Wymiana kpl rozrządu | MX-3 V6

Postprzez sepamx3 » 12 mar 2009, 20:30

Witam wszystkich jak w temacie potrzebuje zdjęcie (obrazek) :P jak ustawić na znaki rozrząd w mazda mx3 1.6 16V DOHC 1997rok. <lol>
Poniewarz wymieniam pierścienie ;P i rozrząd proszę o pomoc pozdrawiam i dziękuje za pomoc!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Majki88 » 12 mar 2009, 21:39

W zależności ile masz KM to:
wersji 88 KM – 1 wałek rozrządu
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... 1&facebox=

wersji 107KM – 2 wałki rozrządu
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... 1&facebox=
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez JanuszM » 12 mar 2009, 21:55

Majki88 Akurat według tych rysunków, które podałeś rozrządu ustawić się nie da... A silnik sepamx3 ma 2 wałki – DOHC.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez zwir_ek » 12 mar 2009, 22:00

nawet w książce auto data patrzyłem jak ustawić rozrząd i tak samo jest jak na rysunkach.
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez PuchateQ » 12 mar 2009, 22:13

Majki88 jeżeli napisał DOHC to wiadomo, że jest na podwójnym (Double Over Head Camshaft) czyli od razu wynika z tego, że ma 107KM. Ja wiem, że ze swoim mechanikiem delikatnie przy klawiaturze zaznaczyliśmy brzeszczotem kreski.
sepamx3 napisał(a):Poniewarz wymieniam pierścienie

hehe widzę, że robisz to samo co ja u siebie :P . też mi pierścienie poszły przez uszczelkę pod głowicą <killer>
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez JanuszM » 12 mar 2009, 22:31

zwir_ek Tylko weź pod uwagę, że na każdym kole wałka masz dwa znaki – E i I :) Na upartego tak też się da, ale znaki do ustawiania wałków znajdują się na głowicy między kołami. Infotech jest lepszy od Autodaty :)

PuchateQ napisał(a):zaznaczyliśmy brzeszczotem kreski.

Stary i niezawodny sposób ustawiania zapłonu w każdym silniku :D
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez waldii » 12 mar 2009, 22:37

JanuszM napisał(a):PuchateQ napisał:
zaznaczyliśmy brzeszczotem kreski.

Stary i niezawodny sposób ustawiania zapłonu w każdym silniku

az tak niezawodny??A co jesli wczesniej byl zle zalozony pasek i np o jeden zabek przesuniecie jest?
waldii
 

Postprzez JanuszM » 12 mar 2009, 23:26

waldii napisał(a):A co jesli wczesniej byl zle zalozony pasek i np o jeden zabek przesuniecie jest?

Możemy rozważać wszystkie możliwości, łącznie ze ścięciem klina na wale lub skręceniem wałka rozrządu, ale chyba nie o to chodzi. Bywały przypadki, że na kołach nie było żadnego znaku, więc trzeba było sobie jakoś radzić (najczęściej pomocny był młotek i punktak) i nigdy nie zdarzyło się, żebyśmy źle złożyli silnik..
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez sepamx3 » 13 mar 2009, 00:27

Majki88
mi się pierścienie zapiekły i olej brał
mam tam znaki I i E i co mam nanie ustawić?? :|
a jak ściągłem aparat zapłonowy to jak go ustawić teraz?? znaki zrobiłem jak był ale zeby nie był o 180 stopni przestawiony aparat.

Jeszcze jedno pytanie z jaką siła powinno się dokręcać głoeice i śruby na korbowodach?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez mazdasprzedam » 26 maja 2009, 23:06

witam
Czy przy wymianie rozrządu do mx-3 wymienić również pompę wody, mimo, że nie wiem w jakim jest dokładnie stanie (profilaktyka)? Opinie są różne, co o tym sądzicie?
Chciałbym zapłacić za części rozrządu bez pompy do 800 zł – da się za tą kwotę kupić porządny zestaw, który pozwoli mi przejechać 80k km? Byłbym wdzięczny, gdybyście podrzucili jakiś link z jakościowo dobrym rozrządem, pewne źródło, z którego bez obawy można kupić coś porządnego.
z góry dzięki
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 20:16
Posty: 12
Auto: Mazda 323f Bg 1.6i 16v

Postprzez soshu » 27 maja 2009, 14:56

napisz do smirnofa carspeed.pl napewno coś dobrego Ci dobierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2007, 13:02
Posty: 40
Auto: Mazda 323C BA

Postprzez yasko » 27 maja 2009, 16:05

mazdasprzedam napisał(a):witam
Czy przy wymianie rozrządu do mx-3 wymienić również pompę wody, mimo, że nie wiem w jakim jest dokładnie stanie (profilaktyka)? Opinie są różne, co o tym sądzicie?
Chciałbym zapłacić za części rozrządu bez pompy do 800 zł – da się za tą kwotę kupić porządny zestaw, który pozwoli mi przejechać 80k km? Byłbym wdzięczny, gdybyście podrzucili jakiś link z jakościowo dobrym rozrządem, pewne źródło, z którego bez obawy można kupić coś porządnego.
z góry dzięki
pozdrawiam

Witam
Na dniach będę wymieniał rozrząd i wybrałem następujące części:
– pasek mitsuboshi
– 3 rolki NSK lub G.....
– napinacz hydrauliczny oryginał mazda
Za częsci zapłacę lekko ponad 600 zł w zaprzyjaźnionym sklepie.
Pompa wody w V6 jest napędzana przez pasek klinowy a nie rozrządu, więc moim zdaniem jej profilaktyczna wymiana powinna nastąpić przy wymianie tego paska.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez mazdasprzedam » 27 maja 2009, 16:42

dzięki za pomoc soshu i yasko.
yasko – to po dobrych cenach kupiłeś wszystko. . A możesz powiedzieć ile robocizna Cię wyniesie? W jednym miejscu powiedzieli mi 700 zł a w drugim 400.
Jeśli ktoś jeszcze może podrzucić coś przydatnego to będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 20:16
Posty: 12
Auto: Mazda 323f Bg 1.6i 16v

Postprzez volt@ge » 27 maja 2009, 18:53

też za niecały miesiąc będę wymieniał kompletny rozrząd, tylko że ja bym chciał przejechać na nim max 15 tysięcy do następnej wiosny bo później będę klze wstawiał. Mój ojciec jest mechanikiem to wymianę będę miał za darmo i na części jakiś upust też załatwi tylko muszę wiedzieć nazwy firm jakich części kupić i co te 15 tys z piskacza ruszania potrzymają :)
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez yasko » 27 maja 2009, 20:09

mazdasprzedam napisał(a):dzięki za pomoc soshu i yasko.
yasko – to po dobrych cenach kupiłeś wszystko. . A możesz powiedzieć ile robocizna Cię wyniesie? W jednym miejscu powiedzieli mi 700 zł a w drugim 400.
Jeśli ktoś jeszcze może podrzucić coś przydatnego to będę wdzięczny.

Będę wymieniał w serwisie mazdy. Jak dowiem się o cenę to dam znać.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez yasko » 27 maja 2009, 20:11

volt@ge napisał(a):też za niecały miesiąc będę wymieniał kompletny rozrząd, tylko że ja bym chciał przejechać na nim max 15 tysięcy do następnej wiosny bo później będę klze wstawiał. Mój ojciec jest mechanikiem to wymianę będę miał za darmo i na części jakiś upust też załatwi tylko muszę wiedzieć nazwy firm jakich części kupić i co te 15 tys z piskacza ruszania potrzymają :)

Możesz wymieniać bez napinacza hydraulicznego, ale jak pewnie wiesz oszczędności w mazdzie wychodzą bokiem. Przy 14 998 km pójdzie napinacz i wymiana pozostałych elementów jak psu w d....
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez yasko » 28 maja 2009, 14:32

mazdasprzedam napisał(a):dzięki za pomoc soshu i yasko.
yasko – to po dobrych cenach kupiłeś wszystko. . A możesz powiedzieć ile robocizna Cię wyniesie? W jednym miejscu powiedzieli mi 700 zł a w drugim 400.
Jeśli ktoś jeszcze może podrzucić coś przydatnego to będę wdzięczny.

Zakupiłem:
– napinasz hydrauliczny mazdy
– pozostałe rolki gmb
– pasek mitsuboshi
Koszt 700 zł, wymiana 250 zł netto w serwisie mazdy.
Cena wymiany jest "jak dla mnie". Jestem ich stałym klientem.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez tadeyro » 28 maja 2009, 20:18

J w zeszłym roku wymieniałem kompletny z pompą i za samą robociznę zapłaciłem 250zł.
Jak wcześniej pytałem, się w kilku zakładach to wszędzie cena była podobna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez nanishi » 25 wrz 2009, 17:41

witam ...
wymieniłem rozrząd u mechanika, wyjezdzam i cos czuje ze taki jakis dziwny slaby moj samochodzik sie zrobil... gaz do dechy i zbiera sie zbiera powoli... co sie dzieje? czy moze byc przyczyna oslabienia samochodu wymiana rozrzadu, czy cos mi zepsuli... ? Dodam jeszcze ze nie mialem w ogole takich problemow wczesniej ale tez leca mi obroty, auto jakby mialo zgasnac. Prosze o jakies porady bo nie wiem czy mam juz isc zabic tego mechanika czy jeszcze poczekac...
Ostatnio edytowano 25 wrz 2009, 18:30 przez nanishi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 21:40
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Auto: mazda mx-3 silnik 1,6 16v

Postprzez Borys » 25 wrz 2009, 17:47

możesz
nanishi napisał(a): isc zabic tego mechanika

...ale najpierw popraw temat na zgodny z regulaminem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323