Nierówna praca, szarpanie, dławienie się – wątek zbiorczy

Postprzez Spon3R » 26 lut 2013, 22:00

Witam. Jak w temacie mam problem mianowicie samochód zimował dzisiaj zanoszę akumulator do samochodu i odpalam wszystko ładnie pięknie od szlagu odpalił więc w drogę po rozgrzaniu silnika wyłączyłem silnik po 30 sekundach odpalam wszystko jest okej ale strasznie szarpie, szkubie jakby nie palił na wszystkie cylindry po 3 razie już nie zapalił jednak poczekałem 20 min i odpalił co to może być aparat zapłonowy? Kiedyś robił mi podobnie mianowicie za pierwszym razem gdy jeszcze był zimny palił i jechał bez problemu jednak gdy już go zgasiłem i ponownie zapaliłem robił dokładnie to sam szkubał, szarpał jednak palił bez problemu. Proszę o pomoc
Ostatnio edytowano 7 wrz 2013, 20:45 przez adis555, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez mardock007 » 27 lut 2013, 01:41

może przewody WN wilgocią zaszły, piszesz że autko zimowało...wedlug mojego niefachowego rozumowania to w wyniku tej wilgoci, spadków temp poniżej zera mogły się porobić mikropęknięcia w przewodach. weź je profilaktycznie połóż na noc pod grzejnik... nie wyparuje ta wilgoć. jeśli to nie pomoże to będzie trzevba pewnie szukać problemu w reszcie układu zapłonowego...sprawdż też po ciemku czy dyskoteki nie masz pod maską na tych przewodach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Spon3R » 27 lut 2013, 19:05

Wymiana filtra powietrza oraz czyszczenie przepływomierza jak i przepustnicy załatwiła sprawę z odpalaniem natomiast dalej przerywał więc go przepaliłem i to porządnie na chwilę obecną chodzi jak złoto zobaczymy jutro czy się powtórzy czyj już po problemie.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez mardock007 » 28 lut 2013, 22:49

trzeba mieć nadzieję że będzie dobrze;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Spon3R » 2 mar 2013, 18:17

Wszystko gra najwidoczniej świece się zastały na dniach wymienię i powinno już być wszystko w porządku :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez kieszona » 30 mar 2013, 13:02

Witam
Jak w temacie moja Madzia mx-3 v6 dławi się na niskich obrotach na rozgrzanym silniku, na zimnym jest ok. Pali na dotyk, jest wszystko ok. Może to pomoże, jakiś czas temu mazda mi się zapaliła a właściwie to z sekwencją (wtryskami) było coś nie tak i zapaliły się (samochód jeździ teraz tylko i wyłącznie na benzynie). Może kable zapłonowe są do wymiany bądź świece? Jak to sprawdzić? Zauważyłem także, że przy odpalaniu jak jest mokro samochód na ssaniu ma czasami nawet ponad 2tys obrotów. Wiem że napinacz paska (urwana śruba) jest do wymiany i pasek klinowy, ale czy ma to cos wspólnego z tak wysokimi obrotami? Załączam do posta filmik jak to mniej wiecej wyglada. Prosze o pomoc!

http://www.youtube.com/watch?v=ortr4d2eizE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 23:07
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24v

Postprzez wiiteekk » 31 mar 2013, 15:19

Sprawdź świece, przewody czy przebić nie mają i koniecznie gume od powietrza.
wiiteekk
 

Postprzez Marianos1920 » 29 sie 2013, 18:18

Witam . Mam problem 3 swiece zalane olejem i kable. W 2 świecach nie ma tej metalowej rurki która styka sie ze swieca ?
Jest to powód szarpania i dławienia sie silnika ?
Na benzynie jeździ ok czasami tylko przerywa a na lpg to całkiem przerywa, brak mocy, wieksze spalanie.
Wina kabli i siwiec ? Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:17
Posty: 18
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda mx3 . Silnik 1.8 95kw
1995 r.

Postprzez m1a1 » 29 sie 2013, 20:05

Marianos1920 napisał(a):Mam problem 3 swiece zalane olejem i kable.

Sprawdź uszczelki pokryw zaworów.
Marianos1920 napisał(a):W 2 świecach nie ma tej metalowej rurki która styka sie ze swieca ?

Podejrzewam że chodziło o kable...
Marianos1920 napisał(a):Jest to powód szarpania i dławienia sie silnika ?

Nawet jeśli nie to powinieneś wymienić, ale śmiem twierdzić że na bank wpływają na nieprawidłową pracę. Jak będziesz już wymieniał to na coś porządnego – tanie przewody nie dają nadziei na dłuższą współpracę, raczej na dyskotekę pod maską :P Pozdrawiam.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron