przyblokowany hamulec

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez duh » 16 kwi 2012, 22:27

Może ktoś ma jakiś pomysł na taką przypadłość. Otóż podczas jazdy z górki zauważyłem, ze auto kompletnie nie nabiera prędkości tylko cały czas jedzie z ta samą. Do tego szumi podczas jazdy tak że zagłusza nawet zmasakrowany katalizator, który przy 3 tys obrotów daje o sobie znać. mało tego, piszczy przy hamowaniu (problem pojawił się po zmianie kół na letnie).

Łatwo udało się znaleźć przyczynę – prawe przednie koło: klocki trą o tarczę i koło jest na stałe przyblokowane przez nie – trzeba się zaprzeć żeby ruszyć tarczą po ściągnięciu koła.

Rozmontowałem wszystko, przesmarowałem prowadnice klocków i prowadnice szczęk smarem miedziowym – tylko cylinderka nie ruszałem (cofnąłem lekko ściskiem i po złożeniu podpompowałem hamulcem). Klocki nadal ocierają ale już nie tak mocno jak przedtem, auto dalej się nie rozpędza z górki i dalej szumi podczas jazdy i piszczy przy hamowaniu.

Zauważyłem, że prowadnice szczęk się różnią jedna od drugiej: jedna to gładki cylinderek ładnie odbijający na gumce, a druga to jakby śruba z założoną tworzywową osłoną na gwincie – i ta małpa nie odbija na gumce przy docisku, tylko przesuwa się na smarze z lekkim oporem – przesmarowałem miedziową i nie pomogło. Czy problemem może być właśnie to? Dodam że tarcze i klocki wymieniał mechanik na jesień – nie wiem co tam mógł przy okazji pokombinować, ale mówił że wymieniał gumki (i cos mi sie wydaje że zamiast oryginalnej prowadnicy włożył tę śrubkę).
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez Don Gregorio » 17 kwi 2012, 02:29

viewtopic.php?t=134349

Ja ten sam problem mialem, a rozwiązanie jest banalnie proste
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez duh » 17 kwi 2012, 07:30

Hmm, wyczyściłem wszystko, a gumki gość wymienił przy wymianie tarcz i klocków na jesień – tak przynajmniej twierdził. Ok spróbuje wymienić jeszcze raz gumki i tę prowadnicę co wygląda jak śruba z kondomem.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez Don Gregorio » 17 kwi 2012, 18:04

a tłoczek wyczyściłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez duh » 17 kwi 2012, 20:58

No właśnie nie – wolałem nie ryzykować zapowietrzenia układu, jeśli przesmarowanie prowadnic by wystarczyło, ale jeśli wymiana gumek nie pomoże to rozbieram.
W zasadzie jak to dokładnie działa? Bo sam tłoczek chodzi ciężko, żeby go wepchnąć trzeba użyć narzędzi. Czyli po zwolnieniu hamulca i opadnięciu ciśnienia płynu zacisk dostaje luz dzięki odbiciu na gumkach przy prowadnicy? Czy tłoczek cofa się zassany przez podciśnienie w układzie?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez xedos1972 » 17 kwi 2012, 21:05

sam zacisk jest pływający , tłok dociska najpierw jeden klocek do tarczy, a następnie obudowa zacisku porusza się w przeciwną stronę, dociskając drugi klocek.Cofanie się klocków i tłoków zapewnia odpowiednia konstrukcja uszczelki i pompy hamulcowej. Tłok jednak nie cofa się do swojej wyjściowej pozycji, ale jedynie o kilka dziesiątych milimetra, aby klocki nie tarły niepotrzebnie o tarczę.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Don Gregorio » 18 kwi 2012, 06:27

Jestem pewien, że po zimie masz syf na tłoczku. Zdemontuj zacisk, wyjmij tloczek i wyczysc dokładnie i bedzie ok
Ps dobrze by bylo zeby plyn ci ze zbiorniczka caly nie uciekl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez duh » 22 kwi 2012, 22:47

Tłoczek przeczyszczony (fakt, było tam co nieco syfku) i przesmarowany odpowiednia pastą, prowadnice zacisku z gumkami wymienione i DALEJ TRZE. Brakuje mi już pomysłów – gdyby obydwa koła blokowało to może cos z pompą (zbyt wysokie ciśnienie i tłoczki nie chcą się cofnąć?)? Ale trze tylko prawe.

Czy prowadnice powinny byc w jakiejś specjalnej pozycji przekręcane? po wymianie jedna gładko się ślizga i odbija na gumce po wcisnięciu, a druga chodzi trochę ciężej, ale tez odbija (chyba pod wpływem sprężenia powietrza w tulejce – na prowadnicy jest gumka która nie pozwala uciec powietrzu spod bolca i widac też, że gumka która okrywa połączenie prowadnicy i zacisku lekko sie pompuje powietrzem). Ja je po prostu przyłożyłem i dokręcałem śrubami po równo a potem na chama.
Natomiast po rozkręceniu tłoczka, uszczelka w jednym miejscu jakby wyskoczyła z rowka w obudowie i na pierwszy rzut oka wydawało się jakby to ona blokowała tłoczek. Żeby ja założyć z powrotem trzeba było upychać, bo widać było że jest troszkę większa- ale po założeniu tłoczek z lekkim oporem wszedł na swoje miejsce.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią spróbuję. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez Don Gregorio » 23 kwi 2012, 21:02

duh napisał(a):przesmarowany odpowiednia pastą

czasami te "odpowiednie" pasty więcej szkodzą niż poprawiają
Co to za pasta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez smile » 23 kwi 2012, 21:12

A masz założone sprężynki na klockach, odciągające je od tarczy?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez duh » 23 kwi 2012, 21:57

Co do pasty, to nie pamiętam nazwy, ale kupiłem u gościa który od 30 lat prowadzi sklep z częściami – przezroczysta, dość gęsta pasta – taką sama dostałem w zestawie naprawczym do prowadnic zacisków.

Co do sprężynek ... nie zauważyłem tam niczego podobnego – klocki po prostu chodzą w prowadnicy (w zasadzie to zastanawiałem się nad tym pytając wcześniej o pracę tłoczka i zacisku). Po pierwszym rozmontowaniu zacisku nic nie wyskoczyło, z resztą tak jak pisałem w 1 poscie zaczęło trzeć jakoś tak po zmianie kół na letnie. Sprężynki powinny zatem być przy klockach? Do czego sie je montuje?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez duh » 23 kwi 2012, 22:55

Ok głupie pytanie <glupek2> Jutro kupię sprężynki i zobaczymy, ale pewnie to jest to. Pytanie tylko dlaczego sprężynek nie ma – mechanik nie założył żeby się klocki i tarcze szybciej zużyły i miał robotę...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez duh » 26 kwi 2012, 17:49

jak sie okazuje kupno samych spręzynek wcale nie jest sprawą prostą... W sklepie sprzedają wyłącznie zestawy z blaszkami za ponad 80 zyla, nie sposób ich dostać na żadnym szrocie w bielsku, allegro i inne internety tez porażka. Może ktoś ma zbędne? Chętnie odkupię. Albo może ktoś jest w stanie podać dokładne wymiary to spróbuje wygiąć na ciepło sprężysty drucik.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez loscyp » 26 kwi 2012, 18:26

zobacz tutaj
http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_t ... &typ=15793 wejdz na układ hamulcowy < czesci montazowe hamulca tarczowego
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez duh » 26 kwi 2012, 20:21

Są tylko zestawy blaszek i ... no właśnie, chyba rzeczonych sprężyn, ale wyglądają inaczej niz te które pokazywał mi gość w sklepie. Tamte wyglądały jak wygiety w trapez kawałek drutu z końcówkami do montaży, a tutaj jest to coś innego. ktoś ma może fotke sprężynek do BJ-tki?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez Don Gregorio » 26 kwi 2012, 22:04

duh napisał(a):ktoś ma może fotke sprężynek do BJ-tki?

w sobotę robię wymianę u siebie więc jeśli Ci się nie "pali" to zrobię fotki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez duh » 26 kwi 2012, 22:08

Jeszcze się nie pali :] i oby sie nie spaliło cuś bo w wekend zapowiada sie więcej jeżdżenia.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez loscyp » 27 kwi 2012, 11:00

duh napisał(a):Są tylko zestawy blaszek i ... no właśnie, chyba rzeczonych sprężyn, ale wyglądają inaczej niz te które pokazywał mi gość w sklepie. Tamte wyglądały jak wygiety w trapez kawałek drutu z końcówkami do montaży, a tutaj jest to coś innego. ktoś ma może fotke sprężynek do BJ-tki?

te które Ci pokazywał to były na przód tam właśnie sa takie trapezy a na linku to są na tył .; z przodu sa po dwie sztuki na koło a tył po jednej
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez duh » 27 kwi 2012, 17:49

Ok dziękuje, teraz będę wiedział czego szukać <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez duh » 18 maja 2012, 21:40

Czy ktoś ma może zwymiarowane te sprężynki do przedniego zacisku? Albo możne odrysowane na kartce...cokolwiek. NIGDZIE w rozsądnej cenie nie można ich kupić – po 3 tygodniach poszukiwań poddałem się- pozostaje tylko wygiąć drut...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323