Problem po regulacji sprzęgła.
Strona 1 z 1
Witam.
Wyregulowałem pedał sprzęgła według opisu znalezionego na forum. Po regulacji działa wszystko super z tym że przy wciskaniu pedału do oporu słychać takie "strzelanie". Co mogłem zrobić źle?
Regulowałem dlatego że pedał był dość wysoko i nie wygodnie się jeździło.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
Wyregulowałem pedał sprzęgła według opisu znalezionego na forum. Po regulacji działa wszystko super z tym że przy wciskaniu pedału do oporu słychać takie "strzelanie". Co mogłem zrobić źle?
Regulowałem dlatego że pedał był dość wysoko i nie wygodnie się jeździło.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Sprawdź skąd dobiega to strzelanie, może to coś na pedale np. mocowanie, albo wysprzęglik.
Możesz sprawdzić czy pedał nie naciska zbyt mocno na podłogę i dlatego powstaje taki dźwięk.
Możesz sprawdzić czy pedał nie naciska zbyt mocno na podłogę i dlatego powstaje taki dźwięk.
to strzelanie wyraźnie słychać w okolicy tłoczka za pedałem....
tylko co najlepsze to po regulacji ponad tydzień było super, ostatnio autko stało około 3 dni bo mnie choroba dopadła, po tym wsiadam i niespodzianka....
Strzelanie słychać jak pedał wciskam do podłogi.
tylko co najlepsze to po regulacji ponad tydzień było super, ostatnio autko stało około 3 dni bo mnie choroba dopadła, po tym wsiadam i niespodzianka....
Strzelanie słychać jak pedał wciskam do podłogi.
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Podnieś maskę i posłuchaj skąd dobiega dźwięk. Pompkę masz zamontowaną na grodzi od strony silnika, więc jeśli to ona to powinna być wyraźnie słyszalne pod maską. Wtedy możesz spróbować od strony pedała zaaplikować jakiś smar w spray'u. Jeśli nie pomoże to pasuję odkręcić pompkę i przesmarować jej części składowe.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
dziękuje za odpowiedz sprawdzę to według opisu, i dam tam troszkę WD40...
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
WD40 nie jest dobrym środkiem. On tylko wypiera wodę rozpuszcza smary i działa krótko trwało. Zamiast tego możesz zastosować coś z dodatkiem dwusiarczku molibdenu (MoS2), a jakbyś rozbierał pompkę to można przesmarować pastą do smarowania tłoczków, cylinderków hamulcowych.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
na razie spróbuje mniej inwazyjnie przesmarować tłoczek od strony pedału jak to nie pomoże będzie trzeba rozebrać...
czy taki preparat będzie dobry??
http://www.allegro.pl/item1046191105_li ... 300ml.html
czy taki preparat będzie dobry??
http://www.allegro.pl/item1046191105_li ... 300ml.html
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
OK dzięki to zamówię taki preparat. No chyba że polecisz jakiś lepszy??
Wiem że WD40 jest do ale akurat miałem to doraźnie przesmarowałem i wyciszyło się
Wiem że WD40 jest do ale akurat miałem to doraźnie przesmarowałem i wyciszyło się
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Mam podobny problem, tylko że u mnie jest odwrotnie – jak wciskam pedał to słyszę trzask pod maską, ale w początkowej fazie, zaraz przy delikatnym naciśnięciu pedału. Wlazłem do kanału i po odsłuchu dokładnym stwierdziłem, iż niestety trzask dobiega z wewnątrz skrzyni !
Czyżby kończyło mi się sprzęgło ? Poza tym działa bez zarzutu.
Tak samo obniżyłem sobie sprzęgło, bo też nie było dla mnie wygodne, w ogóle to bierze mi przy samej górze. Obniżenie spowodowało, że trzasków prawie nie ma, tylko sporadycznie. Jak zmierzyłem, to wysokość pedału miałem zawsze mniejszą niż podaje ksiązka serwisowa...
Czyżby kończyło mi się sprzęgło ? Poza tym działa bez zarzutu.
Tak samo obniżyłem sobie sprzęgło, bo też nie było dla mnie wygodne, w ogóle to bierze mi przy samej górze. Obniżenie spowodowało, że trzasków prawie nie ma, tylko sporadycznie. Jak zmierzyłem, to wysokość pedału miałem zawsze mniejszą niż podaje ksiązka serwisowa...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent trzaski ze środka skrzyni to prawdopodobnie łapa dociskowa która wychodzi do siłownika, wysprzęglika. U mnie nie raz zgrzyta przy wciskaniu i puszczaniu. Jedyna rada to przesmarować łapę w środku. Albo odkręcać skrzynię albo przesmarować dostawając się przez otwór po zdjęciu gumy osłonowej.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Zdejmujesz gumę osłonową przez którą wchodzi łapa i tam wkładasz na wprost rurkę od sprężonego smaru. Trzeba uważać aby nie napylić na tarczę sprzęgła bo skutki są oczywiste. Rozpylając smar najlepiej trzymać się pozycji na wprost. Osobiście tego jeszcze nie robiłem, ale będę musiał w najbliższych dniach jak znajdę chwilkę czasu. Przed smarowaniem dobrze jeszcze byłoby przedmuchać pył którego jest sporo w środku. Jakiś kompresorek, rurka i dmuchać
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Nic to nie dało – smarowałem w powyższy sposób łapę różnymi smarami i zawsze po krótkim czasie użytkowania różne dziwne dźwięki pojawiały się na nowo. Musi strzelać i tyle.
Ciekawe jest u mnie to, że pierwsze naciśnięcie pedału – cisza, potem jak się auto rozgrzeje pojawia się trzask przy naciskaniu i znika znowu jak przejadę sporo kilosów.
Aha, jeszcze jedno – można oczywiście tak wyregulować pedał sprzęgła, że nic nie strzela, ale wtedy ciężko chodzi i piszczy – tak być nie może, więc pamiętajcie o pozostawieniu jałowego luzu przy skoku pedału.
Ciekawe jest u mnie to, że pierwsze naciśnięcie pedału – cisza, potem jak się auto rozgrzeje pojawia się trzask przy naciskaniu i znika znowu jak przejadę sporo kilosów.
Aha, jeszcze jedno – można oczywiście tak wyregulować pedał sprzęgła, że nic nie strzela, ale wtedy ciężko chodzi i piszczy – tak być nie może, więc pamiętajcie o pozostawieniu jałowego luzu przy skoku pedału.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Witam ,mam podobny problem ze sprzeglem i chcialbym je wyregulowac jezeli jest to mozliwe a nie moge nigdzie znalezc opisu regulacji na forum wiec jak wiece gdzie to jest to prosze o linka.
- Od: 16 lip 2010, 13:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F BJ 1.8 ,99r
grzechu25i napisał(a):Witam ,mam podobny problem ze sprzeglem i chcialbym je wyregulowac jezeli jest to mozliwe a nie moge nigdzie znalezc opisu regulacji
Tu masz info: viewtopic.php?f=89&t=82182&start=20
UWAGA !
Ostrzeżenie – nie spryskujcie łapy sprzęgła (do wewnątrz przez otwór na łapę) żadnym WD-40 i w ogóle najlepiej niczym. W instrukcji serwisowej napisali, że nie wolno pryskać łożyska wyciskowego sprzęgła (a jest ono przy łapie – nr 4 na rysunku powyżej) żadnym środkiem czyszczącym, gdyż można wypłukać smar z łożyska. U mnie prawdopodobnie po psikaniu łapy różnymi ciekłymi smarami w aerozolu, piszczy to łożysko przy ruszaniu.
Teraz się zastanawiam jak przywrócić smar w łożysku bez rozbierania skrzyni i jaki zastosować. Lepszy smar biały (taki bardziej stały, za to mocne ciśnienie z puchy), czy wodnisty MoS2. Do łapy ten drugi, ale może do łożyska lepszy byłby ten pierwszy, tylko pewnie się nie "wciśnie" gdzie trzeba. Poprzednio prysnąłem raz chyba wd-40 i to był mój wielki błąd.
Przy wymianie tego łożyska to trzeba by wymienić w ogóle cały komplet sprzęgła: aisin 380 zł (docisk tarcza i łożysko), a u mnie także tylny uszczelniacz przy podporze 120 zł, robota 350 zł. 800 jak nic – nie stac mnie...
Borys spróbuj zmienić tytuł tematu....
Ostrzeżenie – nie spryskujcie łapy sprzęgła (do wewnątrz przez otwór na łapę) żadnym WD-40 i w ogóle najlepiej niczym. W instrukcji serwisowej napisali, że nie wolno pryskać łożyska wyciskowego sprzęgła (a jest ono przy łapie – nr 4 na rysunku powyżej) żadnym środkiem czyszczącym, gdyż można wypłukać smar z łożyska. U mnie prawdopodobnie po psikaniu łapy różnymi ciekłymi smarami w aerozolu, piszczy to łożysko przy ruszaniu.
Teraz się zastanawiam jak przywrócić smar w łożysku bez rozbierania skrzyni i jaki zastosować. Lepszy smar biały (taki bardziej stały, za to mocne ciśnienie z puchy), czy wodnisty MoS2. Do łapy ten drugi, ale może do łożyska lepszy byłby ten pierwszy, tylko pewnie się nie "wciśnie" gdzie trzeba. Poprzednio prysnąłem raz chyba wd-40 i to był mój wielki błąd.
Przy wymianie tego łożyska to trzeba by wymienić w ogóle cały komplet sprzęgła: aisin 380 zł (docisk tarcza i łożysko), a u mnie także tylny uszczelniacz przy podporze 120 zł, robota 350 zł. 800 jak nic – nie stac mnie...
Borys spróbuj zmienić tytuł tematu....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość