Nierówna praca silnika i nie podnosi obrotów po wrzuceniu biegu

Postprzez jarekM78 » 16 maja 2018, 10:13

Witam kolegów
Jak w temacie mazda nie podnosi obrotów po wrzuceniu biegu , sprawdziłem czujnik przy pedale i na skrzyni działają . Sygnał dochodzi do sterownika na styk kostki "1R" ale nic to nie powoduje .
Gdzie mam jeszcze zajrzeć <nauka>
Ostatnio edytowano 17 maja 2018, 19:02 przez jarekM78, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 20:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez jarekM78 » 17 maja 2018, 19:00

Widzę że forum bardzo aktywne.
Dzisiaj rozebrałem przepustnicę , całą wymyłem , sprawdziłem podciśnienia i czy nie ma błędów .
i nadal po włączeniu biegu nie podnosi obrotów ale za to zaczęły falować obroty z 800 na 1400 , i tak góra dół sobie falują . Obojętnie czy bieg włączę i trzymam na sprzęgle czy mam luz . Jak wejdę w tryb serwisowy silnik pracuje równiutko ,
Podpowiedzcie mi jaki to może być czujnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 20:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez Płomień » 18 maja 2018, 06:39

Jak piszesz opowieści dziwnej treści że "Nie podnosi obrotów po wrzuceniu biegu" to się nie dziw że nikt nie odpowiada. Obroty nie powinny się same podnosić w innym przypadku niż otworzenie przepustnicy. Jeśli "nie podnosi obrotów po wrzuceniu biegu" to znaczy że wszystko działa tak jak powinno.

Widzę kolega bardzo aktywny, jeśli nie przeczytał na forum, że po przeczyszczeniu przepustnicy trzeba skalibrować TPS i od nowa ustawić jałowe, koniecznie w trybie serwisowym.
Możliwe też, że przy okazji rozbierania uszkodziłeś rurę i teraz zaciąga lewe powietrze. Czyściłeś silniczek krokowy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 18 maja 2018, 09:10

Płomień napisał(a):Obroty nie powinny się same podnosić w innym przypadku niż otworzenie przepustnicy.


Otóż mylisz się. Na ecu k8 są dwa czujniki które odpowiadają za taki stan rzeczy i akurat powinno się tak dziać.

Płomień napisał(a):Widzę kolega bardzo aktywny, jeśli nie przeczytał na forum, że po przeczyszczeniu przepustnicy trzeba skalibrować TPS i od nowa ustawić jałowe, koniecznie w trybie serwisowym.


Wszystko kolega ma poprawnie ustawione. Problem tutaj jest bardziej w elektronice, jakiś czujnik coś miesza bądź brak masy. W sumie sam doświadczyłem tego problemu jakiś czas temu, tzn jeżeli chodzi o falowanie obrotów takie regularne między jakimiś a jakimiś z tym że ja wtedy jeździłem bez jednego podpiętego czujnika. Po nawierceniu brakującego czujnika problem nie występuje.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez jarekM78 » 22 maja 2018, 13:12

koledzy
od kilku dni siedzę na forach i czytam wypociny enty raz . W 90 % falowanie związane było instalacja LPG albo hura wszystko działa lub naprawił mechanik i nie powiedział.
A ja nie mam instalacji LPG
Każda Mazda mx3 po wkleszczeniu biegu zawsze podnosi obroty, jeżeli nie to znaczy ze ma coś popsute. Miałem tak w poprzedniej Mazdzie i w tej też . Od pewnego czasu to nie działa
sprawdziłem podciśnienia i jest OK
zaworki sa OK
sprawdziłem czy do czujników dochodzi masa i przeczyściłem wszystkie kostki i punkty masy
rozebrałem przepustnice i wyczyściłem
TPS nie będę regulował bo nie widzę takiej potrzeby skoro reaguje prawidłowo
powietrze tez regulowałem a trybie serwisowym i w tym trybie silnik pracuje równiutko ale nie podnosi nadal obrotów po włączeniu biegu
po wyjściu z serwisówki podnosi obroty
obroty utrzymują się na 1100 do 1400
czujnik od biegu neutralnego w skrzyni tak jak i przy pedale sprzęgła też sprawdziłem i jest OK
sygnał z czujników dochodzi do sterownika
Podmieniłem sterownik i nadal to samo nie podnosi obrotów po wkleszczeniu biegu i trzyma obroty
trzymanie obrotów w mojej wersji to jest
dodajesz gazu i puszczasz i ma 1100 znowu dodajesz i puszczasz i ma 1400 znowu i ma 900 itd
falowanie obrotów po wciśnięciu pedału hamulca ustało po przejechaniu dłuższej trasy ponad 120 km
dziś podmienię krokowca na inny mam nadzieje ze jest sprawny
aparat zapłonowy tez podmieniłem na inny i jest to samo
zostanie mi tylko czujnik temperatury , od wentylatora i wału
i kończą mi się pomysły


Po dalszych pracach skłaniam się ku chochlikach w kabelkach. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 20:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez m1a1 » 23 maja 2018, 15:06

jarekM78 napisał(a):Każda Mazda mx3 po wkleszczeniu biegu zawsze podnosi obroty, jeżeli nie to znaczy ze ma coś popsute.

To chyba moja jest popsuta bo nie podnosi :D
Po wciśnięciu sprzęgła na załączonym biegu ECU opóźnia lekko zapłon żeby zmniejszyć szarpnięcie przy puszczaniu sprzęgła. Obroty faktycznie mogą się zmienić ale nie wynika to wprost z funkcji ECU tylko właśnie z opóźniania zapłonu.
Szarpanie, nierówne obroty mogą być spowodowane zakleszczającym się elektrozaworem wolnych obrotów (w mx-3 nie ma "krokowca") albo "lewym powietrzem". Wpływ ma także stan sond lambda oraz kabli i świec zapłonowych, filtra powietrza, przepływomierza, czujnika temperatury oraz ustawienia zapłonu. Regulacja TPS-a była?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez jarekM78 » 23 maja 2018, 19:45

m1a1 napisał(a):
jarekM78 napisał(a):Każda Mazda mx3 po wkleszczeniu biegu zawsze podnosi obroty, jeżeli nie to znaczy ze ma coś popsute.

m1a1 napisał(a):To chyba moja jest popsuta bo nie podnosi :D


Czujnik pedała sprzęgła oraz biegu jałowego wchodzi do ECU na wejście ,, 1R ,, podając masę stąd wniosek że ECU wysterowywuje elektrozawór pod przepustnicą lub coś innego i właśnie miałem się pytać jaki urządzenie odpowiada za podniesienie obrotów .
Dzisiaj zauważyłem że po włączeniu klimatyzacji też nie podnoszą się obroty a powinny się podnieść o jakieś 100 -200 w górę,
W weekend będę rył elektrykę z bracholem pod względem przerw , zwarć i oporów .
Powiedz mi czy ten elektrozawór podnosi obroty bo w myśl mojej obserwacji powinien mieć o jakieś 200-300 w górę czy tylko zapłon zapłon ma na to wpływ.
kable WN mogę dotykać <diabełek> , na świecach mam może zrobione z 4000 km , sondy lambda tez OK , to są rzeczy które wymieniłem od razu po kupnie. jeździłem na tym i wszystko działało.
Od niedawna mam takie objawy.
Ostatnio miałem błąd na przepławce po grzebaniu ale już znikł i nic nie mam , ale elektrykę będę sprawdzał tak jak pisałem wcześniej.
Gdybym miał nieszczelność na dolocie to na serwisówce też by źle chodził a on pracuje równiutko i trzyma obroty i ich nie podnosi.
Jeszcze myślałem o tym czujniku temperatury silnika co piszesz . Może się wiesza.
TPS ( czujnik położenia przepustnicy ) nie ruszałem. Nadal ma żółte plomby. Szczelinomierzem też nie sprawdzałem ale reaguje w serwisówce na dotyk i zaraz załącza się wentylator .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 20:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez m1a1 » 24 maja 2018, 06:15

jarekM78 napisał(a):Powiedz mi czy ten elektrozawór podnosi obroty bo w myśl mojej obserwacji powinien mieć o jakieś 200-300 w górę czy tylko zapłon zapłon ma na to wpływ.

Reguluje obroty biegu jałowego – jest sterowany przez PWM i po prostu reguluje obroty stopniem otwarcia. Obroty powinny wzrastać po:
– włączeniu się klimatyzacji,
– włączeniu ogrzewania tylnej szyby,
– włączeniu świateł głównych (mijania/drogowych),
– ruszeniu kierownicą (czujnik ciśnienia w układzie wspomagania)
Czyli ogólnie ECU podnosi obroty przy zwiększonym obciążeniu silnika, aby tym obciążeniom sprostał, jednak:

mx-3-idle-speed.png


Czyli na pewno nie tyle co Piszesz <oczko> (screen pochodzi z sekcji "F2" manuala – jest to sekcja rozwiązywania problemów zatem polecam przejrzeć :D)

Do tego co wymieniłem naturalnie dodałbym sprawdzenie EGR-a – u mnie otwierał się sam bo poprzedni właściciel źle podłączył węże od podciśnienia – zdarza się że nagar uniemożliwia jego poprawne zamknięcie się i puszcza spaliny do dolotu które radośnie manipulują wolnymi obrotami.

jarekM78 napisał(a):Gdybym miał nieszczelność na dolocie to na serwisówce też by źle chodził a on pracuje równiutko i trzyma obroty i ich nie podnosi.

No nie do końca, bo nieszczelność na linii przepływomierz – przepustnica nie ma wpływu na pracę w trybie serwisowym, bo ECU wtedy w ogóle z przepływomierza nie korzysta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323