Jakie felgi i opony najlepsze na zimę?
Borys chyba się nie rozumiemy. Właśnie o tym cały czas pisze, że chce zmniejszyć felgę zwiększając profil, nie tracąc zbytnio na szerokości opony a jednocześnie nie zmieniając średnicy zewnętrznej opony, która w tym wypadku ma 603 mm dokładnie. 205/50/16 daje 611 mm. Czyli dopuszczalna granica. Wejdzie i nie będzie nic obcierać. Z tym, że ja nie chcę 15 calowych felg, o węższej średnicy i większym profilu. Chodziło mi właśnie o mniej więcej taką samą średnicę koła przy mniejszej feldze i ciut większym profilu nieznacznie tracąc na szerokości opony. Po prostu dla mnie szersza opona to większe bezpieczeństwo niż węższa. Ze względu na to gdzie się poruszam na jakich trasach.
-
cross
Zakładaj co uważasz, IMO 205 to za szeroko na zimę, tym bardziej przy tym silniku. Nikt tak nie jeździ z zimą więc raczej ci nie poleci i nie napisze swoich odczuć. Jak widzisz nawet mocniejsze sportive'y jeźdżą na 195. Weź taż pod uwagę, że jeśli rozważasz stalówki 16" to 4x100 z otworem 54mm nie będzie łatwo znaleźć, raczej nastaw się na alu.
Tak czy inaczej 205/50R16 powinno ci wejść.
Tak czy inaczej 205/50R16 powinno ci wejść.
szerokie opony zimowe mają swoją wadę i zaletę jeździłem na 175 w innym samochodzie a teraz 195 i muszę powiedzieć że nie można się spodziewać nie wiem jakiem poprawy przyczepności owszem jest ale nie wielka, natomiast w głębszym śniegu to już jest różnica na korzyść szerokich opon. Jakby była gołoledź wolał bym węższe opony wtedy ważna jest powierzchnia nacisku.
Neonixos666 napisał(a):Jakby była gołoledź wolał bym węższe opony wtedy ważna jest powierzchnia nacisku.
Masz rację, dlatego wolę zakopać się w śniegu niż wpakować pod tira
Obserwując auta na ulicy jestem pod wrażeniem jak radzą sobie auta pokroju SC, Matiza czy Tico na oponach 135-145. Fakt, że są lekkie, ale szybciej ruszają niż te wszystkie ciężkie kombiaki na lansowych kapciach.
no ja dodzieram 195 poprzedniego właściciela ale wolałbym 185.
Myślę że szerokość opony należy dobierać tam gdzie się będzie jeździło czyli na trasy węższą ale z górnej półki, a jak mieszkamy w szczerym polu to lepiej szerszą z głębokim bieżnikiem i nie koniecznie wysokiej klasy. Na trasach mamy szanse spotkać asfalt ale na mniej uczęszczanych drogach opona rzadko widzi czysty asfalt więc lepiej jak będzie ona miała grubszy kształt bieżnika
Myślę że szerokość opony należy dobierać tam gdzie się będzie jeździło czyli na trasy węższą ale z górnej półki, a jak mieszkamy w szczerym polu to lepiej szerszą z głębokim bieżnikiem i nie koniecznie wysokiej klasy. Na trasach mamy szanse spotkać asfalt ale na mniej uczęszczanych drogach opona rzadko widzi czysty asfalt więc lepiej jak będzie ona miała grubszy kształt bieżnika
pulkownik normalnie na zimę zarówno opony i felgi idealne szerokości
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
jesli mozna sie wtracic to jakie sa najlepsze firmy opon na zime?wlasnie tez zamierzam kupic komplet opon na zime oczywscie na felgi stalowe 14 teraz mam na nich oponki na lato szerokosci 185 a w nastepnym roku mysle o alusach.
- Od: 11 wrz 2011, 22:31
- Posty: 44
- Skąd: Jaworze
- Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO
jak chcesz coś taniego i bardzo dobrego to polecam dębice frigo 2. Poczytaj sobie recenzje na np. www.netcar.pl
Również polecam Dębice Frigo na zimę. Mam we "firmówce" i żadna zaspa nie jest straszna Prawdopodobnie będę zmieniał na takie w swojej BJ, stare mam Michelin Alpine i szału to one nie robią, może ze względu na swoje latka.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Ja mam moge polecić Fulde Kristal Montero 3, pomimo szurajacego po podwoziu śniegu dalej ciągneły jak gdyby nigdy nic, i do tego ładnie się prezetują ale to już mało istotne.
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Według ceneo 23 zł różnicy na sztuce, także faktycznie jest troche rożnica. Na na Dębicah Frigo 2 miałem okazje jechać raz siotry BJ-otką i też były ok, także bierz śmiało
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Jesli chodzi o firmę, to wspomniane wyżej fuldy będą dobrym wyborem i przemawiają do mnie jakością. Nie wiem jak dębica frigo3 ale jej poprzedniczka szybko sie zużywala. W podobnym zakresie cenowym jest rowniez barum polaris. Ja osobiście szukał bym jakichs używanych ale nie starych i w zadowalającym stanie- opon bardziej renomowanych firm.
Ale to jest tylko moje indywidualne zdanie, niczego nie narzucam.
Ale to jest tylko moje indywidualne zdanie, niczego nie narzucam.
Ja również murze polecić Fulde Montero 3- to będzie mój drugi sezon na nich i jestem pod wrażeniem jak autko na nich lepi się do podłoża... myślę że choćby na przednią oś warto dołożyć... w końcu blacharz wyjdzie drożej niż wspomniane wyżej 23zl zaoszczędzone na gumie ale pamiętać należy ze i tak w zimie najsłabszym ogniwem jest zazwyczaj kierowca...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości