Szarpanie, falujące obroty, brak mocy
mialem ten sam objaw doslownie pare dni temu przed wymianem rozrzadu i pompy (rozrzad juz wysluzony zas pompa ciekla).po wymianie kpl.rozrzadu z pompa falowanie nie ma juz miejsca.wg.mechanika na poczatku jak mowilem o falowaniu to mowil,ze krokowy do czyszczenia.okazalo sie jednak,ze nie trzeba bylo czyscic bo po wymianie rozrzadu mx zostal zalany nowym plynem (ok 7.5-8l ) i wszystko gra jak powinno.takze zacznij od wlasciwiego poziomu plynu.Pozdro
-
rotz
Sprawdz korek od płynu przy chłodnicy. Może to być przyczyną oraz płyn chłodniczy czy masz na maxa.
-
mariusz2313
Witam.Jestem nowy na forum.Mój problem polega na tym że od kiedy przyszły mrozy Mazda zaczęła szarpać i głosno chodzić.Jak odpalam to dziwnie telepie sie cale auto.Podkreślam tez ze mialem mało paliwa w zbiorniku ok 10litrów.
- Od: 2 lut 2012, 15:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda MX-3
1.6 79kW 1994r
sprawdzałeś błędy w kompie?
skorzystaj z instrukcji sprawdzania błędów
INSTRUKCJA | Samodzielne odczytywanie kodów błędów w MX-3
INSTRUKCJA | Samodzielne odczytywanie kodów błędów w MX-3
Próbowałem na popych i ledwo szarpał, praktycznie zero reakcji.Podejżewam że układ paliwowy zamarznięty bo miałem mało paliwa ok 10litrów.
edit:
Witam ponownie.Wkońcu przyszły cieplejsze dni wiec próbowałem ponownie odpalic auto z myślą że układ paliwowy odmarzł ale nic z tego, rozrusznik kręci ale nawet delikatnie nie łapie.Już niewiem co mam robić.
edit2:
Problem rozwiązany.Świece! Tylko najgorsze jest to że nawet ich niepodejzewalem bo były wymieniane 3 miesiące temu.
edit:
Witam ponownie.Wkońcu przyszły cieplejsze dni wiec próbowałem ponownie odpalic auto z myślą że układ paliwowy odmarzł ale nic z tego, rozrusznik kręci ale nawet delikatnie nie łapie.Już niewiem co mam robić.
edit2:
Problem rozwiązany.Świece! Tylko najgorsze jest to że nawet ich niepodejzewalem bo były wymieniane 3 miesiące temu.
- Od: 2 lut 2012, 15:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda MX-3
1.6 79kW 1994r
To może być też regulator napięcia, który jest zabudowany jako moduł w alternatorze.
Regulator napięcia kiedy powoduje takie skoki obrotów (daje zmienne napięcie) psuje komputer ECU – przepala go. Sam podobnie miałem w swojej MX-3. Wszystko ma nowe i nic nie ma prawa wariować z obrotami, a alternator jako jedyny jest stary i już wysłużony, a tym samym jedyny podejrzany. Podejrzewam, że wymiana regulatora napięcia załatwi sprawę.
Silniczek krokowy itp wbrew pozorom nie powoduje aż tyle problemów.
Ktoś pisał, że trzeba szukać w elektronice – regulator napięcia sądzę.
Regulator napięcia – najlepiej oddać alternator do regeneracji, gdzie wymienią mu wszystkie wnętrzności łącznie z regulatorem. Wtedy masz pewność, że regulator będzie pracował należycie, i że nie będziesz musiał za chwilę wymieniać znów alternatora z powodu słabego ładowania. Koszt takiej pełnej regeneracji alternatora w warszawie 450-550zł, ale gdzieś po za warszawą napewno będzie taniej, dużo taniej.
Regulator napięcia kiedy powoduje takie skoki obrotów (daje zmienne napięcie) psuje komputer ECU – przepala go. Sam podobnie miałem w swojej MX-3. Wszystko ma nowe i nic nie ma prawa wariować z obrotami, a alternator jako jedyny jest stary i już wysłużony, a tym samym jedyny podejrzany. Podejrzewam, że wymiana regulatora napięcia załatwi sprawę.
Silniczek krokowy itp wbrew pozorom nie powoduje aż tyle problemów.
Ktoś pisał, że trzeba szukać w elektronice – regulator napięcia sądzę.
Regulator napięcia – najlepiej oddać alternator do regeneracji, gdzie wymienią mu wszystkie wnętrzności łącznie z regulatorem. Wtedy masz pewność, że regulator będzie pracował należycie, i że nie będziesz musiał za chwilę wymieniać znów alternatora z powodu słabego ładowania. Koszt takiej pełnej regeneracji alternatora w warszawie 450-550zł, ale gdzieś po za warszawą napewno będzie taniej, dużo taniej.
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
U mnie było tak:
Nie miałem wolnych obrotów. Podczas montażu CAI stwierdziłem z braciakiem, że wyczyścimy se krokowca (nie miałem wolnych obrotków – gasł mi). Wyczyściliśmy go. Jakiś mechanik powiedział nam wczesniej, żeby wolne ustawić tą śrubą od bypassu – niby działało, ale jak się zmieniła temp. silnika to obroty były albo za wysokie albo falowały. Okazało się, że wystarczyło prawie zamknąć (wkręcić całkowicie) śrubę od bypassu i działa wsio ok. Problem pojawiał się po ostrej jeździe. Po zatrzymaniu obroty 2,5k Jak na złość po dłuuuższym użeraniu się z problemem okazało się, że śrubka robiąca za odbój dla ramienia przepustnicy przy wysokich obrotach się wkręcała otwierając przepustnicę delikatnie a na wolnych z czasem się wykręcała! Kosmos!!! Skręciłem na paście do śrubek i jest git. Objawy były identyczne jak u Ciebie. posprawdzaj te elementy. Czasami jakaś pierdoła powoduje tyle problemów
pozdrawiam – Artur P.
Nie miałem wolnych obrotów. Podczas montażu CAI stwierdziłem z braciakiem, że wyczyścimy se krokowca (nie miałem wolnych obrotków – gasł mi). Wyczyściliśmy go. Jakiś mechanik powiedział nam wczesniej, żeby wolne ustawić tą śrubą od bypassu – niby działało, ale jak się zmieniła temp. silnika to obroty były albo za wysokie albo falowały. Okazało się, że wystarczyło prawie zamknąć (wkręcić całkowicie) śrubę od bypassu i działa wsio ok. Problem pojawiał się po ostrej jeździe. Po zatrzymaniu obroty 2,5k Jak na złość po dłuuuższym użeraniu się z problemem okazało się, że śrubka robiąca za odbój dla ramienia przepustnicy przy wysokich obrotach się wkręcała otwierając przepustnicę delikatnie a na wolnych z czasem się wykręcała! Kosmos!!! Skręciłem na paście do śrubek i jest git. Objawy były identyczne jak u Ciebie. posprawdzaj te elementy. Czasami jakaś pierdoła powoduje tyle problemów
pozdrawiam – Artur P.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
jak można nie podejrzewać świec w zime, jak kręciłeś zapłonem długo to je zalałeś, w zime albo aku albo zalane świece, polecam kiedyś zmienić na irydy ich tak szybko nie zalejesz
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Na jałowym nic nie faluje jest oki ale jak lekko dodaje gazu to w pewnym momencie zaczyna się falowanie tak jak na filmiku. denerwuje mnie to bo jak jadę na lekkim gazie to auto szarpie bo dodaje i odejmuje gaz , film http://www.youtube.com/watch?v=y5Bb5hJy ... e=youtu.be Świece filtry wszystko nowe po za kablami. 2 sprawa to żeby odpalić na ciepłym musze dużo kręcić i dodać gazu bo ma problemy żeby załapać, na zimnym nawet gazu nie dodaje i moment odpala na dźwigniętych obrotach. 3 sprawa to wizualnie mam dobre obroty jałowe?? Pozdrawiam.
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Nie masz przypadkiem padniętej przepływki? Odłącz ja (wiązkę kabli-kostkę) i sprawdz czy dalej faluje. Jeśli nie pomaga przełącz auto w tryb serwisowy i ponownie zobacz czy coś się zmieniło.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
po wyczyszczeniu przepustnicy zatkaniu odmy , wyregulowaniu przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy problem rozwiązany, teraz tylko obroty się dźwigają do około 1050 po wrzuceniu biegu ale to ponoć normalne bo jest czujnik neutral w skrzyni ale aż tyle dźwigać??
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Kt65c453
Powiem ci że obroty na jałowym masz takie jak powinny być 650-700 ale dopiero gdy dodasz gazu, zresztą za bardzo falują ale jak to wina czujnika komp go powinien wywalić jako błąd
nejm
Widze nowy kolega i posiadacz mazdy, sprawdź czy masz szczelną odmę i jak nie sprawdziłeś błędów kompa to radzę sprawdzić
Powiem ci że obroty na jałowym masz takie jak powinny być 650-700 ale dopiero gdy dodasz gazu, zresztą za bardzo falują ale jak to wina czujnika komp go powinien wywalić jako błąd
nejm
Widze nowy kolega i posiadacz mazdy, sprawdź czy masz szczelną odmę i jak nie sprawdziłeś błędów kompa to radzę sprawdzić
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
odmy sa w porzadku. dzis odlaczylem przeplywke pogazowalem bez niej, nie mial mocy za bardzo, ale gdy znow podlaczylem i sie przejechalem, to nie bylo juz szarpania, niestety jakis czas potem znow wrocilo. czy to bedzie przepływka ?
ps. juz z 2-3 lata temu mialem tu konto ale nie uzywalem(samochod sie nei psul:D) i mi usuneli
nagralem filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=lz3O_-unz7s
http://www.youtube.com/watch?v=X3-PxnG1APY
ps. juz z 2-3 lata temu mialem tu konto ale nie uzywalem(samochod sie nei psul:D) i mi usuneli
nagralem filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=lz3O_-unz7s
http://www.youtube.com/watch?v=X3-PxnG1APY
- Od: 6 mar 2013, 23:00
- Posty: 4
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 94'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości