Strona 2 z 16

PostNapisane: 29 sty 2005, 10:57
przez nemi
Podałeś 3 cytaty. Ostatni z nich POCHWALIŁEM!!!!!!!!!
nemi napisał(a):Czy nie można tego napisać od razu bez besztania kogoś? I tak dla przeciętnego człowieka to nic nie znaczy (np. dla mnie), ale chociaż widać dobrą wolę


Środkowy mówi o tym, że coś jest zepsute – a tyle to już ja powiedziałem w pierwszym poscie...

nemi napisał(a):To nie oznacza tylko zaciągniętego ręcznego, ale też AWARIĘ układu hamulcowego.


Tak więc uważam, że jestem obiektywny.

PostNapisane: 29 sty 2005, 12:23
przez luca
A ja jednak stoję po stronie nawet czasej ostrej, ale jednak krytyki. Po prostu udzielanie rad czysto teoretycznych, nie weryfikowanych w przypadku elementów newralgicznych w samochodzie (hamulce, układ kierowniczy, etc.), jest nierozsądne. I jeśli ktoś na prawdę nie ma pojęcia, niech się udziela w przypadku zaparowanych szyb. To zbyt poważne tematy, by laicy mogli sobie teoretyzować, a inni na tej podstawie dokonywać cudów kowalstwa artystycznego.

Co do systemów typu ABS, to tak ja napisał nightcomer. Po poradach osób typu Newbie, Jaksa, Długi człowiek czujący suę na siłach bierze się za to sam, a Ci którzy nie są z mechaniką za pan brat, powinni natychmiast udać się do dobrego serwisu. Szkoda na szali kłaść własne życie, a po drugiej stronie kwotę 200 zlotych.

PostNapisane: 29 sty 2005, 12:41
przez nemi
luca napisał(a):A ja jednak stoję po stronie nawet czasej ostrej, ale jednak krytyki

Ja też, pod warunkiem, że nikogo nie uraża :)

luca napisał(a):Po prostu udzielanie rad czysto teoretycznych, nie weryfikowanych w przypadku elementów newralgicznych w samochodzie (hamulce, układ kierowniczy, etc.), jest nierozsądne.

Waldi napisał: spróbuj zrobić to i tamto zanim pojedziesz do serwisu (może pomoże). Nie radził, żeby wyciągnąć żarówki od abs-u :D

PostNapisane: 30 sty 2005, 19:10
przez waldi
Widzę ,że złapaliście sobie chłopca do bicia i za razem ,,Morderce"., a to trochę przesada.Proszę dokładnie przeanlizować mój tekst, gdzie mówie o suchej powierzchni ,a nie mokrej lub z lodu,a dolanie płynu do maxa silnika nie zatrze.Tekst typu narażenie życia to w ogóle dno i kompletna bzdura i brak jakichkolwiek zachamowań emocjonalnych w stosunku do omawianej sprawy.Podzieliłem ,się informacją z kolegą z forum bo jeżeli chodzi o kontrolkę ręcznego w mojej madzi na forum rozwiązaliśmy ten problem,a z kontrolką ABS miałem podobną sytuację w Lancerze ,wtedy to pomogło.Fakt, że nie świeciły się razem dwie kontrolki, ale to nie oznacza ,żeby z małej sprawy na forum( lub pseudo Forum) bo na normalnym Forum można ,normalnie "podyskutować robić taką sprawę.Pozdrowienia Waldi. Ps.ciężko mnie wyprowadzić z równowagi z racji wykonywanego zawodu ,ale podziwiam,, luca"czy ,,muca" za kowalstwo artystyczne.

PostNapisane: 31 sty 2005, 23:31
przez Długi
newbie napisał(a):nemi napisał:
Nie każdy pracuje w super-hiper serwisie.


I bardzo dobrze...dlatego część samochodów jest pod dobrą opieką


Newbie za ten text respect (myślimy o tym samym? hihi)

PostNapisane: 2 lut 2005, 15:22
przez megatomi
Postąpiłem wg wskazówek newbie: założyłem mostek między TBS a GND w DLC i właczyłem zapłon:
– 1xdługie mignięcie 4xkrótkie
– 4xdługie 3xkrótkie
– 4xdługie 7xkrótkie...
I co dalej? Aha po odpaleniu powtarza się to samo...

PostNapisane: 2 lut 2005, 16:20
przez Gekon
A czy mogą Panowie i PAnie jak sa na forum podpowiedzieć mi czemu kontrolka od poduszki czasem się zapala i mryga. Jak auto stoi spokojnie to nie mruga, jak jadę i dołki sa to zaraz mnie drażni. Może trochę prosto to objaśniłem, ale nie bardzo się znam na tym. I jeszcze pytanie – czemu zapali się napis HOLD po uruchomieniu auta, ale nie zawsze – skrzynia automat.. "CZY TO AUTO ŻYJE WŁASNYM ŻYCIEM" <lol> .

Dzięki za info.

ps. Jadę co prawda jutro do Jaksa i może niepotrzebnie pytam, ale w ten sposób może sam coś zrobię za poradą forumowiczów.

Pozdro :D

PostNapisane: 2 lut 2005, 16:42
przez newbie
megatomi napisał(a):Postąpiłem wg wskazówek newbie: założyłem mostek między TBS a GND w DLC i właczyłem zapłon:
– 1xdługie mignięcie 4xkrótkie
– 4xdługie 3xkrótkie
– 4xdługie 7xkrótkie...
I co dalej? Aha po odpaleniu powtarza się to samo...


Brawo,

14- nadajnik prędkości koła t/l
43- nadajnik prędkości koła t/l
47- nadajnik prędkości koła t/p ? hmmm chyba powinno być 48 (4 długie i 8 krótkich) sprawdź jeszcze raz.

Teraz znajdź sobie na forum jak się kasuje błędy ABS-u w Twoim aucie...zrób to, pojedź kawałek z prędkością powyżej 10 km/h i ponów odczyt błędów....zostaną wtedy tylko te pewne.

Powodzenia,

PostNapisane: 2 lut 2005, 18:09
przez megatomi
Dzięki, tak zrobię i napiszę co "wyszło".

PostNapisane: 2 lut 2005, 18:22
przez Paweł
Dopisz w tytule jakich kontrolek, a w podtytule jakiego samochodu i silnika pytanie dotyczy.

PostNapisane: 14 lut 2005, 22:25
przez megatomi
Komputer zresetowany – odpalam, jadę, zapala się ABS zaraz potem (!).
Robię mostek:
1xdługie mignięcie 3xkrótkie
4xdługie 3xkrótkie
4xdługie 7xkrótkie
I tak ta sekwencja powtarza się w "kółko".
Przy odpalonym silniku to samo....

PostNapisane: 15 lut 2005, 11:01
przez megatomi
Newbie podrzuć solucję...
Dzięki

PostNapisane: 15 lut 2005, 16:14
przez newbie
megatomi napisał(a):Newbie podrzuć solucję...
Dzięki


Proszę, oto ona:

NAPRAW !!





hihi

Spoko, wszystkie DTCs masz od jednego czujnika, czyli prawego tylnego.
Przede wszystkim uzbrojony w omomierz zmierz rezystancję tego czujnika po uprzednim rozpięciu jego złącza (znajduje się pod plastikową wykładziną boku tylnego) ma być 1,5kOhm +– 0,3. Jeśli będzie tyle podnieś to koło i podłącz w miejsce omomierza woltomierz (AC) i przy pokręcaniu kołem powinieneś uzyskać napięcie od 0,2 do 1,2 V (~).

Jeśli będziesz miał przerwę to spróbuj odizolować przewody przy samym czujniku i tam sprawdzić rezystancję. Zdarza się dosyć często uszkodzenie samych przewodów.

Jeśli zrobisz powyższe będziesz wiedział czy na pewno musisz kupić czujnik prędkości koła.

Powodzenia,

Grzegorz

PostNapisane: 16 lut 2005, 21:24
przez Gekon
Czy ktoś wie co oznacza kod 52 na poduszce powietrznej. Lampka kontrolki poduszki mryga pięć razy, przerwa, dwa razy i pewien czas cisza, i znów to samo.

626 '99 1.8 GF

PostNapisane: 23 cze 2005, 18:00
przez Gość
Chcialem odswiezyc watek dolaczajac sie do pytania. Mam bardzo podobne objawy:

<reklama>
SUPER INTELIGIENTNY ABS – WYLACZA SIE NA LATO
</reklama>

Smiesznie to brzmi ale dokladnie tak mam. Teraz ABS nie dziala – pala sie diody ABS i hamulca recznego. Jesienia wraz z przyjsciem pierwszych mrozow przy ktoryms uruchomieniu samochodu ABS sie wlaczy a obie diody zgasna. Na wiosne jak sie zrobi cieplej, w pewnym momencie w czasie hamowania pedal hamulca niepotrzebnie "wymasuje" stope i wylaczy ABS – zaswieca sie ww 2 kontrolki. Skad wiem ze tak bedzie? Ano bo tak juz jest od 2 lat.

Jest to na tyle zabawne, ze nie chcialo mi sie tego ruszac, ale sie w koncu zmobilizowalem.

Przeprowadzilem diagnostyke:
1. Zwarlem TBS z GND w zlaczu giagnostycznym i wlaczylem zaplon. Pokazalo 13 i 51.
2. Wlaczylem silnik i zrobilem to samo – pokazalo 13 i 51.

Probowalem zresetowac komputer ale albo mi sie nie udalo (odpialem kleme uziemiajaca z akumulatora i wcisnalem pedal hamulca na 30s) albo jest po prostu ciagle to samo.

Wiem, ze 13 oznacza prawy tylny czujnik a 51 stan awaryjny. Wyczytalem, ze mam teraz potraktowac czujnikiem elektrycznym ten czujnik ABS, tylko gdzie go znalesc – "pod plastikiem z tylu na boku" nic mi nie mowi – moze ktos opisac dokladnie jak go znalesc?

Acha – forum jest genialne – tak to mozna sie bawic w mechanika ;–)

Pozdrowienia,

MiG

PostNapisane: 25 cze 2005, 00:22
przez Gość
Ping – czy ktos moglby pomoc? Chodzi o czujnik ABS od prawego tylnego kola w 626 '99 GF 1.8i – gdzie go szukac? Gdzie jest mityczna wtyczka do ktorej mozna podpiac czujnik? Prosilbym o opis jak dla kompletnego lajkonika...

PostNapisane: 28 cze 2005, 19:40
przez tadziol
a na moje oko padła elektronika pod modulatorem ABS-u
standart(woda)

PostNapisane: 18 lis 2005, 13:14
przez Stu
newbie
newbie napisał(a):Przede wszystkim uzbrojony w omomierz zmierz rezystancję tego czujnika po uprzednim rozpięciu jego złącza (znajduje się pod plastikową wykładziną boku tylnego) ma być 1,5kOhm +– 0,3. Jeśli będzie tyle podnieś to koło i podłącz w miejsce omomierza woltomierz (AC) i przy pokręcaniu kołem powinieneś uzyskać napięcie od 0,2 do 1,2 V (~).

czy te same warosci beda dla 323F BG?

PostNapisane: 18 lis 2005, 14:30
przez magicadm
Stu napisał(a):newbie
newbie napisał(a):Przede wszystkim uzbrojony w omomierz zmierz rezystancję tego czujnika po uprzednim rozpięciu jego złącza (znajduje się pod plastikową wykładziną boku tylnego) ma być 1,5kOhm +– 0,3. Jeśli będzie tyle podnieś to koło i podłącz w miejsce omomierza woltomierz (AC) i przy pokręcaniu kołem powinieneś uzyskać napięcie od 0,2 do 1,2 V (~).

czy te same warosci beda dla 323F BG?



zawsze możesz porównać z drugim kołem...

PostNapisane: 15 cze 2007, 14:47
przez Iwan002
Chciałem zapytać – co było przyczyną swiecenia kontrolek – mam ten sam problem...... prawy przód – gdzie mam szukać? Jaki kod ma się pojawić po zwarciu?
Byłem już w serwisie skasowali 8dych -pokazali mi które koło i to wszystko. Nie mam do nich zaufania więc może sam sobie poradze. Stwierdzono – czujnik ABS lub "gdzieś" wiązka kablowa podaje błąd – przerwa.

Proszę o pomoc