Przyspieszanie | MX-3 1.8 V6

Postprzez lewy-mazda » 25 lut 2011, 00:26

Posiadam Mazdę mx3 1.8 V6 bez rzadnego gazu, czysta benzynka :) I nie wiem czy mam coś nie tak czy one tak mają ale mam taki problem: podczas przyspieszania, wciskam gaz do dechy i silnik do 5 tyś. obrotów nawet "się zbiera" ale bez fajerwerków, po przekroczeniu 5 tyś. obrotów jest znaczna poprawa przyspieszenia, wyczuwa się to bez najmniejszego problemu przy tym po przekroczeniu tych 5 tyś. obrotów zmienia się nagle dźwiek silnika... <oczy> Czy wy też tak macie czy ja mam coś nie tak. Dodam, że zmieniłem filtr paliwa bo myślałem,że to jest przyczyną ale dalej jest to samo.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 00:17
Posty: 5
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V

Postprzez maris801801 » 25 lut 2011, 10:23

Mam podobnie ;) Słyszałem, że przy 5tys włącza się 2 wałek rozrządu <co?>. Ale u mnie przy 5 też ostro pociska :]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez teeste » 25 lut 2011, 10:27

po przekroczeniu tych 5 tyś. obrotów zmienia się nagle dźwiek silnika...

Wiesz trudno jst ocenić jak zmienia się dźwięk silnika w twojej mx no ale jak przekraczasz 5tys. obr/min to każdy silnik wyje jak jest piłowany to normalne :D trudno stwierdzić dźwięk silnika w piśmie nie w nasłuchu :D u mnie też im szybciej tym głośniej no ale ja lubię ryk V6 i wir w baku <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2011, 18:02
Posty: 40
Skąd: TST
Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED

Postprzez Matador » 25 lut 2011, 11:08

To jest w każdym aucie. To się nazywa REZO :) I w moim 1.6 po 4 tyś słychać ładny ryk silnika, kolega ma honde civic 1.4 to przewiozłem go to pytał czy mam turbinę hahaha hahaha hahaha ale sam nie wiem co po 5.5tyś obr zaczyna tak świstać fajnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez Tail » 25 lut 2011, 11:28

VRISy się otwierają ok. 4500 rpm, dlatego zmienia się dzwięk i auto dostaje kopa. Przynajmniej w v6.
Tail
 

Postprzez teeste » 25 lut 2011, 11:28

ale sam nie wiem co po 5.5tyś obr zaczyna tak świstać fajnie

to chyba wspomniany przeze mnie wir w baku hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2011, 18:02
Posty: 40
Skąd: TST
Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED

Postprzez lewy-mazda » 25 lut 2011, 14:51

Wiem jak wyje silnik, a jak zmienia się dźwięk :] U mnie poprostu zmienia sie NAGLE ten dźwięk w inny niż był do tych 5 tys obr/min. Myslę jeszcze, że to może być przytkany katalizator? Co wy o tym sądzicie? A w ogóle wycięcie kata w przypadku V6 daje cos? :)
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 00:17
Posty: 5
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V

Postprzez teeste » 25 lut 2011, 15:32

a sprawdzałeś jakieś błędy na kompie ci pokazuje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2011, 18:02
Posty: 40
Skąd: TST
Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED

Postprzez lewy-mazda » 25 lut 2011, 18:42

Jeszcze nie, ale mam zamiar. A moze da się jakoś skasować błędy w kompie domowym sposobem? :D
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 00:17
Posty: 5
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V

Postprzez teeste » 25 lut 2011, 22:34

oj widze nie szukaliśmy na forum <zawstydzony>
tu jest wszystko http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=5519#p5519 <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2011, 18:02
Posty: 40
Skąd: TST
Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED

Postprzez lewy-mazda » 26 lut 2011, 01:53

No i co z tym katalizatorem? Daje coś wycięcie jego? A może to jest przyczyną? :D
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 00:17
Posty: 5
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V

Postprzez Huano » 27 lut 2011, 23:08

Tak jak już wcześniej było napisane – otwierają Ci się po prostu VRISy (okolicach 4.500 obrotów):

Zgodnie z WIKIPEDIA.ORG
ENG: A unique innovation of the K-series is the introduction of Variable Resonance Induction System (VRIS). Based on the Helmholtz resonance principle, the intake manifold is equipped with 3 chambers tuned to a specific resonant frequency. The computer dynamically switches between each resonant chamber to achieve the appropriate resonant frequency for the engine's RPM. This effect optimizes volumetric efficiency over a given RPM range to provide maximum torque over the entire RPM range. VRIS is used on the K8, KF, and KL but nearly all modern V6 engines are now using this technology.

Czyli na szybko: dolot powietrza jest zbudowany z 3 komór rezonansowych, pomiędzy którymi komputer się przełącza w zależności od zapotrzebowania (na powietrze) silnika – daje Ci to maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika :)

Tak więc ten świst "jakby turbiny" jest jak najbardziej naturalny, nie trzeba szukać żadnych usterek (no chyba że poczujesz że autko w tym czasie "nie jedzie", ale widzę że jest wprost przeciwnie)

pozdrawiam
Huano/Daniel
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez maris801801 » 27 lut 2011, 23:42

No to nawet już znalazłem teraz odpowiedź na moje pytanie :) dzięki Huano!
Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez lewy-mazda » 28 lut 2011, 18:46

Spoko, dzięki koledzy!
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 00:17
Posty: 5
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323