Czy to na pewno zepsute łożyska w tylnym kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez grzesjg » 24 maja 2010, 10:40

Witam,

Mam kłopot z moja mazda. Podczas jazdy mniej więcej od 40km/h zaczyna dobiegać odgłos szumu, buczenia. Sprawdziłem opony oraz hamulce i wszystko ok. Jedyną rzeczą, która może wpływać na taki hałas to łożysko i tu moje pytanie. Co mogło spowodować takie zużycie łożysk? Czy to na pewno łożysko? co poza łożyskiem może również być powodem takiego hałasu? Dodam również ze nie jest wyczuwalny luz koła. Było również lekkie przytarcie tego koła oraz tylnych drzwi i koła przez inny samochod.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 14:41
Posty: 15

Postprzez Rafko » 26 maja 2010, 18:15

Czy wysokość dźwięku rośnie wraz ze wzrostem prędkości?
Miałem podobny problem.
Pisałem o nim kiedyś na forum, ale nikt nie potrafił mi pomóc i temat ostatecznie wylądował w koszu.
U mnie przyczyną były klocki hamulcowe w tylnym kole. A właściwie ich badziewna jakość.
Powyżej prędkości 50 km/h klocki wpadały w wibracje i stąd dochodził dźwięk.
Wstawiłem jakieś japońskie klocki za 70 zł komplet i problem zniknął.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 08:33
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BJ 1.6/98 LIFT 2003.

Postprzez Art310 » 26 maja 2010, 20:13

Ja mialem coś takiego jak padła poduszka pod szkrzynią (tylna ),wymiana wkladu 85 ,-zeta ,robocizna 50 zł, cisza w autku ..bezcenna :–)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez grzesjg » 27 maja 2010, 11:58

Niestety u mnie piasta jest do wymiany.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 14:41
Posty: 15

Postprzez Siwy19 » 29 maja 2010, 12:57

u mnie tylko lozyska jesli idzie do kupic jesli nie to cala piasta, w prawym tylnym a na lewym to mialem klocki zardzewialy i felga mi sie grzala a w orawym funkiel nowka byly
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez kubi2410 » 29 maja 2010, 13:12

wymieniałem tył prawa strona łożysko jest połączone z piastą wymiana tylko całość koszt japońskiego zamiennika 120zł wymiana 30minut w zakładzie mechanicznym szum i luz na kole znikł :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Rafko » 6 cze 2010, 10:08

kubi2410 napisał(a):wymieniałem tył prawa strona łożysko jest połączone z piastą wymiana tylko całość koszt japońskiego zamiennika 120zł wymiana 30minut w zakładzie mechanicznym szum i luz na kole znikł :–)


A gdzie kolega kupił piastę za 120 zł? Bo ja najtaniej znalazłem za 175 zeta.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 08:33
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BJ 1.6/98 LIFT 2003.

Postprzez kubi2410 » 6 cze 2010, 11:54

W Lubartowie szukałem po rożnych sklepach i ceny były od 150zł do 200zł. I przypadkiem trafiłem w sklepie na kompie znalazł że ma jedną sztukę a że to sklep gdzie wszystkie części kupuję i robiłem wtedy duże zakupy pełny rozrząd, tarcze hamulcowe, klocki itd jak to po kupnie samochodu dostałem super zniżki i w tym 30zł promocji na łożysko. Dodam że marże na częściach samochodowych są spore więc pewnie stratny i tak nie był :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Erastotenes » 27 paź 2010, 23:51

Jakiego producenta piast na tył i przód polecacie do TD o mocy 101 KM?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Siwy19 » 9 sty 2011, 22:03

Witam wszystkich mam taki problem podczas jazdy slysze ze jakby z przodu padly mi lozyska bo tak mi sie wydaje ze z przodu slychac taki szum, a wiem ze nabank mam walniete prawe tylne, ale wczoraj poscigalem jeszcze raz wszystkie i posprawdzalem i , 3 kola jak obracalem czyli 2x przod i tyl lewy to jak sie zakrecilo to krotko sie obrucilo i zwolnilo, czym to moze byc spowodowane i czy tak ma byc, a prawe tylne jak zakrecilem lekko to sie krecilo krecilo i krecilo lepiej jak te pozostale, i jednak z porzodu to lozyska sa dobre kola nie szumia i nie lataja, a i przy 120 mam drgania na kierownicy i calej desce rozdzielczej. Wczym lezy przyczyna tych drgan moga to czasem byc tulejki na wahaczach? bo sa juz sparacialem a jeszcze ich nie wymienilem , a kola sa wywazone.
Ostatnio edytowano 9 sty 2011, 22:57 przez Siwy19, łącznie edytowano 1 raz
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Borys » 9 sty 2011, 22:56

Przy sprawnych hamulcach tył kręci się i kręci, przód ma większe opory bo dochodzą półosie. Powiem ci, że właśnie wymieniłem piastę z łożyskiem z tyłu – koło się luźno kręciło i żadnych wyczuwalnych luzów po podlewarowaniu, a podczas jazdy hałas jak cholera.

Potem dołączę gdzieś ten temat w zależności jak się rozwinie, bo i o łożyskach, i o drganiach mamy tu pełno wątków.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Siwy19 » 9 sty 2011, 22:59

na tym prawym tylnym to mam lekkie luzy i slychac wyraznie szumienie jak sie zakreci po podlewarowaniu ile dales za piaste i ile czasu ci to zajelo bo hyba pora wymienic taka piaste czy moze sobie jeszcze posiedziec?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Borys » 9 sty 2011, 23:18

Nie wiem ile można jeździć bo ja u siebie nie zauważyłem nic niepokojącego, pojechałem na narty i po tygodniu stania szlag je trafił. Albo to zbieg okoliczności, albo wpadłem w dziurę przed samym wyjazdem. Po rozebraniu okazało się, że wyciekł smar z łożysk. Wymiana jest banalnie prosta, zajmuje max 1h ze sprzątaniem ;)
Za oryginał NTN dasz w Carspeedzie 235zł, ja akurat kupiłem na miejscu w IC Kanaco (ale łożyska są sygnowane NTN więc to chyba firma pakująca), są też tańsze klik tylko czy warto.

viewtopic.php?f=115&t=97607
Tu zostały chyba opisane wszystkie możliwe przyczyny drgań.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Siwy19 » 9 sty 2011, 23:21

Aha dzieki to kupie w carspeedzie jak bedzie kasa a co do drgan zobacze co pisza, dzieki za odp.


pozdrawiam
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez decadent » 15 sty 2011, 15:53

Powiedzcie mi proszę, jakie dokładnie te szumy albo buczenie słychać z tyłu przy padniętym łożysku ??
Czy jest zależne od prędkości ? Jak stwierdzić które łożysko ?
Ja mam pulsujące wycie, ale ciche. Objawia się tylko przy prędkościach 50 – 70 km/h.
Może zaczyna padać powoli, bo trzeba się wsłuchać troszkę, żeby usłyszeć, ale ewidentnie jest.

Wiem jak słychać gdy łożysko całkowicie padnie – aż boli głowa od buczenia – może też objawiać się inaczej ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez pawelskmo » 20 sty 2011, 00:23

Powiedzcie mi proszę, jakie dokładnie te szumy albo buczenie słychać z tyłu przy padniętym łożysku
Czy jest zależne od prędkości ? Jak stwierdzić które łożysko ?
Ja mam pulsujące wycie, ale ciche. Objawia się tylko przy prędkościach 50 – 70 km/h.
Może zaczyna padać powoli, bo trzeba się wsłuchać troszkę, żeby usłyszeć, ale ewidentnie jest.

Wiem jak słychać gdy łożysko całkowicie padnie – aż boli głowa od buczenia – może też objawiać się inaczej



moje objawy są podobne , tylko że u mnie dochodzą z przedniego lewego. szym jest pulsacyjny i narasta względem prędkości. U MNIE NIE MA WYCZUWALNYCH LUZÓW. Myślałem, że to może przegub – wymieniłem zewnętrzny i wewnętrzny i dalej jest to samo (ps felgi są dobrze wywarzone na nowych oponach . zostaje mi jeszcze wymiana łożyska, jeśli to nie pomoże to zostaje mi tylko wymiana skrzyni- mechanik mi powiedział, że to może być mechanizm różnicowy w skrzyni-oby nie.
A CO WY O TYM MYŚLICIE
pawelskmo
 

Postprzez decadent » 20 sty 2011, 09:59

Myślę, że z tą skrzynią to przesada. Przeguby też – chyba Cię nacieli. U mnie z tyłu wyraźnie te dźwięki są zależne od prędkości, ale w przeciwieństwie do typowych objawów łożysk, nie wzrastają wraz z prędkością. Słychać te pulsacje tylko w okolicach 60 km/h, zmieniają się też w zależności od przechyłu. Przy 80 km/h już nic nie słychać. Czy to mimo wszystko mogą być łożyska ? Wydaje mi się, że prędzej felgi, bo opony mam nowe zimowe, a na letnich było to samo...

U Ciebie to pewnie łożyska, skoro wzrasta wraz z prędkością...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez pawelskmo » 20 sty 2011, 22:22

wymieniłem całą piastę sam i jak reką odją, okazało sie że to jednak łożysko

uczymy sie na błędach
pawelskmo
 

PostTen post został usunięty przez Borys 20 sty 2011, 23:15.
Powód: ppp

PostTen post został usunięty przez Borys 20 sty 2011, 23:16.
Powód: ot ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323