Jak wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy
Z tego co piszą inni w innych tematach to wygląda to ponoć tak:
1.Przy zgaszonym silniku:
Zalewasz zbiorniczek płynem i kręcisz kierą na max w prawo i w lewo od końca do końca patrząc czy nie ubywa płynu jeżeli tak to dolewasz jeżeli zauważysz, że po kręceniu poziom się ustabilizował i nie ubywa przy kręceniu. Przechodzisz do pkt. 2.
2.Przy zapalonym silniku.
Odpalasz silnik i ponownie kręcisz na max w jedną i w drugą stronę i sprawdzasz poziom i tak aż poziom się wyrówna i nie będzie ubywać. Przechodzisz do pkt. 3.
3.Zamykasz maskę i :
a) idziesz do domu
b)jedziesz gdzieś
Dziękuje
1.Przy zgaszonym silniku:
Zalewasz zbiorniczek płynem i kręcisz kierą na max w prawo i w lewo od końca do końca patrząc czy nie ubywa płynu jeżeli tak to dolewasz jeżeli zauważysz, że po kręceniu poziom się ustabilizował i nie ubywa przy kręceniu. Przechodzisz do pkt. 2.
2.Przy zapalonym silniku.
Odpalasz silnik i ponownie kręcisz na max w jedną i w drugą stronę i sprawdzasz poziom i tak aż poziom się wyrówna i nie będzie ubywać. Przechodzisz do pkt. 3.
3.Zamykasz maskę i :
a) idziesz do domu
b)jedziesz gdzieś
Dziękuje
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
mam jedno pytanie jaki jest dedykowany płyn do wspomagania kierownicy dla modelu 323F BA Z5 bo mam taki problem ze w zbiorniku jest na minimum
mam jedno pytanie jaki jest dedykowany płyn do wspomagania kierownicy dla modelu 323F BA Z5 bo mam taki problem ze w zbiorniku jest na minimum smutny
daniello88 napisał(a):mam jedno pytanie jaki jest dedykowany płyn do wspomagania kierownicy dla modelu 323F BA Z5
Witam! Dexron II, 1,3-1,4 litra.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
dolać mozna jakis uzupełniacz czy trzeba wymienic cały ?
odłaczyłem wąz spuściłem płyn ze zbiornika i układu do butelki przy wl. silniku parę ostrych skrętów .
zalalem nowy pompa zassała i jest GIT , jakby ciszej pompa chodzi a stary płyn to był brunatny syf ,maź jakas
płyn Dexron II marki Haldfrords 24 zł.
odłaczyłem wąz spuściłem płyn ze zbiornika i układu do butelki przy wl. silniku parę ostrych skrętów .
zalalem nowy pompa zassała i jest GIT , jakby ciszej pompa chodzi a stary płyn to był brunatny syf ,maź jakas
płyn Dexron II marki Haldfrords 24 zł.
Hmm,
zastanawia mnie skąd wiecie jaki jest stan ilościowy płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
U mnie jest czarny kubek z żółtą zakrętką , zakrętka ma dwa oringi gumowe, na dnie widzę ciecz, kubek ma też białe nieprzeźroczyste oczko na górze.
GDZIE jest miarka?
zastanawia mnie skąd wiecie jaki jest stan ilościowy płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
U mnie jest czarny kubek z żółtą zakrętką , zakrętka ma dwa oringi gumowe, na dnie widzę ciecz, kubek ma też białe nieprzeźroczyste oczko na górze.
GDZIE jest miarka?
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
Czy moglby ktos napisac jak zlac plyn z ukladu wspomagania w 323 ba 94-98 i czy potem trzeba odpowietrzyc uklad i jesli tak jak to zrobic?
http://www.zielonymail.com/pages/ptp.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp1.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp2.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp1.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp2.php?refid=bezzebny
- Od: 21 paź 2008, 18:24
- Posty: 16
- Skąd: Oleśnica/Wrocław
- Auto: Była Mazda 323 BA || Alfa Romeo 156 jest
Właśnie właśnie,
Jak w bj wylać płyn z układu? Jest przy pompie jakiś zawór – korek? Czy może w innm miejscu jest punkt spustowy, Pytam, bo zniknęło mi wspomaganie, mimo, że płyn jest w wyrównawczym i jedyne co mi przychodzi przed szukaniem pomocy u mechanika to całkowita wymiana we własnym zakresie.
Jak w bj wylać płyn z układu? Jest przy pompie jakiś zawór – korek? Czy może w innm miejscu jest punkt spustowy, Pytam, bo zniknęło mi wspomaganie, mimo, że płyn jest w wyrównawczym i jedyne co mi przychodzi przed szukaniem pomocy u mechanika to całkowita wymiana we własnym zakresie.
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
Witam. Możecie napisać jak wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy i jak później odpowietrzyć ten układ w Bj? Muszę wymienić płyn ponieważ zmienił kolor z czerwonego na czarny. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Po otrzymaniu info od ambraj10 (dzieki wielkie raz jeszcze ), teraz wiem i bede cos z tym fantem robił w wolnej chwili. Dla tych ktorzy maja jeszcze wątpliwości o samym płynie do układu wspomagania jest zamieszcony artykuł tu:
http://www.autoflesz.pl/artykuly/3731,P ... owiada.htm
oraz
http://209.85.129.132/search?q=cache:D- ... lnk&gl=pll
Mam nadzieje ze to komuś się przyda. Pozdrawiam
http://www.autoflesz.pl/artykuly/3731,P ... owiada.htm
oraz
http://209.85.129.132/search?q=cache:D- ... lnk&gl=pll
Mam nadzieje ze to komuś się przyda. Pozdrawiam
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Ja również sie zastanawiam nad wymianą gdyż mam uszkodzoną chłodniczke wspomagania i nabyłem już nową... Jaki płyn polecacie do Mazdy 323F BA z silnikiem 1.8 ? Ostatnio zlałem do pojemnika bo miałem zamiar po wymianie chłodniczki wlac ten sam, ale okazało się, że złą chłodniczke mi przysłano więc nic nie zrobiłem. Poskładałem to spowrotem i przy skręcaniu do oporu lekko mi zapiszczy... Dodam, że po poskładaniu pokreciłem kierownicą na sucho potem odpaliłem i pompa dziwnie chodziła, ale pokreciłem juz na odpalonym jeszcze troche noi dolałem tą odrobinke co zlałem z węża i jest ok prócz tego piszczenia...
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Producent zaleca zalewać ATF M-III lub Dextron II . Ja zalałem Mobil ATF 220 i jest ok bez żadnych zgrzytów. Koszt 1l buteleczki 23 zl. ), a po zalaniu ostało mi się 400 ml , wiec wystarczy na ew. dolewki. Jeśli nie pomoże wymiana oleju to odkładaj na pompę. Ps. Nie piszemy własnych postów pod postem
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, 19:29 przez Erastotenes, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Witam!
Zastanawiam się nad wymianą plynu. Objawy mam takie przy wyjeżdzaniu z parkinku (wolna prędkość kręcenie kierownicą zimny silnik) slychać czasem jakieś przeskoki( gruchnięcia hehe) później jest ok. i ostatnio zauważylem że sporadycznie przy skręcaniu podczas normalnej jazdy coś piszczy z przodu. Plyn w normie- czarny.
Zastanawiam się nad wymianą plynu. Objawy mam takie przy wyjeżdzaniu z parkinku (wolna prędkość kręcenie kierownicą zimny silnik) slychać czasem jakieś przeskoki( gruchnięcia hehe) później jest ok. i ostatnio zauważylem że sporadycznie przy skręcaniu podczas normalnej jazdy coś piszczy z przodu. Plyn w normie- czarny.
TYLKO MAZDA POZWOLI CIESZYĆ SIĘ JAZDĄ
- Od: 25 wrz 2009, 08:16
- Posty: 6
- Skąd: Jawor
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości