awaria ABS jak to naprawić

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skandal lublin » 7 gru 2008, 13:53

u mnie komputer nie pokazuje żadnych błedów kontrolka gaśnie po kilku sekundach a koło nadal sie blokuje więc potrzebuje schematu podłączenia przewodów hamulcowych do pompy ABS aby zobaczyć czy napewno w ASO podłączyli je tak jak trzeba. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 11:51
Posty: 15
Skąd: lublin
Auto: 323 F BJ "99r,1,5 16V DOHC

Postprzez skandal lublin » 10 sty 2009, 13:20

a może ktoś z was wie w jakiej kolejności patrząc od przodu auta powinny być wręcone przewody hamulcowe w pompe ABSu?...................... a tak pozatym posiadam elektroniczną wersję książki napraw modelu BJ rocznika po 2002r. w formacie pdf,jesli ktoś jest zainteresowany przeslę kopie na maila. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 11:51
Posty: 15
Skąd: lublin
Auto: 323 F BJ "99r,1,5 16V DOHC

Postprzez visby » 12 sty 2009, 12:58

karmazyn33 napisał(a):witam , podziele się moim przypadkiem świecącego ABSu a mianowicie, raz kontrolka ABS i TSC sięświeciła raz gasła , pojechałem na komputerową diagnoze i ta wykazała lewy [jaki?] czujnik uszkodzony, i załamka bo wiadomo ile taki czujnik kosztuje , pojeżdziłem tak trochę aż przyszedł dzień wymiany szczęk hamulcowych , po rozkręceniu bębna ukazał się czujnik cały zalepiony syfem z okładzin , po dokładnym wymyciu końcówki czujnika i pierscienia , problem zniknoł jak ręką odjoł , jeżdze już tydzien i ABS się nie zaświeca ( oprócz sprawdzenia przy rozruchu), tak że obyło sie bez kosztów ,tak że innym użytkownikom radzę najpierw czyszczenie i sprawdzenie kabelków zanim wpakują sie w koszty. Pozdrawiam


Witam ,
Miałem dokładnie taki sam problem.Po wyczyszczeniu problem odszedł w niepamięć.Do czasu. Podczas silnych mrozów ale w miarę suchym powietrzu – nie mam żadnych problemów – gdy tylko zrobi się mokro – problem wraca. Dodam , że czasami wystarczy przejechać 10 metrów , wyłączyć zapłon – po ponownym przekręceniu kluczyka wszystko ładnie gaśnie.
visby
 

Postprzez GroMo » 10 sie 2009, 21:23

Witam. Napotkał mnie problem z ABS'em. Po odpaleniu auta nie gasną kontrolki od ABS'u i 2 od TCS. :( Czy jest to problem z czujnikiem czy
może coś innego??
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 15:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez garnuch1982 » 13 paź 2009, 18:57

GroMo napisał(a):Witam. Napotkał mnie problem z ABS'em. Po odpaleniu auta nie gasną kontrolki od ABS'u i 2 od TCS. :( Czy jest to problem z czujnikiem czy
może coś innego??


witam mam podobny problem dzisiaj po podłączeniu do komputerowej diagnostyki wyskoczył błąd lewego tylnego czujnika. czujnik zamówiony dopiero jutro wymiana. dosyć duży koszt
garnuch1982
 

Postprzez topik » 13 paź 2009, 19:48

garnuch1982 napisał(a):witam mam podobny problem dzisiaj po podłączeniu do komputerowej diagnostyki wyskoczył błąd lewego tylnego czujnika.


Witam. Najczęściej siada lewy [jaki?] czujnik. Nie trzeba podłączać samochodu pod komputer można to sprawdzić samemu. Wymiana czujnika też jest prosta. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Kety » 2 gru 2009, 09:11

Witam

Ja wymieniłem pompę ABSu bo miała błąd 22 czyli uszkodzony elektrozawór PP. Po wymianie działało przez 1 dzień a potem wyskoczył błąd czujnika LT. Czujnik sprawdziłem, rezystancja prawidłowa, działa a więc przewody. Okazało się, że nowa pompa ze starą białą wtyczką (ta duża) nie łączą się najlepiej. Pomimo przyginania pinów i użycia preparatu do styków elektrycznych efekt jest taki, że raz ABS działa a raz się świeci błąd. Jeśli nic nie wymyśle, to będę zmuszony wymienić wtyczkę...
PS. Została mi ta stara pompa ABSu z błędem 22. Jeśli by ktoś potrzebował...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez decadent » 1 lip 2012, 23:14

Odgrzewam temat – pali się abs i tcs non stop.
Tyle, że nie wiem jak sprawdzić błąd, gdyż nic nie działa – mostkowałem gnd i tbs, a kontrolka abs świeciła cały czas, następnie podłączyłem tester łącząc fbs z plusem aku, a dioda także świeciła cały czas, nic nie migała. Próbowałem kasować błąd przez 10 x naciskanie pedała hamulca i tez nic nie zdziałałem... Jak w silniku ZL sprawdzić błąd abs ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez szuwar1978 » 2 lip 2012, 04:21

Ja mam ZL i robilem wszystko tak jak tu opisano viewtopic.php?f=115&t=94612
Mnie wywalilo blad 14 czujnik LT – wymienilem i wszystko wrocilo do normy
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez decadent » 2 lip 2012, 07:27

Wiem Szuwar, czytałem.. ja tez tak zrobiłem i nic się nie działo, tzn. kontrolka świeci się permanentnie i nic nie mruga...
Rozumiem, że u siebie zmostkowałeś gnd i tbs i wtedy kontrolka wymigała błędy po przekręceniu kluczyka ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez szuwar1978 » 2 lip 2012, 08:14

Dokladnie tak jak opisales, po zmostkowaniu i przekreceniu na zaplon miga kontrolka ABS. U mnie bylo tak ze palily sie wszystkie 3 kontrolki ( ABS TCS i TCS OFF). Na poczatku dzialo sie tak ze zapalaly sie podczas jazdy a pozniej juz swiecily caly czas od odpalenia. Ale dziwne ze u Ciebie nie mozna bledow wymigac....

Co jeszcze mozesz zrobic to sprawdzic opor na czujnikach. Jak podawaja ma sie zawierac od 1.3 – 1.7 kohma. U mnie na tym uszkodzonym czujniku wartosc byla kosmiczna bo szla juz w Mohm
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez decadent » 2 lip 2012, 08:47

Dzięki – spróbuję dziś jeszcze raz, może coś nie stykało..
W moim przypadku było tak, że zahamowałem 2 dni temu na suchej nawierzchni, nie wiedzieć dlaczego włączył się abs, a jak zatrzymał się samochód zapaliły się kontrolki abs, tcs i tcs off, i tak się już świecą cały czas....
Wymieniali mi sprzęgło ostatnio, może coś zmajstrowali przy czujnikach...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 2 lip 2012, 11:25

kontrolka abs-u jak się palą 3 kontrolki ( ABS TCS i TCS OFF) nie zawsze pokazuje błędy u mnie też tak było musiałem czekać aż zgasną albo dokładałem diodę do złącza diagnostycznego , była też opcja wypięcia bezpiecznika abs-u na 1 dzień i szybki sprawdzenie długo tak wojowałem wymieniałem czujniki kończąc na oryginale i nic a to winowajcą był moduł abs-u po wymianie od tamtej pory spokój to mój przypadek .wyjmij bezpiecznik na jakiś czas i zobaczysz czy da wymigać błędy .
tester z diody masz zrobiony dioda do minusowej katody rezystor i w TBS a anoda +B a dalej pewno wiesz to dwie metody sprawdzenie innej nie ma aby odczytać błędy sposobem domowym
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 2 lip 2012, 14:34

Ok wyjmę bezpiecznik. Próbowałem diodę wpinać pod tbs i gnd, a Ty mówisz, że pod tbs i +B ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 2 lip 2012, 20:40

No i lipa. Kontrolki świecą się cały czas. Może to jest jakiś znak ? Zamiast migania ?
Jak wyjąłem bezpiecznik to świeciła się abs i tcs off (ta akurat to normalka bez uruchomienia silnika), z bezpiecznikiem świeci się abs, tcs i tcs off. Żadne łączenie zworek nic nie daje...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Marwis » 2 lip 2012, 21:05

hmmm, mi się coś kojarzy że jak mialem przerwane przewody od czujnika, to nie mogłem odczytać błędów... ale czy napewno? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez decadent » 2 lip 2012, 23:15

Pewnie jesteś blisko, bo po przestudiowaniu serwisówki wywnioskowałem, że gdy kontrolki palą się non stop to znaczy, że błąd jest w samym module/pompie ABS i wtedy nie odczyta się błędów – samo świecenie się kontrolek po przekręceniu kluczyka dłużej niż 4 s oznacza błąd gruby. Albo nie dochodzi sygnał z czujników, albo pompa do wymiany. Masakra. Sprawdziłem na razie główny terminal pompy i kostki przednich czujników. Zalałem preparatem do styków i nic.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 3 lip 2012, 08:51

nie chciałem tego tak dokładnie pisać bo mogę się mylić, tylko napomniałem co u mnie było też nie zawsze mogłem wymigać błędy itd. u mnie moduł był odkręcany trzyma się na trzy śrubki od spodu do pompy abs i jest tak do jakiegoś numeru nadwozia bo później to zmieniono i nie jest rozbieralny . u mnie dostała się woda widać było ewidentnie . ja z abs-em wojowałem rok aż doszedłem że to moduł jest winien zakupiłem w miarę tanio całą pompę z modułem i wymieniłem sam moduł i teraz gra gitara .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Kety » 3 lip 2012, 09:23

Hmm, u mnie walnieta byla pompa a mimo tego bledy mozna bylo odczytac. Poczytajcie caly watek bo kiedys z tym walczylem i wymienilem cala pompe na uzywke i zaczal dzialac ABS.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez decadent » 3 lip 2012, 12:53

Xedos, ja chyba mam taką pompę jak Ty... czy wymiana samego modułu wiąże się z koniecznością upuszczenia płynu hamulcowego ?

Taką pompę masz ?
http://allegro.pl/pompa-abs-mazda-323-3 ... 68902.html
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323