Witam.
Miałem ogromny problem z sondami lambda, w końcu mam założone na 100% sprawne i po wielu czynnościach, testach i warsztatach wniosek w moim autku jest jeden: wymiana katalizatora.
Jednak dla mnie laika w tej kwestii... jest mały kłopot.
Pytanie: czy kupić używany? Jeśli tak to... jak on wygląda? Jak go szukać? Od razu wyprzedzam odpowiedzi, że nie chcę żadnych innych rozwiązań typu strumienic, tłumików, rurek itp – chcę aby było tak jak jest – wymienić uszkodzoną część czyli katalizator. Albo może lepiej go naprawić (słyszałem o regeneracji)? Nowy to trochę droga inwestycja... Proszę o jakąś pomoc
Katalizator – nowy? używany? jaki szukać?
Strona 1 z 1
Możesz spróbować kupić używkę, bo za nowy pewnie wyrwie Cie cena z butów.
Np taki:
http://allegro.pl/katalizator-mazda-323f-i4147275421.html
Nie lepiej zostawić go jak jest, i po prostu drugą sonde wkręcić w tulejkę i dopiero w wydech?
Np taki:
http://allegro.pl/katalizator-mazda-323f-i4147275421.html
Nie lepiej zostawić go jak jest, i po prostu drugą sonde wkręcić w tulejkę i dopiero w wydech?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
A co powoduje takie rozwiązanie? Mi zależy na tym aby wszystko poprawnie pracowało. Jeśli katalizator jest uszkodzony to chyba należy go wymienić czy nie...? Dzięki tej aukcji przynajmniej wiem jak on wygląda
---------------
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
A powoduje to że druga sonda, ta która jest za katalizatorem, łapie mniej spalin. Czyli stosuje się to jak wycinamy kata.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Tylko, że ja nie chcę nic wycinać tylko wymienić na nowy... nie inaczej.
---------------
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Oczywiście pojawił się problem – wymiana bez problemowa lecz oprócz samego katalizatora jest potrzebny zestaw montażowy czyli dwie specjalne uszczelki z obu stron. Katalizatorów wszędzie pełno ale uszczelek nie ma... w serwisie Mazdy – czas oczekiwania ok 2 tyg :/ Może ktoś ma jakiś pomysł? Czy tylko tak pozostaje...?
---------------
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Uszczelka to czasem nie jest tylko podkladka miedziana. Jesli tak, to daj stara mechanikowi aby wygrzal palnikiem, sta ie sie plastyczna. I zamontuj stare podkladki. Miedziane sa u mnie w wydechu mam co prawda kleko ale roznic nie powinno byc w sposobie laczenia.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
7 na 10 serwisów po kontakcie telefonicznym sugeruje wymianę na nowe. Pozostałe 3 – niby zaproponowały możliwość wymiany na starych ale nie dają gwarancji jak długo to pochodzi poprawnie. @ewemarkam – zapytam Twojej rady u mechanika.
---------------
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Nowicjusz świata Mazdy... wkraczający w nowy etap życia:)
No moze juz nie taki nowicjusz... :P
_________________
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości