Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marecki26 » 16 lip 2013, 20:09

Zmierzyłem dzisiaj napięcie i wyszło ze PT ma 0.50-0.55V a LT 0.56 -0.6V
Pozostaje jeszcze sprawdzić odległość od koronki i sam czujnik.Przypadłością tych czujników jest nadrywanie się przewodów u nasady czujnika, skutkiem czego bywa, że styka a po chwili bywa, że nie i kontrolki się palą dlatego spróbuje zamienić miejscami czujki i zobaczymy czy błąd będzie inny ale dopiero w weekend
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 13:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez niqos » 3 maja 2015, 16:43

Witam. W mojej bo był podobny problem. Padł mi czujnik abs lewy [jaki?] oraz błąd chyba 47 oznaczał padnięty jakiś czujnik w pompie abs. Chodziło chyba o ta płytkę która jest w pompie. Kupiłem uzywke bo nowa kosztowała 6tys zł. Po wymianie po jakimś czasie kontrolki się zapalily ale dodałem płynu hamulcowego pod korek i jak narazić jest ok. Jeśli będziecie kupować pompę abs zwróćcie uwagę na nr znajdujący się na naklejce na pompie.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2012, 10:17
Posty: 53
Skąd: FREDRIKSTAD
Auto: MAZDA 323 S, 1.6 16V, 2001
MAZDA 2 BL 2.0 2015

Postprzez piokos5875 » 22 wrz 2015, 06:47

Hey miałem podobny problem. Zapalaly się jednocześnie kontrolki ręcznego i ABS\kontrola trakcji. Zauważyłem że przy ostrym hamowania lub szybkim przyspieszanie kontrolki się zapalają i po jakimś czasie gasną albo się świecą cały czas. Okazało się że miałem niski poziom płynu hamulcowego. A propo wymianie klocków mogły zgasnac po wciśnięciu tłoczkow i powrocie płynu do zbiornika. Pozdrawiam.
piokos5875
 

Postprzez jager79 » 3 wrz 2016, 22:53

Witam!
Wytłumaczcie mi mój problem. Przejechałem przez tory tramwajowe i zaświeciło mi się kontrolka ABS i hamulec awaryjny, przestał działać prędkościomierz, a wskazówka paliwa zaczęła działaś jak w Fiat 126p czyli wskazywał na bieżąco poziom paliwa co do sekundy. Po przeczytaniu tego wątku stwierdziłem że to problem z któryś czujników, więc zacząłem szukać problemu. Zacząłem od podłączenia zworki GND-TBS niestety nie zadziałało. Próbowałem diodą, samym kabelkiem, diodą + rezystor przez FSB i akumulator też nie. Międzyczasie czasie zauważyłem, że skrzynka z bezpieczników odpadła z uchwytów (przegnite kielichy, ale kable i bezpieczniki były w porządku). Więc pojechałem do elektryka co się okazało że nie mogą się podłączyć do komputera przez złącze pod kierownicą i przy silniku. Byłem u trzech elektryków i mieli ten sam problem. Wszyscy mówili że trzeba jechać do elektronika.
Nie dawało mi spokoju, bo podczas jazdy przez nasze polskie drogi wracało do normy albo wskazywało czujnik ABS. Pomyślałem że gdzieś mam kabel przetarty. No to szukam i nic. Ciekawiło mnie jedno (w momencie odpowiedniej dziury na drodze zgasło), że świeciło ABS jak klapa maski silnika była otwarta jak była zamknięta to nie świeciło. Zacząłem znowu grzebać po kablach i nic. I przypadkiem ruszyłem rurkę alu chyba z klimatyzacji. jak przesunąłem w prawo o 1 cm to gasło ABS puściłem to kontrolka. Owinąłem to papierkiem, maska dociska i problem zniknął. Pytanie: co ta rurka ma do ABS?
Załączniki
WP_20160903_21_58_13_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:27
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 1.6 98 KM 2002r.

Postprzez ewemarkam » 4 wrz 2016, 11:28

Po co piszesz w dwóch tematach?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323