Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wrobel26 » 26 kwi 2012, 19:59

Też mi się tak wydaje a na zamiennikach się da doprowadzić to do porządku ??
Początkujący
 
Od: 20 mar 2011, 20:14
Posty: 6

Postprzez szuwar1978 » 17 cze 2012, 18:47

I mnie dziś dopadał błąd ABS. Byłem w dalszej trasie (900km) i w drodze powrotnej po postoju zapaliły się kontrolki ABS + TCS+TCS OFF i już nie zgasły. Wyłączyłem zapłon i odpaliłem ponownie i już się nie zapaliły, przejechałem z 50km i to samo, później cała droga cisza i pod domem znowu się zapaliły...
U mnie nie zapala się kontrola od ręcznego. Sprawdziłem błędy – pokazuje 14 czyli czujnik LT....
Jutro zajrzę do tego czujnika.... co jeszcze ewentualnie sprawdzić? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Don Gregorio » 17 cze 2012, 18:51

Miałem to samo.
Po wymianie jak ręką odjął :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez xedos1972 » 17 cze 2012, 19:13

szuwar1978 napisał(a):I mnie dziś dopadał błąd ABS. Byłem w dalszej trasie (900km) i w drodze powrotnej po postoju zapaliły się kontrolki ABS + TCS+TCS OFF i już nie zgasły. Wyłączyłem zapłon i odpaliłem ponownie i już się nie zapaliły, przejechałem z 50km i to samo, później cała droga cisza i pod domem znowu się zapaliły...
U mnie nie zapala się kontrola od ręcznego. Sprawdziłem błędy – pokazuje 14 czyli czujnik LT....
Jutro zajrzę do tego czujnika.... co jeszcze ewentualnie sprawdzić? Pozdrawiam

pada czujnik , jak masz czym zmierzyć to zmierz jego oporność ,może być też zabrudzony oczyść czujnik i koronkę a jak będziesz wymieniał czujnik to uważaj na śrubę może być skorodowana i zabrudzona użyj płynu hamulcowego i polej gwint tej śruby bo trochę wystaje poza miejsce mocowania ja mam bębny na tyle i śruby mi się ukręciły jaki z jednej tak i z drugiej strony teraz mam tylko na wcisk ale działają .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez szuwar1978 » 17 cze 2012, 19:32

dzięki za szybką odpowiedź jutro tam zajrzę wyczyszczę i wykasuje błąd jak nadal będzie to samo będzie trzeba kupić czujnik...
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez szuwar1978 » 18 cze 2012, 09:38

sprawdziłem dziś opór czujnika LT i wartości kosmos 1.8 Mohm sprawdziłem drugi PT i tam 1.38 kohm Sprawdziłem kabel OK. Także czujnik do wymiany....


dziś wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy... oczywiście nie obyło się beż zerwania śruby :) na szczęście tej od dolnego mocowania przewodu. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Piciu81 » 30 cze 2012, 22:10

panowie, mam problem, dziś wyświetliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i ABS i nie zgasły. Doczytałem że prawdopodbnie czujnik, tylko który? jak to sprawdzić i gdzie on jest? poproszę o wersję łopatologiczną <glupek2>
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez szuwar1978 » 1 lip 2012, 09:34

Piciu81 napisał(a):panowie, mam problem, dziś wyświetliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i ABS i nie zgasły. Doczytałem że prawdopodbnie czujnik, tylko który? jak to sprawdzić i gdzie on jest? poproszę o wersję łopatologiczną <glupek2>


szukajka nie gryzie, a wątków o ABS było naprawdę dużo i wszystko tam jest wyjaśnione....

tu masz wszystko: viewtopic.php?f=115&t=94612
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez DreD » 6 lut 2013, 01:25

Witam wszystkich mój problem polega na tym że po wyjechaniu od mechanika (wymiana cylinderków i szczęk) zapaliła się kontrolka hamulca ręcznego czy może to być spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem linki? Czekam na jakieś podpowiedzi i z góry dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez bikus » 6 lut 2013, 01:44

hamulce działają ok? wszystkie koła dobrze hamują?

może nie dolał na max'a płynu hamulcowego, i sygnalizuje Ci za mały stan (nie patrz na min-max, tylko ma być na maxa ;) )
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez surbannippal » 6 lut 2013, 08:56

Płyn hamulcowy na 99 % Kontrolka hamulca sygnalizuje za niski stan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez DreD » 6 lut 2013, 12:41

wszystko działa bębny się nie grzeją ;) a więc lecę sprawdzić płyn :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez DreD » 7 lut 2013, 22:43

Dzięki wszystko ok po dolaniu płynu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez lukasrap » 21 lut 2013, 20:52

:)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

PostTen post został usunięty przez sculi 21 lut 2013, 23:09.

Postprzez Kejor » 13 maja 2013, 18:36

No dobra przeczytałem chyba cały temat ale odpowiedzi jednoznacznej nie dostałem ...
W moim przypadku jest tak pomieszane że szok:

– zaczęły mi się zapalać kontrolki ABS kontrola i ręczny ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasły i tak było jakiś 3,4 dni aż do chwili kiedy paliły się cały czas.
– oddałem auto to mechanika by mi pod kompa podłaczył (ale chyba tego nie uczynił) tylko wyciągnął wtyczkę od modułu " sterownika" ABS tak to nazwał wyczyścił podłączył i wszystko działało 1 dzień (zaznaczył też przy tym że jak problem powróci to własnie ten moduł sterownik będzie do wymiany bo to nierozbieralne bo to niby w tych modelach tak jest)

– węsząc jakieś machloje, postanowiłem sam poszukać rozwiązania na forum. Teraz objawy wyglądą tak:
po pierwszym odpaleniu jak auto jakiś dzień stoi wywala Abs + ręczny + kontrole i kontrole off i rzeczywiście nic nie działa sprawdziłem na mokrym ... ale jak zgaszę go i odpalę ponownie kontrolki gasną i wszystko działa i potem cały dzień już wszystko jest ok ... aż do następnej nocy i dłuższego postoju <płacze> gdzie sytuacja się powtarza ... i to tak od 4 dni trwa.

I teraz niby płyn hamulcowy jest ok, klocki są ok, bezpieczniki są ok... i co to oznacza ... czy auto w ten sposób sygnalizuje poprzedni błąd co nie został skasowany ? czy może coś nie styka nadal ? a może rzeczywiście ten moduł sterownik zwał jak zwał ABS

ma ktoś jakieś sugestie w tej sprawie ?? proszę o jakiś konkretny link albo schemat działania ?? bo jak mówię siedziałem parę h na forum i nie doczytałem, może źle szukałem nie wiem proszę o pomoc ... Pozdro Damian
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 10:04
Posty: 4
Auto: Mazda 323f bj 1.6 98km 2002/2003

Postprzez xedos1972 » 13 maja 2013, 20:00

słabo szukasz jest wszystko na forum temat wałkowany wiele razy . Abs przy każdym uruchomieniu silnika wykonuję samo diagnostykę czy układ jest sprawny ot co . prawdopodobnie kończą się tylne czujniki któryś z nich ,bo one pierwsze padają , sprawdź oporność czujników jest na forum to cię przybliży który się powoli kończy a najlepiej jakie błędy pokazuje abs . może to być też moduł abs-u tak było w moim przypadku u mnie jest wymienialny sam moduł później to zmieniono i trzeba wymieniać razem z pompą .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez marecki26 » 14 lip 2013, 23:08

Po ponad dwóch latach użytkowania mazdy, problem z ABS pojawił sie , czyli choinka na desce świeci sie ABS ,TCS ,TCS OFF ,kontrolka hamulca ręcznego.ABS i TCS nie działają – sprawdzałem na drodze , po odczytaniu błędów wychodzi błąd 13/47 czyli prawy tył . Sprawdziłem rezystancję czujników i tak PT 1 LT 1,32 czy po tych pomiarach jednoznacznie można stwierdzić uszkodzenie czujnika PT ?
Dodam ze koronki ABS są praktycznie nowe bo wymieniałem niedawno piasty L/P myślałem o podmianie czujników stronami aby się upewnić ale chyba jest duże ryzyko uszkodzenia przy demontażu .
I jeszcze jedno nie mogę skasować błędów kontrolki nie gasna a stosuję się do instrukcji:
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
jakieś sugestie ?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez speedy30 » 15 lip 2013, 23:23

marecki26 napisał(a):Sprawdziłem rezystancję czujników i tak PT 1 LT 1,32 czy po tych pomiarach jednoznacznie można stwierdzić uszkodzenie czujnika PT ?

PT troche za mała rezystancja powinno być wg serwisówki od 1,3 do 1,7kohm. Możesz jeszcze sprawdzić jakie napięcie generuje ten czujnik, wpiąć się woltomierzem i zakręcić kołem 1 obrót na sekundę powinno dawać 0.25 – 1,2V.(AC)
Początkujący
 
Od: 3 paź 2011, 21:38
Posty: 12
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 5 CR 2005r. 2.0 Pb+Lpg

Postprzez xedos1972 » 16 lip 2013, 09:24

teoria teorią a praktyka praktyką , ja u siebie na tyle mam oba zamienniki które jak były nowe to już nie miały tej oporności którą podaje mazda dla poprawnego działania układu abs .oba na tyle mają poniżej 1,3 na 100% i śmigam na nich ze dwa lata bezproblemowo .po pomiarach nie do końca można wywnioskować który czujnik padł ,to moduł abs-u uznaje że ten czujnik jest nie sprawny i nie podaje właściwego odczytu . wymieniałeś piastę sprawdź odległość czujnika od koronki i czy nie powstało uszkodzenie i dopiero postaw na czujnik ,podczas wymiany samego czujnika może urwać się śruba która trzyma czujnik i to prawie reguła( urwałem dwie i jeżdżę na sam wcisk )
co do kasowana to z tego co pamiętam to jak zaczyna się ponowne wyświetlane błędów trzeba naciskać pedał (ciężko trafić ) system abs-u i tak ma auto diagnostykę przy każdym uruchomieniu silnika i jak uzna że czujnik nadal jest nie sprawny to nic ci nie da kasowanie .u siebie miałem walnięty moduł abs i błędy z pamięci mogłem skasować tylko jak kontrolki się nie paliły ,a po wymianie tylnych czujników nawet nie kasowałem błędów bo system uznaje że układ jest sprawny .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323