Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xANDy » 15 cze 2007, 14:56

Prawy przód akurat to żaden problem – podnosisz przód, zdejmujesz koło (można zrobić i bez tego), szukasz czujnika i kabla za nim, patrzysz, gdzie wchodzi do komory silnika, otwierasz maskę, znajdujesz wtyczkę, rozłączasz ją, sprawdzasz omomierzem jaką ma rezystancję i wiesz czy to jego wina czy nie. Powinno byc ok 1,5kohm'a.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 16 cze 2007, 10:52

Omomierz wskazuje kole P/P 1,38ohm ; P/L 1,43ohm – czy ma to jakiś wpływ – jaka jest tolerancja?
Jak zresetować kompyter – tzn. ten błąd – nic się nie dzieje po zdjęciu Klemy (–) 30sek naćiśniciu pedału hamulca.
W którym miejscu znajdują się styki TBS ; GND; DLC – do odczytu błędu ABS? W kostce diagnostycznej? Ale tam mam taką ilosć i nie opisaną ze nie dam rady. Proszę o info....
Jaka ma być rezystancja w drugą stronę tzn. do kabiny?
Gdzie jest zkaończenie wiązek z czujników?

Szukam dalej.... może koleś z serwisu blefował mnie że to koło P/P......?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 16 cze 2007, 13:15

Te wartości, co podałeś są prawidłowe.
Na 95% lewy tylny – bo ten zawsze pada w niemal wszystkich autach jako pierwszy.
Poza tym – na wszystkie inne pytania znajdziesz odpowiedź na forum, 3/4 jest w poradniku DiTD.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 16 cze 2007, 13:55

Jak się do niego dostać w wersji 626 Kombi?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 16 cze 2007, 19:44

W kombicy trudno dopchać się do tylnych – są dwie opcje:
1. wyjąć musisz podłokietnik tylnego siedzenia – to znaczy zdjąć trzeba cały boczek. Opuszczasz podłokietnik, znajdujesz dwa kapsle/klipsy, wyciągasz je, otwierasz tę klapkę, pod nią jest śruba. Na samym dole (poniżej poziomu siedzeń!) jest jeszcze jeden kołek, który trzeba wyjąć. Cały boczek wychodzi do góry – i przed oczami będziesz miał kabelek od czujnika ABS'u. Opis ze zdjęciami jest w temacie o fotorelacjach (wygłuszanie całej madzi) i jest tam instrukcja rozebrania tego boczka.

2. wynajdź na forum workshop manual 626 i na stronach P-24 i P-25 znajdziesz opis połączeń we wtyczce ABS'u wchodzącej do komputera ABSu i tam możesz też próbować mierzyć wartości rezystancji czujników. Szukaj kolegi GofNet'a i jego podpisów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 16 cze 2007, 21:21

Te 95% to jest na 100%.
Dzięki za opis przyda mi się jak będę wymieniał, poradziłem sobie odsuwając dolną część boczka – jest tak złącze ABS po obu stronachautka:)
Więc pomiar wykazał Megową rezystancje!!! Która nie mogła się ustabilizować – jak w kondensatorze ladowanie. Porównałem z innymi czujnikami – one są stabilne. W momencie rozładowania i przejścia na Volty z jednczesnym kręcenim tarczą hamulca pokazywał napięcie 0,2v. Czyli coś się indukuje natomiast nie ma oporu 1,5kohm.
WSKAZANIE JEST NA USZKODZENIE? . Pytam ponieważ jutro jadę na Gliwicką Giełde szukać czujnika w dobrej cenie, a i najważniejsze to – sprawnego – może mi się uda!!!!:)
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 17 cze 2007, 13:03

Masz uszkodzenie. Do tego – pamiętaj, że ten czujnik w GF/GW jest drogi a ten sam fizycznie czujnik od BJki jest sporo tańszy ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 17 cze 2007, 14:24

Jak dla laika nie siedzę w temacie GF/GW tzn 626? A jaki model ja mam – gdzie to sprawdzić?
BJ to 323? jakie jeszcze oznaczenia mają 323.
Gdzie o tym można poczytać?

Na giełdzie nie było czujnika... szukam dalej...
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 18 cze 2007, 12:58

Iwan002 – na giełdzie nie znajdziesz tego czujnika, gdyż przy jego demontażu w 99% następuje zniszczenie mechaniczne. Polecam ASO.
Co do oznaczeń – zapraszam na stronę główną (nie forum tylko stronę klubową) i w dziale technika -->symbole i oznaczenia znajdziesz to, czego poszukujesz.
Poza tym – Twój numer VIN wygląda z początku tak: JMZGW14....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 22 cze 2007, 09:21

Tak, mam GW? Dzięki za informacje!!!

Sorry ale muszę to napisać...

Jak by ktoś chciał wykonać diagnostyke w Gliwicach JAPAN AUTO BOX ul Dworcowa 60 to NIE POLECAM!!!
Podłaczyli komputer stwerdzili że to czujnik ABS prawy przód, skasowali 8 dych i na tym koniec ..... Najchętniej pojechał bym tam i domagał bym się zwrotu kasy, ale nie mam dowodów na piśmie ....

Dzieki informacjom od xANDy i po dokonaniu pomiaru zwykłym omomierzem okazało się że to czujnik ABS lewy tył...!!!!
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 22 cze 2007, 11:49

A mi padł tylny ale PRAWY – czyli ten, co jakoś nie pada normalnie. Sam dobrałem się do wtyczki ABSu i sprawdziłem. Dla pewności wyjąłem boczek i dobrałem się do samej wtyczki czujnika. Teraz muszę się zabrać za naprawę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 22 cze 2007, 12:57

Masz dostęp to czujników w dobrej cenie? daj znać...
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 23 cze 2007, 11:52

Hehe – NAPRAWIŁEM!!
Wyjąłem stary czujnik – nie było to jakoś szczególnie trudne. Musiałem wyjąć boczek tapicerki ale to jest najmniejszy problem (mam już praktykę).
Zastosowałem czujnik od 323 BA, ma co prawda inne mocowanie (pod innym kątem), i nie ma pierścienia centrującego (2mm mniej) ale reszta wymiarów zgadza się.
Najpierw wsadziłem sam czujnik i kręcąc kołem stwierdziłem, że da się obracać kołem i ustawić czujnik tak, żeby nie ocierał o koronkę ABS'u. Potem musiałem zabawić się w przełożenie blaszek mocujących i wtyczki. Montaż samego czujnika musiałem jednak zrobić w dwie osoby – jedna kręciła kołem a druga przykręcała i ustawiała czujnik.
Czujnik ABS'u ma samą końcówkę w kształcie jak spłaszczony ołówek sześciokątny (taki trochę trapez) i przy przekręceniu go – teoretycznie mogą być problemy z sygnałem. Czujnik GF mocowanie i "trapez" mają w jednej linii, zaś w wersji od BA – przestawione o jakieś 30º. Czujnik BA nie posiada jednak pierścienia (który centruje czujnik w GFce), więc miałem 2mm zapasu na regulację odległości czujnika aby dawał realne wskazania. Podłączyłem miernik i kręcąc kołem ustawiałem czujnik, żeby mieć najlepsze wskazania. Dokręciłem i działa.

Czujnik tylny od modelu BA (chyba nawet z przeciwnej strony był). Oporność jednak miał identyczną, i kształt końcówki był też taki sam więc ośmieliłęm się zaryzykować.
Ciekaw jestem ile kosztują czujniki od BA w serwisie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 24 cze 2007, 20:16

Gratulacje!!!!
Masz dostęp do takiego czujnia? Ja nie mogę znależć – jest problem....
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 24 cze 2007, 22:06

Szrot...
Będę we wtorek to się zapytam czy czegoś na stanie nie mają jeszcze...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 26 cze 2007, 07:22

ok, to daj znać....
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 29 cze 2007, 14:37

Byłem, ale nie zdążyłem w tym biegu napisać, że to była ostatnia sztuka (niestety :().
Myślę, że na innych szrotach spokojnie da się znaleźć takowy czujnik w sensownej cenie. Na prawe koło zakładałem lewy od BA, ale odwrotnie też można (na lewe prawy i na prawe prawy).
Trzeba tylko blaszki poprzekładać i same końcówki (w GFce są wyjmowalne kable ze złączki).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 29 cze 2007, 15:25

(w GFce są wyjmowalne kable ze złączki). przy samym czujniku?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 29 cze 2007, 21:39

Wtyczka złącza, która jest w samochodzie jest rozbieralna.
Kabel w jednym kawałku wychodzi z czujnika, pnie się pod nadkolu i przechodzi przez karoserię do wnętrza. Tam jest zestaw wtyczka-gniazdko. Piny z tego złącza są rozbieralne (w modelu BA są inne i dlatego trzeba je "przeszczepić"). Nie ma takiego problemu przy podmianie GF-BJ.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 2 lip 2007, 08:06

OK, myślałem że jest możliwe wypięcie kabla z samego czujnika....

Wczoraj, czaczeły mi dziłać ABS-y. Przejechałem 30 Km i przestały działać. Awaria nie jest stała – czy jest to normalne zachowanie w czasie awarii czujnika ABS?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 07:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323