Pedal hamulca wpada w podłoge

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tommatiz » 20 lut 2013, 23:30

Witam. Było kilka podobnych tematów z hamulcami ale u mnie w BJ 2001 Diesel 101 km jest coś dziwnego. Dziś wymieniałem tłoczek wraz z gumkami z przodu bo stary skorodował i gumki sparciały. Dałem nowe miedziane uszczelki wszystko cacy. ale... Nie wiem czy wcześniej tak było bo nie zauważyłem ale dziś po odpowietrzeniu w sumie jednego koła tam gdzie wymieniałem jest coś takiego. Na wyłączonym silniku po kilku wcisnięciach hamulca pedal twardy i sztywny. Natomiast na uruchomionym silniku po kilku wciśnięciach pedal robi się bardzo sztywny i jak go trzymam to bardzo powoli wpada do podłogi. Jazda próbna wypadła OK hamuje idealnie. natomiast martwi mnie to wpadanie hamulca. Sprawdzałem wszystkie koła i sucho na odpowietrznikach przewodach i tłoczkach. czy problem może tkwić w pompie?? przypomne żę na silniku wyłączonym pedal jest sztywny i nie wpada. Dzięki pzdr
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 12:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez Neonixos666 » 21 lut 2013, 01:05

wszystko jest ok moim zdaniem tak ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 21 lut 2013, 08:27

Normalny objaw, pompując pedał na pracującym silniku wykorzystujesz podciśnienie. A jak trzymasz już pedał wciśnięty to silnik dobija sobie podciśnienia i dlatego pedał powoli schodzi niżej. Jak pod pompujesz za szybko i parę razy to nawet zapali Ci się kontrolka ręcznego. Ale w tym wypadku jest to informacja o zbyt małym podciśnieniu w układzie, ona po chwili gaśnie. Także jak napisał kolega wyżej jest to normalne.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Micha3l » 21 lut 2013, 09:42

Zgadzam z kolegami :) , u mnie w benzynie przy szybkim pompowaniu hamulcem spadają nawet na chwile obroty, a wszystko przez podciśnieniowe wspomaganie układu.
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez tommatiz » 21 lut 2013, 22:38

Witam. Zgadzam się poniekąd z Wami i nawet dołącze że szybkie pod pompowanie pedałem powoduje zapalenie na chwilke kontrolki ręcznego. Ale jak to wytłumaczyć z innymi samochodami z ABS i wspomaganiem?? Tam pedały są sztywne bez względu na to czy silnik jest uruchomiony czy zgaszony. Zapytam jednego mechanika MacGyvera być może coś wymyśli albo i nie i na pewno podzielę się z Wami. A jeszcze pytanko. Czy może mi ktoś dokładnie z obrazować jak dojść do regulacji ręcznego hamulca w kabinie?? Ponoć zaślepka do zdjęcia ale która??? Obudowa drążka to dwa duże plastiki a sam ręczny nie ma zaślepki. Dodam żę mazda 323 2001 rok BJ. Będę wdzięczny za jakieś info bądź zdjęcie co mam odkręcić itd. Pzdr i zostaję w kontakcie.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 12:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2013, 17:14

przy ręcznym jest taka wygięta zaślepka z gumą, musisz zaciągnąć ręczny i pociągnąć ją do góry. Po potem klucz 10 i jedziesz :).
Nic nie wymyślaj z tymi hamulcami, wszystko jest dobrze a szukasz dziury w całym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gik » 22 lut 2013, 23:09

Kolego, przed mazdą miałem peugeota 406 z abs i hyundaia z abs i wszędzie opadały pedały na zapalonym silniku, powoli ale do zera, myślę, że winna jest temu pompa abs (taka jej właściwość), bo w układach bez niej tego nie ma, jak hamulce brzytwy to wszystko ok
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez tommatiz » 24 lut 2013, 22:12

Witam i dziękuję z tą zaślepką ręcznego. Co do hamulców to jeszcze coś sprawdze i dam Wam znac jak coś dostrzegę. Dzięki pzdr
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 12:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323