Pomiar łączników stabilizatora
Stanąłem przed problemem wymiany łączników stabilizatora w mojej maździe. Niestety okazało się, że kupno zamienników jest o tyle skomplikowane, że nie pasują one rozmiarami (w każdym bądź razie są rozbieżności) do mojego modelu.
Po konsultacji z mądrzejszymi ode mnie (dzięki Marko! ), okazało się, że wystarczy je tylko zmierzyć i zamówić w http://www.ramech.pl/. Niby proste nie (teraz wiem, że proste)?
No dobra – ale ja nie wiem jak takie łączniki wyglądają i gdzie dokładnie są! Mam nadzieję, że ta fotorelacja pomoże tym, którzy jak ja nie bardzo się w sprawach mechanicznych orientują .
U mnie rozmiary łączników to:
-przód około 27cm
-tył około 16.5cm
Poniżej fotorelacja jak dokonać pomiaru (łączniki zaznaczone czerwoną otoczką):
1) Łączniki mierzymy zwykłym centymetrem (może być krawiecki). Interesuje nas odległość od mocujących śrub.
2) Łączniki z przodu.
Skręcamy maksymalnie koła – w prawo gdy mierzymy z lewej strony.
Trochę ciasno, ale da się zmierzyć.
3) Łączniki z tyłu.
Tu potrzebujemy lewarek – podnosimy tył samochodu maksymalnie jak się da (uwaga na miejsce oparcia lewarka – na ostatnim zdjęciu).
Po konsultacji z mądrzejszymi ode mnie (dzięki Marko! ), okazało się, że wystarczy je tylko zmierzyć i zamówić w http://www.ramech.pl/. Niby proste nie (teraz wiem, że proste)?
No dobra – ale ja nie wiem jak takie łączniki wyglądają i gdzie dokładnie są! Mam nadzieję, że ta fotorelacja pomoże tym, którzy jak ja nie bardzo się w sprawach mechanicznych orientują .
U mnie rozmiary łączników to:
-przód około 27cm
-tył około 16.5cm
Poniżej fotorelacja jak dokonać pomiaru (łączniki zaznaczone czerwoną otoczką):
1) Łączniki mierzymy zwykłym centymetrem (może być krawiecki). Interesuje nas odległość od mocujących śrub.
2) Łączniki z przodu.
Skręcamy maksymalnie koła – w prawo gdy mierzymy z lewej strony.
Trochę ciasno, ale da się zmierzyć.
3) Łączniki z tyłu.
Tu potrzebujemy lewarek – podnosimy tył samochodu maksymalnie jak się da (uwaga na miejsce oparcia lewarka – na ostatnim zdjęciu).
Ostatnio edytowano 26 kwi 2011, 09:05 przez adalbertus, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 3 mar 2006, 15:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
a tak z ciekawości to jakie masz objawy, że je wymieniasz ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 15:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
polnik@studio napisał(a):a tak z ciekawości to jakie masz objawy, że je wymieniasz ?
Zaczęło się od chrobotania w prawym przodzie (diagnoza mechaników – amortyzatory, potem, wahacze, potem gumki łącznika stabilizatora) – do tego doszło głośne stukanie w lewym przodzie (praktycznie przy każdej nierówności).
Koszt części nie tragiczny – oryginalne gumki około 100zł za 4 sztuki, łączniki za 4 szt z przesyłką 120zł (oryginał kosztuje 150zł szt).
- Od: 3 mar 2006, 15:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
Hej!!
Dlaczego te zdjęcia się nie wyświetlają??
Adalbertus, daj je jeszcze raz :–)
Dlaczego te zdjęcia się nie wyświetlają??
Adalbertus, daj je jeszcze raz :–)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):Hej!!
Dlaczego te zdjęcia się nie wyświetlają??
Adalbertus, daj je jeszcze raz :–)
Już naprawione. Przynajmniej wiem, że ktoś to czyta
- Od: 3 mar 2006, 15:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
uż naprawione. Przynajmniej wiem, że ktoś to czyta zeby
A tak czytam profilaktycznie...mnie pewnie kiedyś też to czeka...oby nie prędko ;p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam, mam takie pytanie – lada dzień będę wymieniał te nieszczęsne łączniki. Części już mam – choć był problem z ich znalezieniem, ale to już za mną. Ale w warsztacie zajmującym się moją Madzią powiedziano mi, że trzeba będzie coś tam ciąć palnikiem. Trochę mnie to przeraziło. Dajcie znać, czy jest to konieczne. Na zdjęciach widać wyraźnie, że ich wymiana powinna się ograniczyć do odkręcenia dwóch śrub. Czyżby one się tak zwyczajowo zapiekały, że kolesie mi tak powiedzieli, czy może chcą pójść na skróty. Dodam, że wcześniej nie miałem z nimi żadnych problemów i wszystko, co robili przy aucie jest ok. Adalbertus – wielkie dzięki za ten temat. Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2007, 16:53
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ '00 DiTD
chyzio napisał(a):Ale w warsztacie zajmującym się moją Madzią powiedziano mi, że trzeba będzie coś tam ciąć palnikiem.
Witam!Najpierw trzeba spróbować odkręcić nakrętki a jak nie da rady to odciąć fleksem.Ja tak u siebie robiłem tylko ostrożnie żeby nie naruszyć drążka stabilizatora.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):chyzio napisał(a):Ale w warsztacie zajmującym się moją Madzią powiedziano mi, że trzeba będzie coś tam ciąć palnikiem.
Witam!Najpierw trzeba spróbować odkręcić nakrętki a jak nie da rady to odciąć fleksem.Ja tak u siebie robiłem tylko ostrożnie żeby nie naruszyć drążka stabilizatora.
Dokładnie tak, przednie nie dały się odkręcić i znajomy, który wszystko mi wymieniał obciął gumówką – ale fakt blisko jest drążek więc ostrożnie
- Od: 3 mar 2006, 15:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
Dzięki za odpowiedź, tylko że ja nie wiem co to jest fleks lub gumówka – wiecie, wykształcenie humanistyczne Rozumiem, że to coś na kształt piłki do metalu... No nic, po prostu powiem w warsztacie, żeby byli ostrożni. Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2007, 16:53
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ '00 DiTD
chyzio napisał(a): fleks
Innaczej kontówka.
Taka jak ta tylko że mniejsza.
http://www.allegro.pl/item294839426_kon ... g23sr.html
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik – ok, już wiem. Dzięki za linka. Maszyna wygląda na groźną, więc stąd te ostrzeżenia o możliwości ewentualnych uszkodzeń innych elementów. No nic, w poniedziałek jestem umówiony w warsztacie, więc wieczorem napiszę, jak przebiegła operacja
- Od: 7 maja 2007, 16:53
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ '00 DiTD
Witam, sorki że się nie odezwałem – nawał spraw. Otóż naprawa przebiegła chyba bardzo dobrze, bo w tej chwili nie ma już tego charakterystycznego łomotania na każdej nierówności, a i auto zachowuje się pewniej. Rzeczywiście – jak mi powiedział mechanik, który to robił – nie obeszło się bez cięcia, ale problemów nie było. Taka dygresja – ciąć podobno trzeba, bo śruby w japońcach – w przeciwieństwie do europejczyków mają zabezpieczenie imbusem, który to właśnie się zapieka, a nie zawleczką – ale może coś pokręciłem... Nie wiem ile kosztowały łączniki (na pewno zamienniki), ale koszt całej operacji – łącznie z robocizną zamknął się w 450 złotych
- Od: 7 maja 2007, 16:53
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ '00 DiTD
chyzio napisał(a): ale koszt całej operacji – łącznie z robocizną zamknął się w 450 złotych
Witam!Dużo zapłaciłeś.Firma ramech do BJ-ki sprzedaje po 22 zł/szt.Strona www.ramech.pl .Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Witam!Dużo zapłaciłeś.Firma ramech do BJ-ki sprzedaje po 22 zł/szt.Strona www.ramech.pl .Pozdrawiam
No to ładnie, więc ja chyba zamówię stąd Ktoś sprawdzał, dobre części, warte polecenia
- Od: 8 lis 2007, 23:44
- Posty: 37
- Skąd: Grudziądz / York(UK)
- Auto: Mazda 6 2,2 D TS 2009r. (163)
cisiel napisał(a):Ktoś sprawdzał, dobre części, warte polecenia
Ja wymieniłem w zeszłym roku wiosną i narazie nie narzekam.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość