Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MadElement » 7 wrz 2010, 23:33

hello Freshbratek: zapomniałem dodać, że jest jeden zbiornik w tych okolicach z jakimś żółtym płynem ale na nakrętce nie ma napisane "brake fluid" – a w każdej bryce jest opisane i zacząłem się zastanawiać... Generalnie zapaliła mi się kontrolka hamulca ręcznego i abs i pomyślałem, że to może brak płynu.
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez freshbratek » 8 wrz 2010, 12:56

ten fluid to płyn hamulcowy :) nowy płyn zazwyczaj ma barwę przezroczystą:)
na twoim miejscu wymieniłbym cały a nie tylko dolewał.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Erastotenes » 9 wrz 2010, 23:57

Mam pytanko. Co może być nie tak, jeśli przy gwałtowniejszym hamowaniu zapala się lampka hamulca ręcznego? Co prawda płyn hamulcowy jest na poziomie miedzy min a max.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez marciano » 11 wrz 2010, 20:09

witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.
marciano
 

Postprzez freshbratek » 12 wrz 2010, 17:13

marciano – pamiętasz kod błędu ???
jak wygląda ten pierścień ??
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez knyklu » 12 wrz 2010, 20:45

marciano napisał(a):witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.


eeee...
Ja nie wiem jak bardzo pierścień musiał by być skorodowany, żeby zakłócić działanie elektromagnesu w czujniku. Poza tym biorąc pod uwagę, jak ten pierścień wygląda, to musiałby zacząć gnić zaraz po wyprodukowaniu, żeby się na tyle rozlecieć. A czy piastę też Ci wymienili? Skoro tak bardzo zgniła Ci koronka, to piasta pewnie też ; )
Czy koronkę ABS wymieniali Ci w ASO. Czy w ASO postawili Ci taka diagnozę?
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Erastotenes » 13 wrz 2010, 10:52

jak wygląda ten pierścień ??

Wygląda tak-co prawda nie od mazdy ale podobnie
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez freshbratek » 13 wrz 2010, 12:26

Erastotenes – dzieki bardzo za fotke, w wolnej chwili zobacze jak to u mnie wygląda :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez marciano » 19 wrz 2010, 09:53

knyklu napisał(a):
marciano napisał(a):witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.


eeee...
Ja nie wiem jak bardzo pierścień musiał by być skorodowany, żeby zakłócić działanie elektromagnesu w czujniku. Poza tym biorąc pod uwagę, jak ten pierścień wygląda, to musiałby zacząć gnić zaraz po wyprodukowaniu, żeby się na tyle rozlecieć. A czy piastę też Ci wymienili? Skoro tak bardzo zgniła Ci koronka, to piasta pewnie też ; )
Czy koronkę ABS wymieniali Ci w ASO. Czy w ASO postawili Ci taka diagnozę?


piasta razem z łożyskiem (jest to jedna całość ) była OK .
pierścień (koronka ) została wymieniona przez ASO w Rzeszowie prz y ul. Rejtana i natychmiast usterka ustąpiła, nadmieniam iż wcześniejszą diagnozę dotyczącą modulatora ABSu jako przyczyny usterki postawił również ten serwis. Trzeba zaznaczyć ,że w moim aucie kontrolki włączały się po przekroczeniu pewnej szybkości (na poczatku ok.110, z czasem ta granica się obniżała aż doszło do ok 70 ) a po wyłączeniu silnika błąd sam się kasował i do osiągnięcia prędkości o której wspomniałem było OK . Rzeczmiała miejsca około 2 może 3 lata temu.
marciano
 

Postprzez freshbratek » 19 wrz 2010, 10:44

Erastotenes – sprawdziłem te koronki i wyglądają nieźle.
nikt w dalszym ciągu nie powiedział mi co trzeba zrobic kiedy ma się błąd 24
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Erastotenes » 21 wrz 2010, 20:05

Oznaka palącej się i czasem gasnącej lampki tylko od hamulca ręcznego to oznaka także startych klocków i brak działania mechanizmu hamowania w prawidłowy sposób. Na szczęście tłoczki działają <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez freshbratek » 11 paź 2010, 19:56

awaria naprawiona:)
do modułu elektronicznego dostała się wigoć która zrobiła kuku w płytce elektronicznej oraz zaworach które skorodowały;/
usterka naprawiona – ABS sprawny w portwelu lżej :(
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez didusiek » 17 paź 2010, 23:20

A gdzie znajduje się ten moduł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez freshbratek » 18 paź 2010, 18:26

niestety w bardzo nieciekawym miejscu – patrząc od góry silnika to pod akumulatorem:(
jesli ktoś nie ma osłon silnika dodatkowo naraża moduł na zalanie.
patrząc na allegro to tam chyba każdy jest po zalaniu <nie powiem> więc trzeba zadbać o niego za wczasu a nie po fakcie ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez fosfor » 19 paź 2010, 17:34

Erastotenes napisał(a):Oznaka palącej się i czasem gasnącej lampki tylko od hamulca ręcznego to oznaka także startych klocków i brak działania mechanizmu hamowania w prawidłowy sposób. Na szczęście tłoczki działają <jupi>


Oznaka palącej się kontrolki od ręcznego to raczej brak płynu hamulcowego ponieważ przy zużytych klockach nie pali się kontrolka tylko jest taki specyficzny pisk przy hamowaniu
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 11:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez Erastotenes » 21 paź 2010, 20:25

Tu kolego z Tobą się nie zgodzę, ponieważ miałem płyn hamulcowy na full a okładziny z tyłu były starte do blachy i od czasu do czasu pojawiała się kontrolka (!) początkowo przy mocniejszym naciśnięciu a później przy coraz słabszym bez żadnego pisku okładzin. Nie chce być gołosłowny, ale z tego co pamiętam gdzieś w instrukcji obsługi też o tym jest wspomniane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez marsel » 17 gru 2010, 18:17

mi od jakiegoś czasu zapala sie kontrolka od absu, ręczny i taka w dolnym prawym rogu jakby od poduszek czerwona
wczesniej zapalały się na chwile, po zgaszeniu i odpaleniu silnika gasły, teraz już świecą się prawie cały czas
abs i ręczny to z tego co wyczytałem w wiekszości przypadków padnięty czujnik abs ale ta trzecia poduszka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Pyton162 » 17 gru 2010, 18:28

ona wymiguje blad
Pyton162
 

Postprzez marsel » 17 gru 2010, 18:50

nie miga świeci się non stop

edit
teraz jeździłem nic się nie zapaliło, na początku abs działał wszystko ok, aż nagle pedał hamulca mi się zblokował w górze i tyrkotało jakby abs działał, ale samochód nie hamował, po mocniejszym wciśnieciu przeskoczyło i zahamował, dwa razy tak miałem
cholera co to się dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Borys » 20 gru 2010, 19:25

Sprawdź błędy (instrukcja podwieszona w dziale). gdy świeci ABS to system nie działa. Kontrolka owszem wymiguje błędy, ale jak zrobisz zworkę. Kontrolka poduchy nie ma nic do tego, chyba, że jest zwarta z kontrolką abs (np. by nie pokazywała, że system jest niesprawny).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323