prawa strona przodu hamuje szybciej "blokuje"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez smagur » 1 lut 2009, 23:36

Podczas awaryjnego hamowania, szczególnie na mokrej nawierzchni czy na śniegu prawe koło z przodu szybciej się blokuje i szybciej traci w wyniku nagłego hamowania przyczepność. Jakie mogą być tego przyczyny proszę o sugetie... nadmienie jeszcze że mam nowe opony a zaciski (zestaw naprawczy) były robione jakieś 2 miesiące temu
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Majki88 » 2 lut 2009, 00:50

ja proponuje sprawdzić stan tarcz i klocków i sprawdzić, a najlepiej odpowietrzyć układ hamulcowy może jakiś zbłąkany pęcherzyk powietrza się znalazł
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez jacki15 » 2 lut 2009, 10:33

a rosnie pedal hamulca jak pompujesz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez fazzi » 2 lut 2009, 17:43

Ja bym stawiał na 'zastane' prowadnice klocków. Zima, sól i korozja je rusza a klocki przestają chodzić jak należy. Wystarczy że się z jednej strony blokuje bardziej jak z drugiej i opisywany efekt gotowy. Trzeba dokładnie obejrzeć
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacekm_ » 2 lut 2009, 17:53

Jeszcze przewody hamulcowe (te elastyczne) mogą to powodować, miałem tak w Fordzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Krusz » 19 maja 2010, 17:33

Mam 2.0 diesla z 2002r i z tyłu tarcze. Właśnie "oblałem" przegląd przez nierówne hamowanie tyłu. Kolega mówił że zestaw naprawczy może pomóc ale wszędzie pytają mnie sprzedawcy o średnicę tłoczka. W moim modelu jest 30 czy 35mm? A może jeszcze jakaś inna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 19 maja 2010, 22:50

35mm :) np. taki zestaw potrzebujesz: http://www.allegro.pl/item1010573359_ze ... gf_97.html
Wyszło ci nierówno hamulcem roboczym czy/i ręcznym też?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krusz » 20 maja 2010, 08:11

Czyli jednak:)
Wyszło mi że prawa strona hamuje mocniej (900/1500) a ręczy lewy mocniej (300/180) więc nie wiem już czy tylko prawą linkę wystarczy zmienić, czy lepiej dwie. Bo jak widać ręcznego nie ma jak już gdzieś wspomniałem...
Wystarczy jak kupię jeden zestaw czy muszę dwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 20 maja 2010, 11:26

To są akurat pojedyncze zestawy, są też podwójne na oba zaciski (japońskiej firmy seiken) za coś ok 120zł. Ale najpierw bym jeszcze odpowietrzył te hamulce.
Czy wymieniać parami czy nie to już twoja decyzja. Jak masz gdzieś blisko intercars czy inny sklep to może rób pojedynczo te słabsze hamulce.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez freshbratek » 20 maja 2010, 14:48

a taką prozaiczną rzecz jak ciśnienie w oponach sprawdziłeś ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Krusz » 21 maja 2010, 21:11

Kolega mechanik "rozruszał" mi te zaciski, przeczyścił wszystko i hamulec nożny działa już ok, ręczny się poprawił ale dalej jest kiepski i teraz lewy ma 19% skuteczności (16% wymagane) a prawy 12% i gość dalej mi go nie chciał przepuścić. Pytałem kolegi i mówi że teraz to już tylko zaciski wymienić. Znacie może jeszcze jakieś inne rozwiązanie? A jeśli nie to muszę wymienić od razu dwa czy starczy jeden?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Krusz » 24 cze 2010, 20:29

Zaciski wymienione, linki tylne – wymienione. A hamuje dalej słabo... Co jeszcze można zrobić? Jak zaciągnę ręczny to tylko powoli zwalnia a nie blokuje kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez freshbratek » 25 cze 2010, 20:29

jeśli ręczny nadal kiepski to trzeba wymieniać łożysko igiełkowe:)
niestety to przypadłość BJtów ;/
cena też nie mała za nie ;/ ale warto no i taniej wyjdzie niz zakup nowego zacisku :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Krusz » 25 cze 2010, 22:22

Gdzie te łożyska są? I ile one tak mniej-więcej kosztują? To da się łatwo wymienić czy musi to zrobić mechanik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 25 cze 2010, 22:38

Skoro wymieniłeś zaciski to nie łożyska. One są w mechanizmie ręcznego (pod sprężyną).
Jak naciągniesz linkę to też nic nie daje? Skoro masz nowe linki to powinna być naciągnięta do 5-7 "ząbków" przy zaciąganiu dźwigni.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krusz » 26 cze 2010, 11:09

Żeby zaciągać przy 5-7 ząbkach to musiałbym wstępnie przyblokować koła na regulacji ręcznego. Byłem na badaniu i jest lepiej niż było ale efekt nie poraża skutecznością. Wymieniłem całe zaciski z korpusami, uszczelkami, itp... Nie ma w tym tego łożyska? Ta sprężyna też była w tym zestawie więc nie bardzo wiem gdzie może być to łożysko i jak w ogóle ono wygląda. Myślałem że mechanizm ręcznego jest właśnie w tym korpusie żeliwnym... Chyba że to jest normalne że ręczny na przeglądach przechodzi w maździe "na styk"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 26 cze 2010, 17:02

Jest łożysko w zacisku. Tylko czasem w zamiennikach czy tzw. 'regenerowanych' wstawiają tulejkę z metalu.
jak wygląda zacisk pooglądaj sobie tu viewtopic.php?f=125&t=38111&start=0
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez freshbratek » 27 cze 2010, 11:54

a kto robi te regeneracje – ktoś kto się zna czy jakiś lamer:) ???
jeśli wymieniłeś zaciski na używane z allegro np to jaką masz pewność że w tych używkach nie ma tego samego problemu co w poprzednim zacisku ????
wymień łożysko to pogadamy:)...
za ręczny słaby odpowiada właśnie to łożysko
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Krusz » 28 cze 2010, 21:55

Zaciski są nówki oryginalne. Nie sądzę żeby problem był w tym łożysku :) Może się rozrusza? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323