W-40, 5W-50, ale to moje zdanie. Każdy ryzykuje na własną odpowiedzialność. Większość cieszy się silnikiem w przynajmniej dobrej kondycji...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez DoM1N » 8 cze 2007, 09:30

witam, i od razu pomolestuje GofNet'a :]
Moja 323f 96r, ma przejechane 140k km, jest zalana minerałem 15w40 Castrola... W Polsce jest od 1,5 roku i raczej właściciel nie miał jej zalanej doktorem, bo kupiłem ją znienacka.
Zagłębiając się w tajniki olejów silnikowych dowiedziałem się, iż niedobrze mieć silnik zalany olejem mineralnym, tak więc myślę o zmianie na syntetyk lub semisyntetyk. Czy może pozostać przy mineralnym?
Doradzcie proszę co robić.
Mazda pali na dotyk, cichutko pracuje, popychacze nie hałasują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 08:27
Posty: 43
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA Z5

Postprzez GofNet » 8 cze 2007, 17:13

DoM1N napisał(a):popychacze nie hałasują
Bo są płytki...
Jeśli:
1. Nie bierze oleju.
2. Nie kopci z rana.
3. Pali na dotyk.
To nie widzę potrzeby kombinować. Lać to, co lejesz i cieszyć się tym, co masz. Jeśli miałbyś jakieś problemy, to można wtedy pokombinować, zalać semisyntetyk, czy gęściejszy syntetyk, ale tak, to nie widzę sensu...

Lepsze jest wrogiem dobrego...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Oooczywiście silnik zachowuje dłużej dobrą kondycję, jeśli pracuje na syntetyku, ale nie można tak po prostu przejść z mineralnego na syntetyk. Trzeba dokładnie przepłukać specjalnym środkiem silnik (na wolnych obrotach bez obciążenia) a następnie zlać preparat, zmienić filtr i olej (na syntetyk) a następnie pojeździć ~kkm. Później wymienić ponownie olej (na syntetyczny) i dopiero rozpocząć normalną eksploatację. W przeciwnym przypadku można nabawić się problemów...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez enrike » 8 cze 2007, 18:44

Po przeczytaniu tego wszystkiego to juz sam niewiem jakim olejem zalac.Mam mx-3 od 3 dni niewiem co było wlewane wczesniej przebieg niby 148 tys silnik 1.6 ,narazie nie zauważyłem zeby brał olej.Tez mysle zeby zalac 10w50 co wy na to?? pozdrawiam
enrike
 

Postprzez DoM1N » 11 cze 2007, 08:20

To może lepszym wyjściem GofNet jest zalanie pół-syntetykiem? Czy tutaj też potrzeba zrobić lewatywe silnika?
Logicznie myśląc nic się w zasadzie nie powinno stać jakbym zalał silnik (pół)syntetykiem 15w40, jeśli dotychczas używam minerała 15w40. Czy się mylę?
Czy może rzeczywiście zostawić Castrola 15w40 i dać sobie siana :|

ps. no właśnie mi o kondycje chodzi i o problem zapiekania się pierścieni w Z5 <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 08:27
Posty: 43
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA Z5

Postprzez GofNet » 11 cze 2007, 15:10

     Nie mogę Ci doradzić bezwarunkowo na odległość. Musisz mieć świadomość, że nigdy nie można być pewnym, czy po zmianie oleju nie pojawią się problemy. Nie można jednak z góry zakładać, że każda zmiana kończy się komplikacjami. Wiem, że taka odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje, ale tak właśnie jest.
     Jeśli przechodzić, to z 15W-40 na 10W-40 (semisyntetyk – nie z beczki).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Smola » 12 cze 2007, 15:21

Witam! Jestem nowym uzytkownikiem forum ale tez od nie dawna posiadam mazde. Postanowilem kupic mx-3 1.8 V6 w silniku ok 6tys kilometrow temu byl zmieniony olej na orlen semisyntetyk 10W-40(wczesniej nie wiem na czym jezdzil)!Mazda ma przejechane 206km! Silnik bierze troszke oleju i nie wiem czy mam pozostac przy tym ktory jest teraz czy jadnak cos kombinowac z sentytekami? Z gory dziekuje!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 18:12
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: CX-5 SkyPassion
2.0 SkyActiv-G 160KM 6AT, kolor Jet Black
Była
323 BJ 1.3
Mx-3 1.8 K8 V6

Postprzez GofNet » 12 cze 2007, 16:43

Smola napisał(a):Mazda ma przejechane 206km!
Wykrzyknik jest zbędny. Taki przebieg na tych silników, to fraszka.
Smola napisał(a):olej na orlen semisyntetyk 10W-40
Gdyby był to syntetyk, to z Orlena jeszcze mógłby być, semi a co najgorsze – minerały są raczej niezbyt OK. Polecam syntetyczny olej silnikowy 10W-50 do silników z przebiegiem powyżej 100kkm. Makra? Ano Elf, Midland, Mobil, Shell, Valvoline. Po prostu dobry.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Adaś » 12 cze 2007, 16:51

ja przeszedłem z Mobil1 10W-40 na Midland 10W-50 przejechałem 1kkm i nic złego się nie dzieje
przebieg mam 196 tys ale raczej na pewno licznik był kręcony:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323