prawa strona przodu hamuje szybciej "blokuje"
Strona 1 z 1
Podczas awaryjnego hamowania, szczególnie na mokrej nawierzchni czy na śniegu prawe koło z przodu szybciej się blokuje i szybciej traci w wyniku nagłego hamowania przyczepność. Jakie mogą być tego przyczyny proszę o sugetie... nadmienie jeszcze że mam nowe opony a zaciski (zestaw naprawczy) były robione jakieś 2 miesiące temu
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
ja proponuje sprawdzić stan tarcz i klocków i sprawdzić, a najlepiej odpowietrzyć układ hamulcowy może jakiś zbłąkany pęcherzyk powietrza się znalazł
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Ja bym stawiał na 'zastane' prowadnice klocków. Zima, sól i korozja je rusza a klocki przestają chodzić jak należy. Wystarczy że się z jednej strony blokuje bardziej jak z drugiej i opisywany efekt gotowy. Trzeba dokładnie obejrzeć
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Mam 2.0 diesla z 2002r i z tyłu tarcze. Właśnie "oblałem" przegląd przez nierówne hamowanie tyłu. Kolega mówił że zestaw naprawczy może pomóc ale wszędzie pytają mnie sprzedawcy o średnicę tłoczka. W moim modelu jest 30 czy 35mm? A może jeszcze jakaś inna?
- Od: 28 kwi 2010, 20:34
- Posty: 48
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD
35mm np. taki zestaw potrzebujesz: http://www.allegro.pl/item1010573359_ze ... gf_97.html
Wyszło ci nierówno hamulcem roboczym czy/i ręcznym też?
Wyszło ci nierówno hamulcem roboczym czy/i ręcznym też?
Czyli jednak:)
Wyszło mi że prawa strona hamuje mocniej (900/1500) a ręczy lewy mocniej (300/180) więc nie wiem już czy tylko prawą linkę wystarczy zmienić, czy lepiej dwie. Bo jak widać ręcznego nie ma jak już gdzieś wspomniałem...
Wystarczy jak kupię jeden zestaw czy muszę dwa?
Wyszło mi że prawa strona hamuje mocniej (900/1500) a ręczy lewy mocniej (300/180) więc nie wiem już czy tylko prawą linkę wystarczy zmienić, czy lepiej dwie. Bo jak widać ręcznego nie ma jak już gdzieś wspomniałem...
Wystarczy jak kupię jeden zestaw czy muszę dwa?
- Od: 28 kwi 2010, 20:34
- Posty: 48
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD
To są akurat pojedyncze zestawy, są też podwójne na oba zaciski (japońskiej firmy seiken) za coś ok 120zł. Ale najpierw bym jeszcze odpowietrzył te hamulce.
Czy wymieniać parami czy nie to już twoja decyzja. Jak masz gdzieś blisko intercars czy inny sklep to może rób pojedynczo te słabsze hamulce.
Czy wymieniać parami czy nie to już twoja decyzja. Jak masz gdzieś blisko intercars czy inny sklep to może rób pojedynczo te słabsze hamulce.
a taką prozaiczną rzecz jak ciśnienie w oponach sprawdziłeś ?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Kolega mechanik "rozruszał" mi te zaciski, przeczyścił wszystko i hamulec nożny działa już ok, ręczny się poprawił ale dalej jest kiepski i teraz lewy ma 19% skuteczności (16% wymagane) a prawy 12% i gość dalej mi go nie chciał przepuścić. Pytałem kolegi i mówi że teraz to już tylko zaciski wymienić. Znacie może jeszcze jakieś inne rozwiązanie? A jeśli nie to muszę wymienić od razu dwa czy starczy jeden?
- Od: 28 kwi 2010, 20:34
- Posty: 48
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD
jeśli ręczny nadal kiepski to trzeba wymieniać łożysko igiełkowe:)
niestety to przypadłość BJtów ;/
cena też nie mała za nie ;/ ale warto no i taniej wyjdzie niz zakup nowego zacisku
niestety to przypadłość BJtów ;/
cena też nie mała za nie ;/ ale warto no i taniej wyjdzie niz zakup nowego zacisku
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Żeby zaciągać przy 5-7 ząbkach to musiałbym wstępnie przyblokować koła na regulacji ręcznego. Byłem na badaniu i jest lepiej niż było ale efekt nie poraża skutecznością. Wymieniłem całe zaciski z korpusami, uszczelkami, itp... Nie ma w tym tego łożyska? Ta sprężyna też była w tym zestawie więc nie bardzo wiem gdzie może być to łożysko i jak w ogóle ono wygląda. Myślałem że mechanizm ręcznego jest właśnie w tym korpusie żeliwnym... Chyba że to jest normalne że ręczny na przeglądach przechodzi w maździe "na styk"?
- Od: 28 kwi 2010, 20:34
- Posty: 48
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD
Jest łożysko w zacisku. Tylko czasem w zamiennikach czy tzw. 'regenerowanych' wstawiają tulejkę z metalu.
jak wygląda zacisk pooglądaj sobie tu viewtopic.php?f=125&t=38111&start=0
jak wygląda zacisk pooglądaj sobie tu viewtopic.php?f=125&t=38111&start=0
a kto robi te regeneracje – ktoś kto się zna czy jakiś lamer:) ?
jeśli wymieniłeś zaciski na używane z allegro np to jaką masz pewność że w tych używkach nie ma tego samego problemu co w poprzednim zacisku ??
wymień łożysko to pogadamy:)...
za ręczny słaby odpowiada właśnie to łożysko
jeśli wymieniłeś zaciski na używane z allegro np to jaką masz pewność że w tych używkach nie ma tego samego problemu co w poprzednim zacisku ??
wymień łożysko to pogadamy:)...
za ręczny słaby odpowiada właśnie to łożysko
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości