Śruby do regulacji zbieżnosci w tylnym zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez boszax » 30 lip 2014, 21:45

Niedawno zakupiłem Mazde 323F Bj z 2001 r. i pomalutku doprowadzam ja do stanu jaki mnie zadowoli a jestem hm dosyć wybredny :> Przyszła pora na geometrię a dokłądnie samą zbieżność. Mam swój sprzęcik do pomiarów i wyszło mi, że lewe tylne koło mam na tzw 0 a prawe tylne jest 2mm zbieżnie. Chciałbym to skorygować i ustawić oba koła na 0. Pierwszy raz mam do czynienia z zawieszeneim wielowahaczowym i chciałbym sie zapytac o tą śrubę do regulacji. W jaki sposób się nia reguluje? I czy komuś udało się ją odkręcić bo z tego co czytałem to zapiekają się na amen. Ja narazie nic nie ruszałem tylko spsiukałem Wdekem ale mam zamiar zaopatrzyć sie w lepsze specyfiki do zapieczonych śrub ;)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez pawlo1030 » 5 sie 2014, 09:35

Witam.
ostatnio robiłem u siebie geometrię i na wszelki wypadek zakupiłem nowe śruby do regulacji. koszt śruby z nakrętką 100zł x2 . gość od geometrii jedną odkręcił i dało się regulować druga nie. wymieniłem obie i jest ok.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Arek75 » 5 sie 2014, 10:20

U mnie też były zapieczone ale palnikiem dało radę

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez boszax » 5 sie 2014, 19:48

Ja swoje mocze w specyfiku do zapieczonych śrub. Palnika nie użyje – będzie po tulejkach wahaczy ;/
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez boszax » 7 sie 2014, 19:24

Udało mi się odkręcic nakrętkę tej śruby i mam pytanie czy tulejka w której siedzi śruba jest gwintowana ? Śruba dostała kilka porządnych młotów i ani drgnęła – czyżby tak mocno była zapieczona z tulejką? :|
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez pawlo1030 » 7 sie 2014, 20:01

niestety tulejka lubi ,,zamarznąć" razem ze śrubą. dobrze mieć nową na wymianę.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez boszax » 7 sie 2014, 20:51

Ale nową tulejkę czy śrubę? Jakieś pomysły jak wyrwac tą śrubę z tej tulei? Może użyć większego młota, bo dzisiaj to sie cykałem że ta śrba może być wkrecona w tą tuleję, ale skoro jest tylko wsadzona to trzeba użyc konkretniejszych argumentów :D
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez pawlo1030 » 8 sie 2014, 06:19

nowa śruba, tuleja jest metalowo gumowa i podobno nie ma zamienników, trzeba cały drążek wymienić.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez xedos1972 » 8 sie 2014, 07:41

Ja do opornych śrub używam płynu hamulcowego strzykawka +igła w ciężko dostępne miejsca (stary sposób gdy nie było specyfików ) i czekamy aż powoli będzie się wgryzał , jak złapała to na brzegach i nie sądzę aby zardzewiała w środku .
Uderzenia młotkiem są neutralizowane przez gumę tulei i jeśli nie będzie dostępu do środka tulei czyli części metalowej w którą wchodzi aby ją podeprzeć z drugiej strony aby uderzenia miały swoją siłę to będzie ciężko ją wybić ,musiał być porządnie walić ale ryzyko jest bardzo duże że uszkodzisz śrubę i oberwiesz tuleje .U mnie nie było problemów a wiek auta taki sam ( może mniej soli u mnie sypią)
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez boszax » 8 sie 2014, 12:51

U mnie raczej zapiekła się konkretnie – zreszta jak wiele srub w tym aucie – w tym samochodzi nic łatwo nie przychodzi. Japońska technologia – roboty produkuja a nie potrafią samochodu zabezpieczyć antykorozyjnie. <nie>
Kupiłem, ale denerwuje mnie to auto zwłaszcza gdy coś chce przy nim zrobić – co innego w trasie, DiTD to fajna sprawa :D
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323